Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 52 / 2013

Volvo Innovation Forum 2013

Volvo Innovation Forum 2013
Volvo Construction Equipment a reunit zeci de membri ai presei internationale pentru a participa la primul eveniment conceput pentru a sublinia cultura Volvo pentru creativitate, inventie si dezvoltare, Innovation Forum 2013. Masini si Utilaje a fost singura revista din Romania invitata de producatorul suedez la acest eveniment.

Volvo Innovation Forum 2013 a avut loc in Eskilstuna, Suedia, in luna august. In cadrul acestui eveniment Volvo Construction Equipment (Volvo CE) a prezentat etapele construirii unei tehnologii de succes, de la liniile de productie, pana la oamenii care stau in spatele fiecarui departament si un demo show spectaculos cu toate tipurile de utilaje Volvo plus noua gama de camioane FMX.

Evenimentul s-a axat pe rolul pe care il joaca inovatiile in transmisii, ingineria folosita in pietele in curs de dezvoltare, proiectare, valorile de baza ale companiei cu privire la siguranta si protectia mediului, motorizarea Tier 4/Stage IV si tehnologia viitorului. Jurnalistii au vizitat, de asemenea, centrul de productie din Eskilstuna pentru a afla cat mai multe lucruri despre modul in care excelenta operationala contribuie la inovare in cadrul companiei.

"Inovatia este in sangele nostru in cadrul companiei Volvo CE", a spus Anders P. Larsson, vice-presedinte executiv al Volvo CE Tehnology. "Face parte din design, dezvoltare, vanzari si marketing. Evenimentul ne-a oferit ocazia de a explica cele mai noi inovatii ale noastre jurnalistilor - inclusiv gama de motoare Tier 4/Stage IV si noile concepte. Ne-am dorit, de asemenea, sa schimbam modul in care oamenii vad Volvo demonstrand ca inovatia nu se refera intotdeauna la produse noi - poate fi o schimbare relativ simpla, care face mentenanta utilajelor mai usoara pentru clienti, de exemplu."

O cultura a inovatiei

Desi a fost un eveniment nou pentru Volvo CE, Innovation Forum s-a bazat pe un forum similar care a avut loc in 2011. Fiind planificat sa aiba loc in mod regulat de acum inainte, forumul prezinta Volvo CE ca o companie dinamica a carei cultura a inovarii o diferentiaza de competitori. In timp ce alte companii pot pune accent pe tehnologie, doar modelul de inovare Volvo se impleteste cu cultura companiei de a lucra cu energia, pasiunea si respectul pentru oameni - cunoscut sub numele de Calea Volvo (Volvo Way). Inovatiile Volvo se concentreaza pe nevoile clientilor, in timp ce cultivara si dezvolta abilitatile inovatoare ale fiecarui angajat, printr-o abordare de jos in sus: indiferent de rolurile lor, ideile fiecarui angajat sunt valoroase.

Evenimentul a inclus mai multe work shop-uri din sase domenii de inovare Volvo CE, precum si un tur al fabricii si o sesiune dedicata inovatiei in cadrul fabricii. Ziua s-a incheiat cu o cina festiva.

Tier 4/Stage IV si consumul de combustibil

Noua linie de motoare diesel Tier 4 Final/Stage IV create de Volvo Construction Equipment - nu doar reduc emisiile de gaze nocive in aer, ci sunt si extrem de puternice, fiabile, usor de utilizat si economisesc combustibil.

Construite cu o tehnologie inteligenta acumulata in cei 180 ani de experienta si avand in spate puterea intregului grup Volvo, noile motoare Tier 4 Final/Stage IV-conforme cu motoarele diesel D4, D6, D8, D11, D13 si D16 corespund normelor de poluare americane si europene - imbunatatind in acelasi timp, eficienta consumului de combustibil cu pana la 5% fata de modelele anterioare si reduc costurilor de operare in general.

Tehnologia avansata de combustie Volvo, V-ACT este inca un exemplu al capacitatii suedezilor de proiectare a motoarelor pe baza unei tehnologii de varf care va fi introdusa succesiv in cadrul motoarelor Volvo de regim greu si mediu destinate aplicatiilor pe teren accidentat.

Pentru a face fata noilor cerinte, fara a schimba prea mult baza motorului, motoarele Volvo Tier 4/Stage IV sunt dotate acum cu SCR (reductie catalitica selectiva)- o tehnologie care a fost deja testata complet pe mai mult de un milion de camioane Volvo echipate cu SCR, deoarece sistemul a fost introdus in 2005.

Filtru de particule diesel

Tehnologia SCR foloseste un catalizator pentru a trata NOx continut in gazele de esapament, transformandu-le in apa si azot, substante nepericuloase, care se gasesc in mod natural in atmosfera. Tratarea se face dupa iesirea din motor, adaugand in gazele de evacuare o solutie cunoscuta sub denumirea de Diesel Exhaust Fluid (DEF) sau AdBlue. Denumirea DEF este folosita in America in timp ce AdBlue este denumirea utilizata in UE pentru acelasi produs. In fapt, acesta este un amestec de uree cu apa, care e transparenta si non-toxica. Intregul sistem este controlat de o unitate de dozare care utilizeaza un senzor pentru monitorizarea gazelor de esapament. Unitatea de dozare primeste informatia si o foloseste sa calculeze cantitatea precisa de AdBlue care trebuie adaugata in amestecul de gaze. Cum reducerea catalitica are loc in afara motorului, aceasta permite optimizarea procesului de combustie din motor. Sistemul reduce emisiile de NOx cu pana la 95%.

Sistemul avansat de management al motorului (EMS), care se adapteaza instantaneu la schimbari operationale, a fost actualizat cu un procesor mai puternic, care accepta mai multe functii cu o mai mare precizie si un nivel mai ridicat de control.

Motoarele Volvo Tier 4/Stage IV au beneficiat de mai mult de 25.000 de ore de testare pe camioane articulate, incarcatoare si excavatoare, precum si in motorul de bancuri de testare. Testarea prototip a fost, de asemenea, realizata la temperaturi sub zero grade, caldura extrema si la altitudini mari.

Transmisii si OptiShift

Inginerii de la Volvo Construction Equipment conduc din nou tehnologia cu un pas inainte prin introducerea sistemului OptiShift. Aceasta optiune a fost proiectata sa sporeasca confortul operatorului si durabilitatea utilajului, asigurand in acelasi timp optimizarea economiei de combustibil in cadrul aplicatiilor de incarcare si transport cu pana la 15 la suta. Gunnar Stein, director departamentului sisteme de transmisie lucreaza in prezent la un proiect pe termen lung cu privire la un concept care ar putea ajuta incarcatoare frontale sa mute cu 50% mai mult material folosind aceeasi cantitate de combustibil.

Ingineria de pietele emergente

Volvo CE este astazi o companie globala si are in plan sa se extinda din ce in ce mai mult in viitor. Fiind unul din doar cativa jucatori de pe piata echipamentelor de constructii la nivel mondial, Volvo CE face produse pentru toti clientii, indiferent de locatia lor. Tommy Streipel, directorul platformei pentru incarcatoare frontale, a vorbit despre linia de productie a incarcatorului frontal si modul in care este adaptat pentru diferite piete. Noul incarcator frontal L105, proiectat in special pentru clientii din China, este un prim exemplu in acest sens.

Inovatie in design

Inovatia nu se refera doar la elementele tehnice ale unei masini. Pentru Volvo CE, un design bun inseamna, de asemenea, modul in care oamenii experimenteaza lucruri cu simturile lor. Partea emotionala este un element important de design. Intr-un sondaj recent, un operator de utilaje a spus ca lucrand cu un utilaj Volvo CE munca lui pare mai putin dura - demonstrand ca designul poate avea un impact profund asupra modului in care operatorii se simt in timpul orelor de lucru. Designul nu se refera doar la forma, ci si la functii. In cazul in care un utilaj arata bine, dar nu este util, nu este vorba de design, ci doar de stilul.

Stina Nilimaa Wickström, director design, a vorbit despre ceea ce designul este si modul in care Volvo CE lucreaza cu elemente de design pe utilaje - atat in interior cat si la exterior. De asemenea, ea a prezentat noile concepte de design ale companiei.

Valorile de baza ale Volvo sunt calitatea, siguranta si protectia mediului inconjurator. In timp ce multi concurenti sustin, de asemenea, aceste valori, numai Volvo a avut grija sa puna clientul in fruntea fiecarui produs pe care l-a creat de la fabricarea primului utilaj in 1927. Si in timp ce multi concurenti au devenit recent mai preocupati de durabilitate, problemele de mediu au fost pe ordinea de zi in cadrul Volvo, deoarece compania a organizat prima conferinta de mediu in 1960.




Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
PARTENERI