Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 53 / 2013

“Varvara” si “Filofteia” au inceput sa sape tunelurile Magistralei 5

“Varvara” si “Filofteia”  au inceput sa sape tunelurile Magistralei 5 Frezele gigantice, denumite Varvara si Filofteia, se afla pe santierul viitoarei statii de metrou Academia Militara. Primul echipament TBM – tunnel boring machine care sapa tunelurile Magistralei 5 de metrou, Drumul Taberei-Eroilor a fost pus in functiune pe data de 25 septembrie in prezenta presei, Primului Ministru, Victor Ponta si Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu.

"Utilajele nu se mai opresc pana nu termina de sapat tunelurile. Vom supraveghea cu atentie aceste lucrari pentru ca termenele sa fie respectate. Am cerut constructorului sa se asigure ca traficul la suprafata va fi redat conform planificarii, la finalul anului viitor", a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Manescu. Bucurestenii din Drumul Taberei vor mai avea de asteptat insa pana in 2016 ca sa poata circula cu metroul.

Sustinut de guvern
Prezent la inaugurarea sapaturilor, Victor Ponta a precizat ca o schimbare semnificativa in ceea ce priveste fluidizarea traficului rutier in cartierul Drumul Taberei, afectat in prezent de santierul la metrou, va fi inregistrata abia in toamna anului viitor. Potrivit programului de lucrari, structura statiilor si a tunelelor va fi gata in prima jumatate a anului 2015. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016. Acest proiect este finantat din fonduri structurale nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial –Transport. Metroul de Drumul Taberei a fost inclus pe lista proiectelor prioritare pe transport din UE si va primi asistenta nerambursabila de la Bruxelles de circa 90 de milioane de euro in acest an.

Lucrarile continua
In prima parte a acestui an, lucrarile la Metroul de Drumul Taberei au fost sistate din lipsa de fonduri. Ulterior, prin Hotarare de Guvern s-au alocat sumele necesare pentru ca lucrarile sa se reia, banii provenind, in principal, din vanzarea certificatelor de emisie CO2 pe care statul roman le-a primit in urma Conventiei de la Kyoto. Metroul de Drumul Taberei are o lungime totala de aproximativ sase kilometri si va avea zece statii la Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor. Magistrala 5 va acoperi, in principal, un bazin cu un numar de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 si 6 ale Capitalei. Costurile totale estimate pentru acest proiect sunt de 1,2 miliarde de euro. Lucrarile sunt efectuate de un consortiu de firme din care face parte Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (Romania) si AB Construct (Romania).


Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI