Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 51 / 2013

Komatsu D37 – 23 si inovativa tehnologie HST

Komatsu D37 – 23 si inovativa tehnologie HST
La circa sase luni de la lansarea pe piata americana a noului model de buldozer D37 – 23, Komatsu a prezentat acest produs si in Europa, la sediul din orasul Vilvoorde, Belgia. Dezvoltat pe baza feedback-ului primit de la clientii fideli ce au lucrat efectiv cu generatia anterioara D37 - 22, Komatsu a perfectionat vechiul model pentru al face mai „inteligent” si mai productiv, dar, in acelasi timp, mai putin gurmand prin reducerea cu pana la 20% a consumului de carburant functie de aplicatie si mod de lucru.
Versiunile modelului D37 – 23 sunt disponibile cu trenul de rulare EX, special conceput pentru lucrul pe teren accidentat (cu senile de latime mica sau medie si ansamblul de legatura pentru sarcini grele pentru a asigura o stabilitate mare pe sol) sau cu trenul de rulare PX, ideal pentru lucrul pe suprafete mai mult netede (cu senile de latime mare pentru a asigura o presiune scazuta pe sol), pentru a oferi clientilor stabilitate necesara sau o presiune redusa pe sol si optiuni de distributie a maselor care sa corespunda cel mai bine aplicatiilor lor. Masa proprie in ordine de mers incluzand cabina si echipamentul standard, variaza de la 8.480 kg pana la 8.780 kg, functie de configuratie si versiune. Noul buldozer al constructorului nipon este proiectat pentru a executa o larga gama de aplicatii, incluzand defrisarea, nivelarea solului, in zone forestiere sau pe santiere obisnuite. Programul de intretinere, Komatsu CARE, intra in standard pentru orice buldozer D37 – 23 livrat iar in primii 3 ani sau 2.000 de ore de functionare acesta este acoperit integral de serviciul de mentenanta programat de fabrica si asigurat de tehnicieni instruiti la Komatsu, cu piese originale Komatsu.

Tehnologia KOMTRAXTM
Cea mai recenta tehnologie, KOMTRAXTM, este implementata pe D37 -23 pentru transmiterea informatiilor despre functionarea masinii spre un site web securizat, utilizand tehnologia wirelles. Informatii precum: ore de functionare, consumul de combustibil, localizare, atentionari si avertizari de intretinere ori despre aparitia unor defectiuni sunt transmise la aplicatia web pentru analiza. Sistemul KOMTRAXTM pentru monitorizarea flotei creste disponibilitatea masinilor, reduce riscul furtului acestora, permite diagnosticarea de la distanta de catre distribuitor si ofera o multitudine de informatii ce conduc in final la cresterea eficientei si productivitatii intreprinderii.

Emisii de noxe scazute
Fabricat initial de Komatsu cu tehnologia EU Stage IIIA, motorul cu 4 cilindri si o cilindree de 3.26 litri, tip SAA4D95LE-6 cu tehnologia EU Stage IIIB, furnizeaza aceeasi putere nominala (66 kW (89 CP) la 2.200 rpm), in timp ce consumul de combustibil este redus cu pana la 10% fata de modelul anterior. Noul motor EU Stage IIIB cu intercooler, utilizeaza un sistem avansat de control electronic pentru gestionarea debitului de aer, injectiei de combustibil, a parametrilor de ardere si functiilor de post-tratare a gazelor de evacuare, cu scopul dovedit de optimizare a performantelor si reducere emisiilor de noxe si de a furniza o capacitate avansata de diagnosticare. Noul catalizator diesel de oxidare (KDOC), conceptie originala Komatsu, este integrat amortizorului de zgomot pentru a nu interfera cu operatiunile zilnice. Este un sistem simplu si inovativ care elimina particulele de funingine din gazele de evacuare prin folosirea in permanenta a procedeului de regenerarea pasiva, fara a avea nevoie de un filtru suplimentar de particule diesel (DPF).

Tehnologia PAT
Lama de buldozer tip cuva, reproiectata conform tehnologiei PAT (Power Angle Tilt), cu o structura tip cheson mult mai durabila si un profil de curbura al lamei imbunatatit, permite inlaturarea eficienta a materialului din fata lamei si creste productivitatea. Ajustarea inclinarii longitudinale si transversale a lamei se regaseste in dotarea standard a buldozerului si permite operatorului sa varieze unghiul marginii de taiere a lamei pentru aplicatii diverse. Noua cinematica a mecanismului hidraulic de ajustare in trei planuri a unghiului lamei imbunatateste usurinta de operare a lamei. Ansamblul lamei PAT a buldozerului este incercata conform unor severe teste standardizate.

Moduri de operare
Buldozerul dispune de doua moduri selectabile de operare, Economic (E) si Putere (P), care stabilesc performantele buldozerului functie de solicitarea operatorului, in concordanta cu aplicatiile solicitate. Modulul E este destinat pentru aplicatii generale de sapare, nivelare si imprastiere, furnizand o viteza de deplasare si o putere a motorului adecvate operatiunii efectuate, in timp ce consumul de combustibil este mult redus. Modulul P este destinat pentru saparea de santuri, impingere, scarificare, sapare ori nivelare in panta si orice alte aplicatii care necesita putere maxima, situatie in care puterea generata de motor are prioritate asupra consumului de combustibil. Pe D37 – 23 este instalat noul motor patentat de Komatsu si o tehnologie de control a pompei transmisiei hidrostatice care imbunatatesc eficienta operationala, cresc productivitatea cu pana la 4% si reduc consumul de combustibil la un nivel mai scazut decat un sistem clasic de control al HST. Aceasta din urma caracteristica exclusiva Komatsu permite, in comparatie cu modelul anterior D37 – 22, o reducere a consumului de combustibil de pana la 10% in modulul P, in conditii grele de lucru si de pana la 20% in modulul E, in conditii de incarcare mai mici. Cu noua transmisie HST, sistemul de control asigura puterea necesara ambelor senile atunci cand vireaza buldozerul, permitand viraje in forta, in conditii de lucru foarte diverse, la viteze reduse, chiar si sub sarcina. Intoarcerile complete (360 grade) se pot efectua cu o raza minima de doar 2,0 m pentru echiparea cu senile EX, respectiv 2,2 m pentru echiparea cu senile PX, oferind astfel o manevrabilitate excelenta in locuri stramte. D37 – 23 ofera doua moduri de schimbare a vitezelor: mod „viteza variabila” si noul mod „comutare rapida personalizata”. Modul „viteza variabila” permite operatorului 20 setari suplimentare ale reglajelor de viteza, pentru a acoperi o gama cat mai completa de aplicatii, in conditiile unei functionari cat mai economice si facile. Noul mod de „comutare rapida” permite 3 reglaje ale vitezei, care pot fi modificate pe monitor pentru a se obtine viteza potrivita conform preferintelor operatorului.

Confort in operare
Komatsu a conceput un sistem de control proportional al comenzilor (PCCS) ergonomic, tip joystick, care asigura operatorilor un control maxim, dar totodata deosebit de fin, oferind in acelasi timp o pozitie comoda de lucru pentru a reduce oboseala operatorului. Controalele electro-hidraulice integrate in noul joystick pentru comanda lamei includ noi comenzi: un comutator pentru stabilirea unghiului lamei si unul pentru punerea in echilibru a lamei pentru pastrarea aceleiasi distante fata de sol, deosebit de necesare si eficiente in aplicatiile de nivelare si finisare. Noua cabina instalata pe modelul D37 – 23, permite operatorului sa se concentreze strict asupra activitatii in sine, ceea ce aduce o crestere a productivitatii. Pentru asigurarea unui mediu de lucru linistit, nivelul zgomotului interior a fost redus la 77 dBA. Scaunul standard, cu o suspensie pneumatica reproiectata si numeroase posibilitati de ajustare, este pozitionat in apropierea centrului de greutate al utilajului astfel incat confortul asigurat operatorului este deosebit. In plus scaunul este prevazut cu incalzire electrica. Noua versiune a monitorului de inalta rezolutie, dispune de un ecran LCD cu tehnologie TFT, de 7 inch, extrem de vizibil in cabina, care afiseaza absolut toate informatiile in timp real despre functionarea utilajului, informatii legate de service si intretinere precum si afisarea imaginilor captate de camera pentru mersul cu spatele. Capota motorului, scurta si puternic inclinata, cat si conceptia deosebita a partii frontale a cabinei, ofera mai mult spatiu interior pentru operatorul a carei pozitie de lucru in timpul deplasarii este mai apropiata de lama, asigurandu-se astfel o vizibilitate superioara asupra lamei (cea mai buna dintre toate buldozerele de pe piata), manevrabilitate si calitati deosebite de deplasare si un confort total. Pentru siguranta operatorului in timpul lucrului, cabina are integrate structurile de rezistenta ROPS si FOPS de nivel 2 iar scaunul este prevazut cu centura de siguranta retractabila. Noul design al cabinei, cu ferestre mari si sistem video de monitorizare a partii din spate a utilajului, asigura o vizibilitate excelenta pe 360 de grade.

Mentenanta
Cunoscand ca operatiunile de mentenanta sunt esentiale pentru asigurarea disponibilitatii permanente a unui utilaj, Komatsu a proiectat modelul D37 – 23 avand grija ca operatiile de intretinere curente sa se poata desfasura deosebit de usor. Astfel, punctele de verificare zilnice sunt grupate pe partea stanga a compartimentului motor. Uleiul din carterul motorului poate fi evacuat pe la partea din fata a masinii, fara a fi necesara o rampa pentru aceasta. In spatele cabinei este amplasat radiatorul sistemului de racire al motorului, cel al sistemului de racire al uleiului din instalatia hidraulica si intercooler-ul. Carcasa directionala in care este montat intreg ansamblul ventilator este prevazuta cu un sistem de ridicare cu amortizoare cu gaz pentru un acces mai facil la radiatoare. Buldozerul are in standard sistemul PLUS (Paralell Link Undercarriage System), un tren de rulare cu centrul de greutate jos, creat special de Komatsu, deosebit de rezistent si care ofera excelente performante si stabilitate.


Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI