Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

ÎNCĂ UN PROIECT DE AMPLOARE ÎN PORTOFOLIUL DEME MACARALE - Stadionul de fotbal din Ghencea

ÎNCĂ UN PROIECT DE AMPLOARE ÎN PORTOFOLIUL DEME MACARALE - Stadionul de fotbal din Ghencea

DEME Macarale a lucrat cu un efectiv sporit de macarale, la noul stadion de fotbal din Ghencea care, la finalul lucrărilor, va avea o capacitate totală de aproximativ 31.254 de locuri în tribune acoperite, un restaurant, spații de cazare, spații VIP, magazine, vestiare, spații tehnice și birouri, sală de forță și zonă de presă, precum și, bineînțeles, un teren de 105 x 68 m, cu gazon natural ranforsat sintetic, cu încălzire, drenaj și sistem de irigații.

Proiectul pentru reconstrucția stadionului de fotbal din Ghencea este realizat de Asocierea Construcții Erbașu (lider) - Concelex - Terragaz si a început în luna octombrie 2018 cu demolarea vechiului stadion de fotbal. Societatea DEME Macarale a fost prezentă pe acest șantier încă de când au început lucrările de demolare ale vechiului stadion, participând la demontarea instalației de nocturnă.

Pe parcursul fazei de demolare a vechiului stadion, specialiștii de la DEME Macarale au păstrat tot timpul legătura cu antreprenorul principal, pentru a stabili necesarul de echipamente de ridicare pentru următoarele faze de construcție a stadionului. Au fost prezentate soluțiile tehnice de ridicare și s-au făcut mai multe propuneri de macarale pe șenile de mare capacitate ce ar fi putut fi folosite.

În final s-a stabilit ca, în prima fază, să fie utilizată o macara pe șenile Liebherr LR 1350/1, cu capacitatea maximă de ridicare de 350 de tone, pentru montarea elementelor prefabricate din beton din zona tribunelor, iar la final în faza de ridicare a structurilor metalice pentru sprijinul acoperișului de deasupra tribunelor, să fie utilizată o macara pe șenile Liebherr 1600/2, cu capacitatea maximă de ridicare de 600 de tone.

Pe lângă macaralele de mare capacitate pe șenile, au mai fost utilizate și macarale mobile pe roți și automacarale cu brațe telescopice, cu capacități diferite de ridicare (de la 70 t până la 300 t) funcție de necesitățile beneficiarului în șantier. Au fost folosite o automacara Grove GMK 6300L cu șase axe și 300 t capacitate de ridicare, un Grove GMK 5170 cu cinci axe și 170 t capacitate, un Grove 5130 cu cu cinci axe și 130 t capacitate și o macara mobilă Tadano cu capacitatea de ridicare de 70 t.

În principiu, pe șantier au fost ridicate elemente prefabricate din beton și elemente metalice cu o greutate de până la 8 t, până la 15 t sau peste 15 t, operându-se cu raze de lucru de minim 6 m până la 40 m. Macaralele de la DEME Macarale au fost folosite atât pentru descărcarea și montarea componentelor macaralelor pe șenile de mare capacitate, dar și pentru descărcarea din semiremorcile de transport a elementelor prefabricate din beton și poziționare, precum și pentru descărcarea structurilor metalice. Toate macaralele au fost operate pe suprafața de teren pe care se va așterne viitorul gazon.

Pentru ridicarea structurilor metalice în consolă, pentru montajul acoperișului, lucrare care a început în luna octombrie 2019, a fost utilizată o macara pe șenile model Liebherr LR 1600/2, având capacitatea maximă de ridicare de 600 de tone. Ea a fost folosită cu un braț zăbrelit de 90 m și o contragreutate suplimentară, în configurație super-lift, pentru a spori capacitatea de ridicare. În această echipare, macaraua a ridicat elemente din structura metalică a acoperișului cu o greutate de 55 t, la o înălțime de circa 70 m și la o distanță de 52 m de centrul macaralei.

Componentele metalice folosite în montajul structurilor metalice în consolă au fost descărcate în incinta stadionului, cu ajutorul macaralelor mobile de 50 – 100 de tone capacitate. Premontajul structurilor metalice s-a făcut la sol. Prima structură metalică în consolă ridicată și fixată de structura de beton armat cu piulițe, având o masă de aproximativ 55 – 60 de t one, a fost cea pentru acoperișul de deasupra peluzei sud.

Rigidizarea structurilor metalice între ele se va face cu grinzi metalice ce vor fi ridicate la înălțimea necesară cu ajutorul unei macarale de capacitate mai mică. Ridicarea structurilor metalice a fost prognozată să se facă la intervale de maxim două zile, funcție de cum stabilește antreprenorul general și de cum sunt asamblate pe șantier elementele metalice pentru construcția structurilor pentru montajul acoperișului.

În prima etapă s-au ridicat structurile metalice corespunzătoare tribunei sud, iar în etapele următoare cele corespunzătoare tribunelor de vest, de est, zonei VIP și tribunelor de nord. Utilajele de ridicare au fost dimensionate în funcție de necesitățile lucrărilor stabilite de antreprenorul general. Ele au fost optimizate pentru a elimina timpii morți, pentru a lucra la capacitate maximă și a da un randament cât mai bun. DEME Macarale a pus la dispoziție atât utilajele, cât și operatorii, dar și soluția tehnică de montaj.

Din punctul de vedere al specialistului Constantin Buta, Area Manager de la DEME Macarale, totul a decurs așa cum a fost planificat, fără întreruperi neprevăzute. Planurile de ridicare a sarcinilor au fost stabilite cu programul specializat 3D, Kranxpert. Au fost simulate pe calculator toate fazele de ridicare a tuturor sarcinilor stabilite de antreprenor pe șantier, iar simulările au fost prezentate într-o ședință cu beneficiarul. Soluțiile tehnice prezentate au fost acceptate și nu au existat probleme la ridicarea și poziționarea elementelor prefabricate din beton și a structurilor metalice.

Până la finalizarea construcției noului stadion din Ghencea, DEME Macarale își va muta o parte dintre utilajele de ridicare pe un nou șantier, situat în zona Giulești, unde va fi ridicată o construcție similară, dar de dimensiuni mai mici, cu ac elași antreprenor general.

Machinery

Recent Posts:

O dată cu lansarea noului model DX380LC-7 de 40 de tone, Doosan și-a completat familia de excavatoare de 30 – 40 de t one, cu norma de poluare UE Stage V. Împreună cu celelalte noi modele DX300LC-7 de 30 de tone și DX350LC-7 de 35 de tone, DX380LC-7 oferă o combinație de neegalat &...


Citeste mai mult

Înființată inițial în localitatea Bard, din departamentul Loire, în sud-estul Franței, compania de lucrări publice Gourbière-Gachey TP se extinde de câțiva ani și în or așul alăturat Montbrison, sub-prefectură a departamentului Loire. Având o expe...


Citeste mai mult

Pe insula spaniolă Gran Canaria se lucrează la o nouă secțiune a autostrăzii GC-2, din nordvestul insulei. Noul tronson necesită construirea a 8 km de autostradă pe un teren dificil. Pentru lucrările complexe de excavare, societatea Perforaciones Trujillo, ce a subcontractat lucrarea, utiliz...


Citeste mai mult

Sursele de energie reprezintă o problemă crucială pentru toate guvernele și un subiect discutat între majoritatea sectoarelor de afaceri, precum și de persoanele fizice. De mai bine de douăzeci de ani, MB Crusher lucrează alături de societăți specializate în excavări și săpa...


Citeste mai mult