Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 4 / 2008

Pe scurt din numărul de octombrie al revistei

Drive test mixt MAN și Komatsu

Drive test mixt MAN și Komatsu După un început de toamnă ploios și deloc darnic cu gradele din termometru, drive testul combinat MAN Komatsu a picat la fix, căci mediul specific de lucru pe șantierele din România a fost redat cu acuratețe. Nu lipsea nici un element din peisajul specific șantierelor din România - utilaje de construcții, binecunoscutele barăci, denivelări, pante și noroi mult.

Scopul testului a fost acela de a verifica nivelul de performanță al unui camion de ultimă generație pe șantierele de construcții specific românești, fiind pus la lucru împreună cu două utilaje.

Datorită ajutorului dat de către societatea MHS Truck and Bus SRL, importatorul mărcii germane de autocamioane MAN și al importatorului oficial al utilajelor marca Komatsu, societatea MARCOM RMC’94 SRl, firmă care a ales și a facilitat accesul la terenul de teste, o balastieră din apropierea orașului Ploiești s-a reușit punerea în practică a primului test mixt de acest tip din România.

Camionul de construcții marca MAN, model TGS 26.480 6X4 BL, chiar dacă a venit direct de la producătorul german special pentru teste, nu a suferit nici o modificare față de un vehicul normal destinat vânzării. În schimb diferența a făcut-o șoferul specializat pe astfel de teste, care participă în fiecare an la Testul Arctic.

Testul s-a desfășurat pe două trasee, fiecare dintre ele punând în evidență caracteristici diferite ale camionului. Prima "probă" a fost realizarea unui transport pe un drum intern de pământ. Pentru încărcarea benei ajutorul celor doi operatori ai utilajelor Komatsu din dotarea balastierei, un excavator pe șenile model PC 350LC, dar și un încărcător frontal WA380.

Vizibilitatea foarte bună, conferită de cele cinci oglinzi retrovizoare; sistemul de suspensii, MAN alegând o soluție constructivă interesantă- cu foi parabolice pe axa față și perne de aer ECAS pe axa spate, care se comportă excelent indiferent de cât de denivelat este terenul; dispozitivul de basculare electro-hidraulic, sistemul electronic cu reglaj al forței de cuplare MAN BrakeMatic, împreună cu sistemul anti-blocare ABS și sistemul de reglare anti-patinare a roților motoare ASR, transmisia TipMatic ZF 12AS 2330 OD Software Off-road și-au dovedit din plin utilitatea, terenul dificil devenind o joacă de copii.

A doua etapă a testului a avut loc pe un drum astfaltat, performanțele modelului TGS fiind și aici notabile: la 15 kilometri parcurși pe șosea, pe un drum nu foarte aglomerat, consumul a fost de 4 litri de combustibil, computerul de bord indicând un consum mediu la suta de kilometri de 28,22 litri. Șoferul beneficiază și el de tot confortul necesar, cabina tip M fiind echipată full option. Scaunul șoferului este dotat cu suspensie pneumatică și suport lombar, suspensie hidraulică orizontală și sistem de încălzire. Spațiul în interiorul cabinei este destul de generos, compartimentele de depozitare sunt numeroase, amplasate la îndemână.

Instalația de climatizare cu reglarea automată a temperaturii și sistemul de încălzire cu aer cald sunt alte dotări ale camionului MAN TGS. Printre sistemele electronice instalate se numără și sistemul audio MAN compus din șase difuzoare, MAN HighLine cu MP3, CD-Player și sistem de navigație sau telefon cu instalație hands free. Motorul MAN tip D2676LF05 cu 6 cilindri și 4 supape pe cilindru, cu injecție Common Rail EDC7 oferă o putere de 480 CP / 1.900 rpm și un cuplu maxim de 2.300 Nm / 1.050 - 1.400 rpm. Sistemul de reglare al motorului EDC (Electronic Diesel Control) comandă pompa de injecție, astfel încât cantitatea de amestec carburant și momentul injectării sunt variabile, adaptându-se condițiilor de exploatare ale motorului.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI