Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 48 / 2013

Mai mult decat o platfoma de business

Mai mult decat o platfoma de business

Judecand dupa cifrele date publicitatii si confirmate in cadrul unui interviu in exclusivitate acordat revistei noastre de Eugen Egetenmeir, Managing Director al Messe Munchen International se poate spune ca cei prezenti la Bauma au fost martorii unuia dintre cele mai mari evenimente de profil organizate vreodata pe glob. Cei peste 3.400 de expozantí din 57 de tari intinsi pe o suprafata expozitionala totala de aproximativ 60 hectare a fost motivul care a generat recordul de vizitatori absolut obtinut de un targ de acest profil.

 In cele sapte zile de targul au fost inregistrati peste 530.000 de vizitatori din peste 200 de tari. „In acest moment putem afirma ca ceea ce s-a intamplat la Bauma a fost: gigantic, fantasctic, suprem. De altfel, aceasta a fost si ideea de la care s-a plecat“ ne-a declarat Eugen Egetenmeir in cadrul interviu acordat imediat dupa inchiderea targului din inima Bavariei. Acesta a mai spus ca „Bauma reprezinta un „trebuie sa fi prezent“ datorita oportunitatiilor uriase in ceea ce priveste posibilitatea semnarii unor contactele comerciale foarte avantajoase. Targul din acest an a dovedit incaodata ca este o excelenta platforma de comert si networking internationala ce permite un acces rapid catre pietele internationale“.

Un interes crescut

Un aspect cu adevarat important il reprezinta si calitatea vizitatorilor prezenti in cadrul targului, lucru sesizat chiar de expozanti. Aproape jumatate din numarul vizitatorilor au fost din afara Germaniei, top 10 pe tari aratand asfel: Austria, Elvetia, Italia, Federatia Rusa, Franta, Olanda, Marea Britanie, Suedia si Polonia. Indonezia, tara partenera Bauma in acest an, a fost de asemenea reprezentat puternic cu o delegatie politica de rang inalt si aproximativ 800 de vizitatori. In ceea ce priveste vizitatorii asiatici, acestia au reprezentat aproximativ 3% din totalul celor prezenti. „In total, maimult de 15.000 devizitatori dinAsiaau vizitat targul“ a declarat Eugen Egetenmeir. Tot el a continuat in a spune ca „acest procent al vizitatorilor asiatici arata interesul crescut din acea zona vis-a-vis de ceea ce se intampla in Europa“. Intrebat de suma totala a tuturor contractelor semnate in cadrul Bauma Eugen Egetenmeir, a ocolit elegant raspunsul direct declarandu-ne ca „tot ce va pot spune este faptul ca peste 50% dintre expozanti au reusit sa incheie contracte importante, lucru care pe noi ca organizatori ne bucura“.Coincidenta sau poate nu, tara noastra a punctat si ea la capitolul vizitatori, chiar daca sectorul constructiilor in Romania nu este in cel mai bun moment al sau. Totusi, optimismul general de la Bauma a atins ia atins si pe constrcutorii nostri prezenti la targ, acestia sperand in recuperarea cat mai rapida a restantelor pe lucrarile finalizate si atragerea de noi fonduri europene sau prin parteneriate publice-private.

Punctele cheie ale targului

Inca din prima zi, calitatea vizitatorilor a fost cea dorita de expozanti, mult peste ceea ce s-a intamplat in 2010 si foarte specializata. Targul Bauma din acest an s-a axat in proportie mai mare fata de anii precedenti - undeva la 30% - pe sectorul minerit, motivul pentru care Indonezia a si fost aleasa partenera fiind practic tara cu cele mai mari exploatari miniere din lume. Din acest motiv, o parte din producatori prezenti precum MTG, Berco, Bell, Caterpillar, Liebherr, Volvo, Terex, Hyundai, Hitachi, Goodyear, Bridgestone, Continental, Siemens, etc. au avut si produse exclusive pe acest segment, mai multe decat de obicei. Chiar si producatori de pompe de beton, spre exemplu CIFA, au avut produse adresate sectorului minerit. Pe langa partea sa comerciala, Bauma are si o importanta latura comunicativa, nu putine fiind firmele care au declarat ca acest eveniment le-a oferit ocazia sa interactioneze direct cu toti clientii importanti din toate colturile lumii. „Pentru noi Bauma a fost un eveniment extraordinar si un mare succes. Pe de o parte, ne-a dat posibilitatea sa ne intalnim cu cei mai importanti clienti ai nostri, lucru care in mod normal nu se poate intampla si pe de alta parte, datorita numarului mare de contracte semnate" ne-a declarat Johannes Weiermair, Managing Director al SBM Mineral Processing.In ceea ce priveste companiile  asiatice prezente la Bauma, „acestea au repezentat un procent de 13%, adica un total 445 de expozanti“ ne-a mai declarat Egetenmeir“.

Evaluarea facuta de expozanti

In ceea ce priveste feedback-ul din partea expozantilor, acesta a fost unul foarte bun. „Am avut un feedback fantastic pe toate planurile. Spre exemplu, 96% dintre expozanti au evaluat targul cu bine, foarte bine si excelent iar 99% dintre acestia au declarat ca vor fi prezenti si in 2013. In plus, 93% din totalul expozantilor s-au aratat multumiti de calitatea vizitatorilor“. Spre exemplu, Raul Garcia, Director de Marketing al ULMA, a declarat ca „Bauma este o necesitate pentru noi. Compani pe care o reprezint este foarte multumita de targul din acest an si va participa si la urmatoarea editie". La intrebarea adresata lui Eugen Egetenmeir ce face Bauma sa fie unica acesta ne-a raspuns:„Asa cum am am declarat la inceputul acestui interviu, Bauma este un show de unde pur si simplu nu poti sa lipsesti. Este cel mai important si cel mai mare targ dedicat utilajelor de constrcutii, echipamentelor, accesoriilor inclusiv din sectorul minerit. Un al doilea lucru care-o face unica este atmosfera, una uriasa, internationala, foarte aglomerata, cu potential, intr-un cuvant un eveniment pe care n-ai cum sa-l treci cu vedere sau sa-l uiti – si tot timpul un business de succes!“. Legat de asteptari pe viitor in ceea ce priveste urmatoarea editie Eugen Egetenmeir ne-a declarat: „Ne dorim in primul rand sa stam aproape de piata, de parteneri deoarece doar impreuna putem continua acest concept unic. In ceea ce priveste urmatoarea editie, aceasta se va axa din nou pe minerit, iar impreuna cu tara partenera vom dezvolta un acest concept“.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI