Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

CAT® D6 XE PRIMUL BULDOZER CU ANTRENARE ELECTRICA DIN LUME, DE ACUM SI IN EUROPA

CAT® D6 XE PRIMUL BULDOZER CU ANTRENARE ELECTRICA DIN LUME, DE ACUM SI IN EUROPA

Cu noile sale versiuni de buldozere de inalta performanta, D6 si D6XE, concepute pentru performante de nivelare superioare si un consum optim de combustibil, Caterpillar rescrie regulile de santier, la salonul Bauma 2019 de la München. Noile modele de buldozere din seria CAT® D6, disponibile intr-o larga gama de configuratii, se inscriu in tehnologia de varf pe care Caterpillar o prezinta la Bauma 2019, pentru a ilustra nivelul superior de polivalenta si de performanta la care au ajuns masinile sale. Fie ca vorbim de versiunea D6 XE, cu transmisie complet electrica, sau de versiunea D6, cu transmisie in intregime automata, cu patru viteze, noile modele de buldozere se disting printr-un grad de eficienta si de performanta fara precedent in ceea ce priveste capacitatile tehnologice de nivelare, o stabilitate imbunatatita si un nou tren de rulare optional pentru o nivelare de finete.

Pe aceste noi modele, prevazute cu o lama VPAT complet reproiectata pentru o nivelare optima, sunt implementate, de asemenea, noi tehnologii menite sa imbunatateasca productivitatea operatorului, de la prima trecere pana la nivelarea finala. Toate aceste imbunatatiri au drept rezultat pentru client: o rentabilitatea mai buna, o imbunatatire a eficientei energetice si o reducere a costurilor de intretinere si exploatare. Pe aceste modele de buldozere s-a montat o cabina cu un nou design, care ii asigura operatorului un confort deosebit in timpul lucrului. Acest avantaj este completat de o gama larga de configuratii care permit clientilor
sa optimizeze performantele masinii in functie de cerintele specifice de pe santier. Cu o putere de 161 kW (219 CP) si o masa de operare cuprinsa intre 21.749 – 24.097 kg, noile modele D6, mult mai agile, inlocuiesc de acum apreciatul buldozer model D6T, cu trei viteze.

TRANSMISII AVANSATE, LA ALEGERE
Noile buldozere din seria D6, din noua generatie, poate fi livrat, la alegere, cu un performant sistem de actionare electrica, modelul D6 XE, sau cu o transmisie complet automata, cu 4 viteze, modelul D6. Modelul D6 XE este primul buldozer din lume ale carui senile sunt actionate de un puternic motor electric antrenat de un grup generator, ceea ce ii garanteaza o eficienta sporita cu pana la 35% in ceea ce priveste consumul de combustibil, o maniabilitate de exceptie, precum si o durata de exploatare mai mare. Puterea constanta la sol, capacitatea de a impinge continuu si maniabilitatea ridicata inseamna tot atatea atuuri care determina cicluri de lucru mai rapide si fac din acest model o alegere de top pentru clientii care doresc cel mai inalt nivel de productivitate si de eficienta a combustibilului. La toate acestea se adauga un sistem simplificat de diagnoza si o usurinta de intretinere remarcabila, ceea ce conduce la costuri de mentenanta mai scazute.

Toate beneficiile prezentate pana acum asigura clientilor o recuperare a investitiei facute in plus cu achizitionarea unui D6 XE, mai degraba decat a unui simplu D6, in mai putin de doi ani. In ceea ce priveste modelul D6, transmisia puterii de tractiune, de la motorul diesel la trenul de rulare cu senile, este asigurata de o cutie de viteze complet automata, cu 4 viteze, care ofera o productivitate crescuta si un consum de combustibil mai redus cu pana la 20% fata de predecesorul model D6T, cu 3 viteze. La modelul D6 cu cutie de viteze hidramata, nu se mai simte ezitarea de moment ce se sesizeaza la schimbarea treptelor de viteza la buldozerele traditionale, ceea ce are drept consecinta mentinerea unui moment motor si a unei puteri de tractiune optime in timpul efortului de impingere. Inginerii de la Caterpillar au pus la punct o transmisie Powershift care se adapteaza continuu pe intreaga plaja de lucru, astfel incat puterea de tractiune si consumul de combustibil sunt optimizate pentru un procent mai mare din timpul
de operare, iar prin introducerea unui angrenaj suplimentar intre prima si a doua treapta a transmisiei Powershift schimbarea vitezelor a devenit mai supla.

Cele doua grupuri motopropulsoare ce echipeaza noile modele de buldozere de la Caterpillar se caracterizeaza printr-o usurinta de utilizare nemaiintalnita pana acum la alte buldozere. Este suficient ca operatorul sa stabileasca viteza de deplasare, pentru ca buldozerul sa-si optimizeze in mod continuu modul de functionare in functie de sarcina, astfel incat sa se atinga maximul de putere si de eficienta necesare. In cazul transmisiei electrice nu exista schimbare de trepte de viteza, iar in cazul transmisiei automate cu 4 trepte, schimbarile de viteza nu necesita interventia operatorului.

O NIVELARE MAI RAPIDA SI MAI PRECISA
Lucrarile sunt finalizate mai rapid daca operatiunile de nivelare sunt efectuate la viteze mai mari cu noua lama VPAT (Variable Power Angle Tilt). Structura nou proiectata a celor doua versiuni este pe cat de solida, pe atat de usoara, optimizand stabilitatea masinii si facilitand operatiunea de nivelare, fara a fi necesara instalarea de echipamente sau contragreutati la partea din spate. Designul buldozerului in configuratia senile LGP (Low Ground Pressure) si lama VPAT, cu ecartament larg si senile cu latimea de 915 mm, asigura o presiune pe sol de numai 0,73 kPa. Cu lama VPAT, mai lata si cu o plaja extinsa de miscari, buldozerul ofera performante optime, cu deosebire pentru saparea santurilor si rambleiere. Noul tren de rulare pentru nivelarea de finete (optional) dispune de 10 galeti special conceputi pentru a permite o nivelare uniforma la viteze mai ridicate, chiar si pe suprafete dificile, precum nisip si pietris.

ALEGEREA SOLUTIILOR TEHNOLOGICE PENTRU OPTIMIZAREA LUCRARILOR
Cresterea cu pana la 50% a productivitatii globale pe santier se poate realiza prin folosirea unei largi game de tehnologii GRADE Cat Connect. Aceste solutii tehnologice variaza de la simpli senzori de niv el, pana la un GPS complet integrat din uzina. Ofertele de astfel de solutii tehnologice, disponibile pentru modelele D6/D6 XE, au la baza un nou sistem integrat pe buldozer Cat GRADE 3D, pus la zi si montat in uzina. Noul ecran tactil de 10 inch ofera operatorului o interfata mult mai intuitiva, asemanatoare celei unui smartphone, ceea ce usureaza preluarea rapida a informatiilor. Sistemul utilizeaza unitati de masura inertiale (IMU), care ofera o viteza si o precizie superioara, fara a mai fi necesara folosirea cilindrilor cu senzori de detectare a pozitiei. Antenele, mult mai mici, sunt integrate in plafonul cabinei pentru o mai buna protectie.

Sistemul AutoCarry™, inclus in functiunea de nivelare Grade 3D, automatizeaza ridicarea lamei pentru a mentine sarcina dorita pe lama, ameliorand astfel consistenta incarcaturii si reducand patinarea senilelor. Optiunile suplimentare privind tehnologia GRADE includ, de asemenea, urmatoarele functionalitati:
• Cat Slope Indicate, montat standard – afiseaza pe monitorul principal panta transversala si orientarea inainte/ inapoi a masinii, pentru o referinta simpla si rapida.
• Cat GRADE cu Slope Assist™ - ofera asistenta de baza pentru pozitionarea lamei, fara a fi necesar un echipament suplimentar sau un semnal GPS.
• ARO (Attachement Ready Option), optiune de pre-echipare, integrata din uzina - ofera amplasamente de montaj, suporti si componente pentru a simplifica instalarea postvanzare a unui sistem de control a nivelarii. Noile buldozere D6/D6 XE sunt compatibile cu sistemele de comanda a nivelarii de orice marca, fiind prevazute cu locuri de montaj prevazute special pentru componentele de control. Pozitiile afisajului principal si al afisajului de control al nivelarii pot fi inversate, daca operatorul o doreste. Tehnologia telematica Cat LINK simplifica gestionarea lucrului pe santiere, prin colectarea datelor generate de masini, materiale si personalul lucrativ si furnizarea lor in formate personalizate:
• Product Link™ - colecteaza datele in mod automat si cu precizie plecand de la echipamente, oricare ar fi tipul sau marca. Informatiile pot fi consultate online prin intermediul aplicatiilor Web si smartphone.
• VisionLink® - permite accesarea informatiilor oricand si oriunde. Dealerii CAT sunt in masura sa configureze clientilor abonamente personalizate, disponibile prin reteaua de telefoane mobile sau prin satelit, sau prin ambele variante.

O DURATA DE VIATA MAI LUNGA SI COSTURI DE MENTENANTA REDUSE
Noul D6/D6 XE a fost special conceput pentru a reduce costurilor de intretinere si reparatii cu pana la 12%, gratie folosirii unor componente reproiectate, extinderii intervalelor de service si micsorarii numarului de sarcini de intretinere planificate. Regruparea punctelor de intretinere, accesul facil la componentele ce necesita o intretinere regulata si montarea unei noi scari de acces in spatele buldozerului, a redus in mod semnificativ timpul consacrat intretinerii si inspectiilor curente.

Noul design al trenului de rulare pe senile permite realizarea de economii reale si prelungeste durata de viata a buldozerului. Noul tren de rulare Heavy Duty Extend Life este prevazut cu sistemul Positive Pin Retention, de fixare a bolturilor lantului de senila, si cu verigi de lant imbunatatite, care sporesc durata de serviciu a articulatiilor cu pana la 20% atunci cand lucrarile implica conditii de impact puternic in senile. In ceea ce priveste noul motor diesel C9.3B Cat, de 9,3 litri, acesta dispune de un circuit de alimentare reproiectat, ce ofera o durabilitate mai mare in exploatare si cu sistem de injectie cu carburant mai precis. Pentru a spori fiabilitatea motorului, sistemul de reducere a oxizilor de azot (NOx) a fost eliminat si modulul de comanda electronica a motorului (ECM) a fost simplificat. In aceste conditii, motorul respecta standardele de emisii poluante UE Stage V si US EPA Tier 4 Final.

CABINA OPERATORULUI: O NOUA REFERINTA IN MATERIE DE CONFORT
Cabina instalata pe D6/D6 XE, complet reproiectata, ridica la un nivel superior standardul de confort si productivitate. Noul ecran tactil de 10 inch ofera operatorului o interfata usor de utilizat. Scaunul cu suspensie pneumatica, dotare standard, este mai larg si beneficiaza si de reglare a spatarului, precum si de un ansamblu cotiera care poate fi ajustata independent de scaun, pentru un confort pe masura. Optional, se poate instala un scaun imbracat in piele, cu incalzire/climatizare si sisteme suplimentare de reglare (lungimea sezutului, pozitia tetierei, reglaj lombar si inclinarea intregului scaun). Spatii de depozitare suplimentare au fost amenajate in cabina. Sistemul de incalzire/climatizare al cabinei, cu a sa comanda automata de reglare a temperaturii si a turatiei ventilatorului, permite aerului sa circule mai eficient in jurul operatorului.

Cantitatea redusa de aer canalizata spre geamuri contribuie la reducerea formarii de aburi sau gheata. Cadrul de rezistenta ROPS este integrat cabinei si, cu toate acestea, vizibilitatea noii cabine este sporita gratie unei suprafete vitrate mai mare cu 15%. Indiferent de sistemul de tractiune, cele doua noi modele de buldozere sunt foarte usor de manevrat, fiind suficient ca operatorul sa stabileasca viteza de deplasare si sa lase masina sa faca restul. Masina ofera performata si o eficacitate optima fara ca operatorul sa fie preocupat de schimbarea treptelor de viteza. Gratie unei capacitati de virare cu totul deosebite, mai ales in cazul versiunii D6 XE, operatorul beneficiaza de cicluri de lucru reduse si de o mai mare manevrabilitate in spatii stramte.

ECHIPAMENTE DE LUCRU MASURA
Buldozerele D6/D6 XE sunt disponibile in echiparea cu lame VPAT sau cu lame de impingere (SU sau S), cu tren de rulare cu senile standard (610 mm) sau cu un tren de rulare cu presiune scazuta pe sol (LGP),ce poate fi echipat cu doua latimi diferite de senile (760 mm, 915 mm). O larga varietate de lame de capacitati diferite (de la 3,8 mc la 5,8 mc) si de scarificatoare, pe langa mai multe latimi de senile, permit configurarea masinii astfel incat sa fie adaptata la principalele aplicatii. Daca buldozerul este echipat cu o lama VPAT rabatabila (dotare optionala) si cu senile cu latimea de 660 mm, latimea pentru transport nu trece de 3 m. Totodata, sunt disponibile versiuni special adaptate pentru manipularea deseurilor si pentru amenajari forestiere, echipate din fabrica cu protectii, etansari si alte functii specializate, care contribuie la sporirea duratei de exploatare a masinii in aplicatii dintre cele mai dificile.

Machinery

Recent Posts:

F-MAX, care a devenit un element cheie al expansiunii globale a Ford Trucks, prin caracteristicile sale care redefinesc nivelul de concurenta in industria de transport international, porneste la drum intr-un turneu european ce va acoperi opt tari, cu o oprire de noua zile in Romania. F-MAX a vizitat...


Citeste mai mult

Este evident ca, in multe locuri, reteaua rutiera mondiala prezinta semne vizibile de imbatranire, in special datorita cresterii rapide a traficului de vehicule grele de marfuri. Mentinerea durabila a functionalitatii infrastructurilor rutiere depinde tot mai mult de reabilitarea structurala a cailo...


Citeste mai mult

Nacelele Movex sunt fabricate in Spania de catre o afacere de familie. Fondata in anul 1949, activitatea companiei la acel moment s-a bazat pe mentenanta diferitelor tipuri de utilaje. In 1960 s-au fabricat primele utilaje, in special presele hidraulice. In 1971, pe fondul experientei acumulate in e...


Citeste mai mult

La mijlocul lunii ianuarie, compania suedeza „Sandvik Mobile Crushers and Screens” si-a prezentat noua sa oferta de produse modernizate din «Seria 2» odata cu lansarea noului concasor cu con mobil QS332.Avand la baza un program de dezvoltare a produselor in desfasurare, Sandv...


Citeste mai mult