Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 52 / 2013

URME ALE UNEI EPOCI APUSE

URME ALE UNEI EPOCI APUSE Compania Beyel Brothers s-a folosit de o macara autopropulsata „tot-teren” model Terex AC350/6 pentru a demonta un pod rulant instalat in «Space Shuttle's Vehicle Assembly Building» - Cladirea pentru Asamblarea Navetelor Spatiale (CANS).

Explorarea Universului a fost visul omenirii de secole, dar doar in ultimele decenii ea a devenit realitate. Oricat am dori, nu putem sa exploram spatiul fara a avea in spate o vasta infrastructura si un mare numar de oameni specializati si de echipamente dedicate. Ca si vehiculele folosite la explorarea spatiului, care de-a lungul timpului au suferit importante transformari, structurile auxiliare trebuie, de asemenea, sa evolueze pentru a fi la nivelul urmatoarei generatii tehnologice.

Modificarile aduse acestor structuri au necesitat un echipament pentru ridicare extrem de mobil si de foarte mare capacitate, impreuna cu utilajele de tachelaj adecvate. De aceea, un rol important in ajutorul acordat pentru construirea structurilor necesare programului spatial l-a jucat, de asemenea, consortiul „Beyel Brothers, Inc.” din orasul Cocoa, situat la mica distanta de Cap Canaveral, in statul Florida. „Beyel Brothers, Inc.” este compania mama a uneia dintre cele mai renumite si mai respectate societati actuale de transport si ridicari de obiecte grele, tachelaj, inchirieri si leasing macarale pentru constructii din Florida, Statele Unite, „Beyel Brothers Crane and Rigging”.

Actualii fratii Beyel isi trag radacinile din orasul New York, unde, la inceputul anilor 1900, Dan Beyel, strabunicul proprietarilor de astazi ai companiei, a inceput o afacere de transport si tachelaj cu o trasura trasa de cai. La mijlocul anilor '70 compania si-a mutat activitatea in peninsula Florida, astfel ca si-a putut extinde serviciile sale de tachelaj si de ridicare a obiectelor grele in industria aerospatiala, deja extrem de importanta pentru economia Statelor Unite mai ales dupa ce, in anul 1969, pentru prima oara in istoria omenirii a avut loc prima aselenizare a unui echipaj uman, iar acesta era din Statele Unite.

Compania si-a adus in egala masura un aport esential la ridicarea multora dintre constructiile si structurile Centrului Spatial Kennedy, necesare dezvoltarii programului Navetei Spatiale. Aceasta a insemnat si instalarea in CANS, la sfarsitul anului 1970, a unui pod rulant cu grinda dubla care, mai apoi, a fost demontat la jumatatea lunii martie a acestui an.

Compania a achizitionat recent o noua macara autopropulsata tot-teren marca Terex, model AC350/6. Cu cele 350 tone capacitate maxima de ridicare si conceptia tehnica deosebita a bratului principal telescopic, aceasta macara tot-teren s-a dovedit alegerea perfecta pentru indepartarea podului rulant si a elementelor acestuia din cladire.

„Am cumparat prima noastra macara Terex in anul 1989 (anul infiintarii companiei „Beyel Brothers Crane and Rigging”), modelul Terex 335 cu o capacitate de 31,8 tone si un brat lung de 28,7 m”, a explicat Beyel. „AC350/6 a fost achizitionata pentru ca se potrivea exact in nisa cuprinsa intre 270 si 450 tone capacitate maxima de ridicare si pentru ca lungimea totala a bratului principal este de 64 m”, a declarat Steve Ake, director comercial regional pentru macarale Terex.

Pentru transportul accesoriilor si al elementelor tip grinda cu zabrele ale bratului secundar, cat si a celor 116,7 tone de contragreutati a fost nevoie doar de sapte autocamioane. Putand atinge o viteza de deplasare maxima de 85 km/h, macaraua Terex AC350/6 impreuna cu cele sapte autocamioane s-au deplasat intr-un timp foarte scurt la locatia stabilita pentru desfasurarea operatiunilor, ceea ce a insemnat un imens castig de timp pentru Beyel Brothers.

Montaj rapid
O data ajunsi in interiorul CANS, expertii de la Beyel Brothers au reusit sa asambleze si sa puna in functiune macaraua, la parametrii solicitati, in doar patru ore. „Sistemul de fixare a bratului secundar la capatul bratului principal telescopic este deosebit de facil de folosit”, a afirmat Beyel. De asemenea, in sprijinul unui montaj rapid, AC350/6 dispune de un sistem de calaj hidraulic si un sistem de contragreutati modulare, cu fixare rapida.

Pentru indepartarea podului rulant din cea mai inalta cladire cu un singur nivel din lume (160 m), echipele de specialisti de la Beyel Brothers au efectuat operatiunile de ridicare si deplasare a sarcinii cu bratul principal al macaralei extins la 40,7 m. Un moment critic l-a reprezenta indepartarea ansamblului format din tamburul si caruciorul de transport al cablului, cu o masa de circa 45,4 tone. Operatiunea s-a desfasurat in bune conditii in interiorul unei sector de lucru cuprins intre 12,2 si 13,7 metri, macaraua tot-teren AC350/6  reusind sa coboare deosebit de lin agregatul pe podea cladirii. „Mi-a placut functionarea lina, continua si linistita a macaralei”, a spus Gordon Rideout, operator macara la Beyel Brothers. „Este foarte prietenoasa cu operatorul”, a continuat el.

Chiar si cu standardele de siguranta ale NASA, foarte stricte in ceea ce priveste operatiunile de ridicare si care impuneau ca macaraua sa nu depaseasca 75% din diagrama de sarcina, macaraua AC350/6 a fost capabila sa realizeze toate operatiunile de ridicare fara a fi necesara instalarea structurii laterale de ancorare suplimentara „superlift” pentru cresterea sarcinii de ridicare.

Pentru coborarea celor doua grinzi masive pe care se misca caruciorul cu troliu, una avand masa de 24 tone, iar cealalta de 18,1 tone, a fost nevoie sa fie efectuate miscari suplimentare ale bratului macaralei. Membrii echipei au semnalat ca spatiul de manevra este foarte stramt, iar pentru coborarea grinzilor cu lungimea de 24,4 m pe podea sunt necesare mai multe miscari ale bratului. „AC350/6 a raspuns asteptarilor noastre, iar noi suntem multumiti de felul cum a facut-o”, a mentionat Beyel.

Macaraua Terex a efectuat mai multe operatiuni suplimentare pentru a indeparta legaturile dintre grinzi. Dupa ce toate operatiunile pentru dezafectarea podului rulant au fost terminate, macaraua AC350/6 a fost dezechipata si mutata in afara cladirii. Intreaga lucrare a durat doar sase zile.

Dupa finalizarea cu bine a proiectului CANS, Steve Beyel asteapta cu nerabdare o noua lucrare de amploare, in care cele doua echipe de la „Beyel Brothers” sa efectueze impreuna o ridicare in tandem, cu ajutorul macaralei AC350/6 si a noii macarale Terex AC250-1, cu o capacitate de ridicare de 250 tone, care a fost achizitionata o data cu AC350/6. Ca si macaraua AC350/6, AC250-1 are un brat principal extensibil lung, de 80 m, acesta fiind motivul principal pentru care a fost achizitionata macaraua. „Cele doua constituie completari binevenite in cadrul flotei”, a conchis Beyel.

Ciclu complet
Steve Beyel si fratii sai Joseph, Philip, Danny si Mark, toti coproprietari ai companiei Beyel Brothers, Inc infiintata in anul 1989, au crescut in jurul unei afaceri de familie axata pe echipamente de ridicat si a contractelor pentru industria spatiala. „Imi amintesc cand conduceam caruciorul - platforma cu doua roti pentru rezemarea barei de remorcare cu care se ridicau rachetele auxiliare de decolare si se deplasa naveta Atlantis”, spunea Beyel.

Au trecut peste 35 de ani, de cand au inceput zborurile navetei spatiale iar alaturi de dezvoltarea programelor spatiale, compania „Beyel Brothers” si tehnologia macaralelor au avansat in mod semnificativ. Programul navetei spatiale s-a incheiat, iar in CANS trebuie sa se faca loc urmatoarei generatii de vehicule spatiale. „Beyel Brothers, Inc”, avand in spate un personal de inalta calificare si experienta tehnica a anilor trecuti, este astazi una dintre cele mai mari companii ce se ocupa cu transportul si ridicarea oricaror obiecte grele pe uscat sau pe apa, inclusiv servicii de tachelaj. Printre acestea se numara, in primul rand, sectorul aerospatial, dar si cel militar, energetic, inclusiv cel nuclear si eolian, mineritul, industria chimica si petrochimica, constructii civile grele, etc. Flota companiei cuprinde 75 macarale mobile Terex, tot-teren sau instalate pe sasiuri de camion, inclusiv macaraua tot-teren AC350/6.


Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
PARTENERI