Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 52 / 2013

Grove GMK6300L in Hong Kong

Grove GMK6300L in Hong Kong
Compania de inchirieri și transport greu Kanson Crane & Heavy Transport a achizitionat prima automacara Grove GMK6300L din Hong Kong, pentru a ajuta la asamblarea unei macarale turn și pentru lucrari de constructie la mare inaltime. Inca de la lansarea oficiala a acestui model de macara autopropulsata, ea a devenit extrem de populara la nivel global, unitati de lucru fiind prezente pe patru continente.

Creata de Nelson C. K. Kan in 1994, flota de macarale a companiei Kanson Crane a crescut pana la 50 de macarale cu o capacitate de ridicare mergand de la 250 t pana la 500 t. Kan a explicat ca GMK6300L va permite companiei sa abordeze o gama mai vasta de lucrari.

„Dupa investigatii amanuntite și compararea macaralelor disponibile in piata, echipa noastra a ales GMK6300L ca fiind macaraua cea mai potrivita pentru a umple un gol din portofoliul nostru de produse. Grove GMK6300L are un brat extensibil ideal pentru ridicarea și montajul unei macarale turn. Avem, de asemenea, de executat multe lucrari la mare inaltime cum ar fi reinnoiri ale vechilor cladiri din Hong Kong. 6300L va fi solutia ideala pentru toate aceste aplicatii,” a declarat Kan.

Poate ridica o sarcina de pana la 300 t

Macaraua Grove GMK6300L poate ridica o sarcina de pana la 300 t, ceea ce demonstreaza ca este una dintre cele mai puternice instalatii de ridicat mobile cu șase axe. Cele șapte sectiuni extensibile ale bratului macaralei, cu sistem de telescopare Twin – Lock, permit ca lungimea totala a bratului sa ajunga la 80 m, cel mai lung din clasa sa, iar aceasta performanta a fost gandita a fi realizata pentru ridicari grele fara a fi nevoie sa se monteze un prelungitor suplimentar, de altfel disponibil optional, in mai multe variante, tip grinda cu zabrele.

Șasiu special, tip cheson din otel

Fabricata integral (suprastructura și șasiul autopropulsat) in uzina Manitowoc din orașul Wilhelmshaven, din nordul Germaniei, macaraua GMK6300L a fost instalata pe un șasiu special, tip cheson din otel cu o inalta limita de elasticitate, care are ca trasaturi caracteristice suspensia independenta hidro-pneumatica MEGATRAK a rotilor celor șase axe, prevazuta și cu mecanism hidraulic de blocare, cat și directia hidraulica servoasistata, cu dublu circuit și pompa suplimentara pentru cazuri de avarie și un sistem de franare deosebit de eficace, integral pneumatic, cu dublu circuit, actionand asupra tuturor rotilor, precum și un grup motopropulsor performant, format dintr-un motor diesel Mercedes-Benz OM502LA cu o putere de 405 kW (550,8 CP), o cutie automata Allison 4500SP și un reductor cu doua trepte, toate pentru o deplasare excelenta atat pe drumurile modernizate cat și in afara lor. Viteza maxima pe șosea este de 85 km/h, iar o rampa de 49% poate fi urcata cu 7,5 km/h. Toate cele șase axe sunt directoare, iar introducerea sistemelor electronice permit reducerea diametrului de viraj și chiar deplasarea laterala (mersul crabului). Axele 1, 4 și 5 (optional și axa 6) sunt axe motrice, iar diferentialele, inclusiv interaxial, sunt blocabile.

Cabina

Cabina poate adaposti confortabil un echipaj format din trei persoane, imbunatatiri deosebite fiind aduse vizibilitatii spre inainte și spre inapoi, sistemelor de incalzire și climatizare, reducerii zgomotului, inclusiv aerodinamicitatii acesteia.

Macaraua propriu-zisa este actionata de un motor diesel Mercedes-Benz OM926LA, ce dezvolta 210 kW (285,6 CP). Un sistem hidraulic cu doua circuite independente, o pompa cu pistoane axiale și sistem de control al incarcari, impreuna cu o pompa cu dublu angrenaj sunt folosite pentru calarea și orientarea macaralei, cat și pentru functionarea motorului hidraulic cu pistoane axiale care, prin intermediul unui reductor planetar și a unei frane multidisc, actioneaza tamburul macaralei. Pentru siguranta și securitatea lucrului, echipamente electronice independente de control a incarcarii și de sfarșit de cursa a carligului, impreuna cu o atentionare audio-vizuala și un display multifunctional, pe care sunt afișate toate informatiile și graficele necesare pentru supravegherea functionarii bratului macaralei, sunt disponibile in cabina operatorului.

Cabina operatorului, din aluminiu, este inclinabila cu un unghi de circa 20 grade și are o suprafata vitrata extrem de generoasa. Ea este prevazuta cu un sistem de incalzire autonom cu lichid. Comenzile macaralei sunt integrate in cotierele scaunului operatorului, scaun care este reglabil in mai multe planuri și este prevazut cu suspensie hidraulica. Toate celelalte comenzi pentru actionarea macaralei și instrumentele de bord sunt dispuse intr-o maniera extrem de ergonomica.

Piata de inchirieri este in creștere

In anul 2012, compania Kanson Crane a cumparat macarale noi pentru a face fata multiplelor solicitari de inchiriere de macarale de pe piata constructiilor in plina expansiune din Hong Kong. Exista o lipsa de operatori de macarale, iar tarifele de inchiriere au crescut cu 10 procente in fiecare an. Piata din Hong Kong este mica și, de aceea, extrem de concurentiala. Kan, cu noua sa achizitie Grove GMK6300L, se așteapta sa se implice de o factura mult mai importanta in aceasta piata in plina dezvoltare.

Compania Kanson Crane & Heavy Transport s-a specializat in inchirierea macaralelor și operatiuni de transport greu de peste 40 de ani. Ea are la aceasta data un numar de 50 de operatori, dintre care 60% au fost specializati chiar in cadrul companiei.


Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI