Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 30 / 2011

Noi reguli pentru constructorii de autostrazi

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, în cadrul Formului "Infrastructura inteligenta în Europa de Sud-Est", noile reguli care vor fi aplicate de MTI în contractele semnate pentru cei 183 de km de autostrada de pe Coridorul 4 finantari din fonduri europene. Ministrul Transporturilor si Infrastructurii a prezentat o serie de prevederi din contractele ce urmeaza a fi semnate cu firmele care vor construi autostrazile de pe Coridorul IV. 
Astfel, potrivit noilor reguli, nu este posibila depasirea cu mai mult de 10% din valoarea de contract actualizata conform indicilor statistici, sau schimbarilor de legislatie. 

În plus, pentru întârzierea înregistrata în finalizarea contractului în termenul prevazut, penalitatile sunt de 0,1% din valoarea de contract acceptata, fara TVA pentru fiecare de zi de întârziere.
În plus beneficiarul va avea posibilitatea de a acorda antrepenorului, dreptul de acces în santier si punerea în posesia acestuia si etapizat, pe sectoare, acesta având obligatia sa execute Lucrarile în conformitate cu aceasta etapizare si cu respectarea termenelor contractuale stabilite. Prin aceasta masura, antreprenorul va lucra pe sectiunile libere de sarcini, dând timp beneficiarului de a obtine restul terenurilor în baza documentatiilor realizate de catre antreprenor, astfel încât sa fie respectate termenele contractuale. 

Mai mult, nu se pot formula revendicari de extindere de timp si costuri suplimentare de catre constructor pe motivul nepredarii terenurilor, iar constructorul nu va putea suspenda lucrarile pentru ca programul sau prevede a se lucra pe o sectiune inaccesibila. 
În ceea ce priveste programul de executie, antreprenorul îi va remite Inginerului un program de lucru detaliat în termen de 28 de zile de la data de începere a lucrarilor. Antreprenorul va remite programe actualizate la intervale nu mai mari de trei luni. 
În privinta ritmului evolutiei lucrarilor, controlul progresului lucrarilor se va face printr-un sistem de puncte de referinta (benchmarkuri), care va permite urmarirea facila a progreselor si identificarea întârzierilor.  Pentru fiecare sectiune vor fi stabilite 6 puncte de referinta, iar penalitatile vor fi de 500.000 de euro pentru fiecare întârziere în atingerea oricaruia dintre punctele de referinta. 
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI