Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 22 / 2010

Primul arzator pe baza de praf de carbune din Romānia!

Primul arzator pe baza de praf de carbune din Romānia a fost instalat pe o statie de asfalt īn luna mai 2009 de catre firma Benninghoven. A fost inaugurata astfel piata pentru acest tip de energie. Prima care a sustinut acest demers īn Romānia a fost DELTA A.C.M., firma cu renume īn domeniul constructiilor de drumuri si nu numai.

Cea mai noua tehnologie īn domeniu a fost adoptata si de firma TANCRAD din Galati, care a recunoscut imediat avantajele noului tip de combustibil. Pentru producatorul Benninghoven Gmbh & Co KG functionarea si constructia arzatoarelor nu reprezinta o noutate, aceasta avānd o experienta de 50 de ani īn domeniu, iar cunostintele privind arderea prafului de carbune (BKS) īsi are radacinile īn urma cu mai bine de 30 ani. Aceasta experienta a fost extinsa de-a lungul anilor si īn domeniul instalatiilor pentru producerea mixturilor asfaltice.

Exemplul concret se afla la baza firmei DELTA ACM din localitatea Bals, unde folosindu-se platforma unei statii de asfalt mobile, an fabricatie 2008, s-a īnlocuit arzatorul existent cu unul pe baza de praf de carbune.
Investitia totala a inclus modificari aduse unor componente precum tamburul de uscare, arzatorul cu sistemele de dozare, silozul pentru praf de carbune cu accesoriile aferente si instalatia electrica.
Dupa numai o saptamāna a fost posibila reluarea productiei de asfalt folosindu-se unul din combustibilii alternativi, motorina sau gaz natural. Īn cea de-a doua etapa s-a finalizat montajul arzatorului  si s-a efectuat punerea īn functiune folosindu-se praful de carbune.

Autovehiculele tip silotruck, cu o capacitate de aproximativ 25 t, transporta praful la statia de asfalt. Umplerea silozului de depozitare avānd o capacitate de 120 mc se face de catre soferul camionului, procedura fiind similara cu cea de alimentare a unui siloz de filer. Praful de carbune este introdus, cu ajutorul unei instalatii de dozare aflate la gura de evacuare a silozului, īn partea frontala a arzatorului si aprins de flacara acestuia. Combustia este initiata si sustinuta de o flacara pilot. Tehnologia avansata folosita permite mentinerea stabilitatii flacarii generate de praful de carbune chiar si dupa oprirea flacarii auxiliare.

Praful de carbune este livrat direct din Germania, din exploatarea de suprafata a firmei Rheinbraun, la consumatorul din Romānia. Īn prezent se lucreaza la un proiect de constructie a unei baze de silozuri pentru depozitare intermediara, unitate ce va fi aprovizionata utilizāndu-se transportul feroviar. Din acest depozit se vor efectua livrarile catre clientii din Romānia prin intermediul autospecialelor tip silotruck.
Utilizatorii de statii de asfalt au astfel la dispozitie o solutie ce poate fi luata īn calcul,ca alternativa la combustibilii clasici : pacura, CLU, motorina, GPL sau gaz natura, iar contractele pe termen lung cu furnizorii de praf de carbune constituie un real avantaj.
www.benninghoven.com
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI