Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Next Auto

Ssang Yong MUSSO GRAND - Muncitor și confortabil

Ssang Yong MUSSO GRAND - Muncitor și confortabil

La fel ca și în cazul lui Rexton, Ssang Yong a căutat să ofere cu noul pick-up Musso Grand o alternativă foarte bună ca preț și performanțe în segmentul acesta.

SsangYong este o companie sud-coreană fondată în 1954. În România, produsele mărcii sunt disponibile încă din anii 90. Culmea, la acea vreme, cel mai cunoscut model avea tot numele Musso, deși era vorba de un SUV cu t alente de off-roader veritabil. Dar asta nu înseamnă că acest nume este acum acordat prima dată unui pick-up: dimpotrivă, în 2002, SUV-ul a fost declinat și într-o astfel de versiune, numită Musso Sports. După debutul lui Musso din 2018, o versiune mai scurtă a prezentului model, Musso Grand a fost lansat anul acesta la Salonul auto de la Geneva și are la bază platforma noului Rexton, de la care a moștenit inclusiv interiorul. Acesta este și motivul pentru care atmosfera la interior este foarte rafinată, iar materialele nu amintesc deloc de un vehicul utilitar.

La fel, echipamentele disponibile pot duce Musso Grand la o configurare demnă de orice SUV mare, evident, atâta timp cât nu vorbim de un BMW X7 sau un Mercedes-Benz GLS, cu prețuri de peste 100.000 de euro. Pe lângă impresia bună creată de interior Musso Grand impresionează și prin antifonarea excelentă. Ok, te urci într-o caroserie înaltă, cu șasiu separat și te aștepți ca schimbătorul transmisiei manuale cu șase trepte să tremure nerăbdător la pornire, însă o dată pusă mașina în mișcare, vei fi suprins de cât de silențioasă este, atât la zgomotele aerodinamice, cât și la cele venite din partea motorului sau suspensiei. Contra 1.600 de euro, mașina poate fi echipată cu o cutie automată de viteze, însă chiar și în versiunea manuală aceasta este foarte ușor de operat. Practic, în utilizarea urbană, singurul stres pe timpul testului nostru a venit de la gabaritul mașinii, căci Musso Grand are o lungime de peste 5,4 metri!

Impunător, practic și performant, Grand Musso absoarbe tehnologie, eleganță și rafinament specifică domeniului turismelor, fără a-și pierde sensul: robustețe, practicitate și fiabilitate maximă, atât în off-road cât și în oraș.


TEHNOLOGIE MODERNĂ
Automobilul are un singur motor disponibil, diesel de 2,2 litri și 181 CP. Cuplul maxim măsoară 420 Nm și este disponibil între 1600 și 2600 rpm. Viteza maximă de apropie de 180 km/h, iar consumul mixt este comunicat la puțin peste 8 l/100 km. Cu un v olum al
rezervorului de 75 de litri, es te de așteptat ca autonomia la drum întins, în c ondiții de circulație în limitele legale, să se apropie de 1.000 km. Tracțiunea este de tip 4x4 nepermanent, cu acționare de la un selector electronic situat la baza consolei centrale. Modelul are și cutie de transfer, dar și diferențial spate auto-blocant, ceea ce îl recomandă ca un off-roader potent, mai ales că și garda la sol măsoară 220 mm. Bena este impresionantă: pe lângă dimensiunile generoase, poate căra și multe kilograme. În versiunea cu arcuri lamelare, Musso Grand are o sarcină utilă de 1.060 kg, valoare care se situează la limita superioară a segmentului.

OFERTĂ FOARTE BUNĂ
Musso are un preț de pornire de sub 29.000 de euro (preț de catalog), iar la startul vânzărilor este disponibil la un preț promoțional de 25.990, în versiunea „Plus”. Aceasta include încă din echiparea standard pilot automat, asistență la pornirea în rampă și la coborârea pantelor, senzori de ploaie și lumini, oglinzi exterioare rabatabile electric, închidere centralizată, geamuri electrice față/spate sau aer condiționat. O versiune superioară, denumită „Premium” este, de asemenea, disponibilă, acum la un preț de 32.990 euro, cu TVA inclus. Aceasta vine în serie cu cheie inteligentă (pentru acces în mașină și pornire/oprire motor de la buton), senzori de parcare față/spate, climatizare automată bi-zonă, un sistem mai modern de infotainment (cu ecran central tactil cu diagonală de 9,2 inci și conectivitate Apple CarPlay și Android Auto), șase airbaguri sau jante de alinaj de 18”.

Contra sumei de 770 de euro, doritorii pot alege un pachet interior „Cognac”, care include, printre altele, scaune și banchetă încălzite, dar mai ales tapițerie din piele maro pentru scaune, jumătatea inferioară a planșei de bord și fețele de uși. Mai mult, versiunea de top, pe care am avut-o în test,propune pentru puntea spate o configurație mai rafinată a suspensiei, cu sistem multibraț și resorturi elicoidale în locul punții semi-rigide și a arcurilor lamelare - de aici și confortul aproape identic cu al unui SUV de gabarit similar. Garanția de 5 ani sau 100.000 km combinate cu fiabilitatea dovedită foarte bună a Rextonului și rețeaua de dealer în continuă creștere în țară recomandă Musso ca demn de luat în calcul în cazul unei achiziții.

SsangYong oferă posibilitatea de configurare generoasă, ca alternativă la modelele preconfigurate din stoc. Timpul de livrare este relativ redus: 4 luni. Musso Grand preia mare parte din interiorul unui Rexton Clever, inclusiv încălzire scaune față și spate, ventilare scaune față sau suport lombar.

Avem, deci, de-a face cu o ofertă menită a acoperi orice cerere. Musso Grand poate fi atât un cărăuș numai bun de pus la treabă, ieftin și performant în versiunea de bază, sau un pick-up de lifestyle, rafinat și confortabil, chiar capabil de a înlocui un SUV în familie, în versiunea de top. În plus, raportul preț/echipamente este excelent în segmentul său. Spre exemplu, cel mai titrat pick-up, Toyota Hilux, are un preț de pornire de peste 33.000 de euro în versiunea cu cabină dublă și 4x4, deși pr opune un motor de numai 150 CP. Un pic mai ieftin decât Musso Grand este la bază Isuzu D-Max, dar și acesta vine cu un mot or mai slab (163 CP), iar niv elul de echipare este inferior. Musso Grand este unul dintre cele mai dotate modele la acest capitol. Ford Ranger, Volkswagen Amarok sau Nissan Navara, au prețuri de pornire (pentru versiunile cu cabină dublă) de peste 30.000 de euro.

Next Auto

Recent Posts:

Ford, liderul mondial pe segmentul autoutilitarelor pentru transportul mărfurilor, prezintă astăzi noua autoutilitară E-Transit, un vehicul inteligent care le va oferi clienților productivitate superioară datorită sistemului de propulsie complet electric, soluțiilor software, serviciilor și...


Citeste mai mult

Mai mult de jumătate (54%) din mașinile hibride și electrice vândute la nivel global în trimestrul al treilea au fost cumpărate de consumatorii din Europa, urmați de cei din China, cu 30%, și din SUA, cu 16%, iar tendința va continua până la finalul anului, potrivit raportu...


Citeste mai mult

Restricțiile impuse de pandemia COVID-19 au schimbat opțiunile consumatorilor pentru mijloacele de mobilitate, majoritatea alegând să-și folosească propria mașină în locul transportului public sau al platformelor de mobilitate, arată raportul global Digital Auto Report 2020, real...


Citeste mai mult

Parteneriatul încheiat la începutul anului 2020 între Mercedes-Benz și ENGIE, companii ale căror strategii se axează pe importanța mobilității electrice și a sustenabilității, continuă în a doua parte a anului cu un nou beneficiu pentru clienții din România: ...


Citeste mai mult