Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 5 / 2008

STILL RXX, stivuitorul viitorului

STILL RXX, stivuitorul viitorului Fondată în 1920 de către Hans Still, compania ce avea să îi poarte numele și-a început activitatea prin fabricarea de motoare, livrarea de echipamente și service, lărgindu-și oferta de produse, astfel încât astăzi a devenit un important furnizor de stivuitoare cu furcă, vehicule, remorci, echipamente pentru operarea în depozit și servicii. Ajunsă în prezent să numere, la nivel european, 6.000 de angajați.

Prezentă la TIB 2008, reprezentanța STILL România a expus și un un prototip unic în Europa care înglobează multe dintre tehnologiile descoperite de-a lungul anilor în studiile realizate de specialiștii STILL. Studiul RXX a fost dezvoltat încă din 1998 și servește de atunci drept sursă de idei pentru îmbunătățirea tehnologiilor aplicate mai apoi pe întreaga gamă de stivuitoare. Acest stivuitor este inovator din punct de vedere al capacității de transport, datorită contragreutății care face stivuitorul mult mai flexibil, deoarece prin intermediul osiei din spate ampatamentul este prelungit. De asemenea prin deplasarea contragreutății către spate se mărește capacitatea portantă și crește stabilitatea stivuitorului, în special pe trasee lungi cu viteză mare (mișcare rectilinie). Cadrul de ridicare extensibil și retractabil, sub forma unui cilindru telescopic, oferă operatorului câmp liber de vizibilitate asupra sarcinii, datorită construcției mai compacte decât cadrele obișnuite. Catargul se compune din patru țevi, care sunt asigurate contra răsucirii cu pene paralele, iar furca este plasată la capătul superior al cilindrului telescopic hidraulic cu patru trepte.

Tot pentru creșterea siguranței și evitarea accidentelor, a fost conceput și afișajul electronic de supraîncărcare care indică operatorului, prin intermediul unei diode LED din cabină, dacă sarcina ce urmează să fie ridicată cu stivuitorul este sau nu prea grea.

Un alt concept inovator folosit la acest prototip este cel al roților, care îmbină calitățile celor cu aer cu cele ale roților SE. Funcția de elastică și de amortizare a roții este preluată de un element elastic de amortizare, amplasat între suprafața de rulare și jantă. Frâna mecanică a dispărut, cu un noul concept de frână de la STILL putându-se activa, printr-o simplă apăsare de buton, frâna de exploatare electronică (sub formă de instalație regenerativă de contracurent).

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI