Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 14 / 2009

Pe scurt din revista "Masini si Utilaje", octombrie 2009

Volvo Trucks testeaza Bio DME

Volvo Trucks testeaza Bio DME Compania producatoare de camioane, Volvo Trucks si-a exprimat īnca de la aparitia pe piata preocuparea pentru mediu, care a si devenit de-a lungul timpului una dintre prioritatile constructorului suedez.
Volvo a anuntat īnceperea testelor cu autocamioane alimentate cu Bio DME (bio di-metil-eter) si devine astfel primul producator de camioane care efectueaza teste complete de exploatare folosind acest combustibil. La acest proiect, īn care sunt implicate UE, Agentia Suedeza pentru Energie, companii producatoare de combustibili si industria transporturilor vor participa 14 camioane Volvo FH, care vor fi testate de catre clienti din patru locatii diferite din Suedia, īntre 2010 si 2012.
Bio-DME este unul dintre cei mai promitatori biocombustibili de generatia a doua si furnizeaza atāt o eficienta energetica mare, cāt si emisii reduse de gaze cu efect de sera (emisiile de dioxid de carbon sunt reduse cu 95 %, comparativ cu un motor clasic utilizat īn prezent). Pe termen lung, acesta are potentialul de a īnlocui 50% din motorina folosita astazi pentru operatiunile de transport din Europa.

Camionul Volvo alimentat cu noul combustibil alternativ DME utilizeaza un motor standard D13 ce a suferit cāteva modificari minime. Astfel, au fost aduse modificari la rezervoare, la sistemul de injectie si la programul software de management al motorului. Aceste transformari, fara a fi spectaculoase, au facut ca motorul D13 sa functioneze perfect folosind biocombustibil.
Īn comparatie cu un motor conventional, Bio-DME folosit drept combustibil īntr-un motor diesel furnizeaza acelasi randament ridicat, dar si un nivel mai scazut de zgomot. Procesul de ardere produce de asemenea emisii foarte scazute de particule si de oxizi de azot. Prin urmare, pentru tratarea ulterioara a gazelor de esapament poate fi folosit un sistem mai simplu decāt cele utilizate īn prezent.
DME este livrat īn forma lichida si stocat īn rezervoare sub presiune īntr-un sistem special care previne scurgerea. Presiunea mentine combustibilul īn forma lichida pe tot parcursul procesului, pāna la injectia acestuia, iar tehnologia Common rail este utilizata pentru a crea o presiune optima de injectie. Valoarea energetica este mai redusa īn cazul DME, fiind putin peste jumatate din cea a motorinei, dar acest neajuns poate fi compensat simplu prin montarea unor rezervoare mai mari.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI