Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 2 / 2008

REVISTA MAŞINI ŞI UTILAJE; AUGUST 2008

MAN - o aniversare dublă

MAN - o aniversare dublă Oraşul Augsburg sărbătoreşte în aceste zile împlinirea a 150 de ani de la naşterea inventatorului motorului cu acelaşi nume, Rudolf Diesel. De asemenea, MAN sărbătoreşte la rândul său 250 de ani de istorie tehnică. Istoria cunoscutului constructor de vehicule comerciale începe în anul 1758, acesta începând activitatea în apropierea oraşului german Osterfeld cu o mică turnătorie de oţel numită "St. Anthony". Specialiştii de la MAN au dorit să anunţe în premieră, cu numai două luni înaintea marii expoziţii IAA Hanovra noutăţile cu care vor fi prezenţi alături de producătorii de vehicule comerciale din întreaga lume.

La trei ani de la lansare, seriile de succes MAN TGL şi TGM prezintă un nou profil. Din punct de vedere tehnic, s-a lucrat foarte mult la detaliile legate de aerodinamică. Structura cabinei a fost îmbunătăţită: uşile cabinei au fost dotate cu balamale mai puternice care au trebuit să facă faţă aşa-numitului test "shaker".

Toate camioanele de şantier testate au avut cutie de viteze manuală ZF cu 16 trepte, comandă dublu H şi Intarder, o cutie tipică pentru astfel de aplicaţii, fiind disponibilă şi varianta automată, MAN TipMatic. Pentru manevrarea în spaţii înguste sau parcare este necesară  o viteză foarte mică, existând şi posibilitatea selecţionării micro-vitezelor din selector DM, respectiv RM.

Atenţia participanţilor a fost atrasă însă de sistemul de frânare MANPriTarder, dezvoltat special de către producătorul Voith pentru MAN şi sistemul LUKA, destinat opririi automate a fluxului de aer comprimat în sistemele autocamionului.
Sistemul MAN PriTarder are ca lichid de lucru apa din sistemul de răcire al motorului, aceasta având permanent o temperatură optimă, datorită recirculării şi răcirii continue.

Luka reprezintă o invenţie de ultimă oră a inginerilor de la MAN. Practic acest sistem dezactivează cuplajul dintre motor şi compresorul de aer în mod automat şi îl cuplează numai atunci când presiunile de lucru scad sub valorile nominale.
Luka are la bază un ambreiaj multi-disc acţionat pe bază de aer comprimat, situat între arborele cotit al compresorului de aer şi cupla de putere de la motorul diesel, fiind acţionat prin intermediul unui ventil cu solenoid.

MAN devine primul producător european care propune o gamă completă de motoare Euro 5 fără utilizarea AdBlue, deci fără a fi dependent de un sistem de curăţare a emisiilor folosind tehnologia SCR.


Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI