Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 53 / 2013

Interviu Octagon Contracting & Engineering

Interviu Octagon Contracting & Engineering Piata locala de constructii se afla intr-o etapa de stagnare si doar anumite segmente reusesc sa mai creasca usor in aceasta perioada. Numarul competitorilor s-a redus si numai anumite companii de constructii au reusit sa faca fata provocarilor impuse de criza. Compania de constructii Octagon Contracting & Engineering, fondata in 2005, a reusit de-a lungul celor 8 ani de activitate sa isi consolideze pozitia in domeniul constructiilor geotehnice si civile, devenind unul dintre principalii jucatori pe piata de profil din Romania.

Despre perspectivele de crestere ale companiei, cat si despre situatia pietei de constructii din Romania am discutat pe larg cu Alexandros Ignatiadis, actionar Octagon Contracting & Engineering.
Masini si utilaje: Cum puteti caracteriza anul 2013, comparativ cu 2012 si 2011?
Alexandros Ignatiadis: Anul 2013 poate fi caracterizat prin expresia “un pas inainte, doi pasi inapoi”.

Masini si utilaje: In ce stadiu se afla in momentul de fata piata constructiilor din Romania?
Alexandros Ignatiadis: Piata constructiilor din Romania, la nivel general, se afla in acest moment intr-o etapa de stagnare. Exista insa anumite segmente care prezinta cresteri usoare. Aceasta stagnare urmeaza unei perioade de contractie care, pe de o parte a redus numarul competitorilor din piata, iar pe de alta parte a confirmat forta companiilor care au avut capacitatea sa supravietuiasca unei perioade foarte grele. O evolutie pozitiva este strans legata de imbunatatirea situatiei economice la nivel european.

Masini si utilaje: Care din ramurile de activitate din sectorul constructiilor are cea mai mare sansa de a-si reveni?
Alexandros Ignatiadis: Segmentul de birouri este unul dintre segmentele care au evoluat pozitiv anul acesta, iar noi am beneficiat de aceasta evolutie. In prezent lucram la doua proiecte de birouri importante, in Romania: Hermes Business Campus, unde suntem antreprenor general si Green Court Bucharest, unde suntem antreprenor de specialitate. Lucrarile de infrastructura si finantarea greoaie a acestora reprezinta veriga cea mai slaba a sectorului de constructii anul acesta, in consecinta revenirea acestui segment ar reprezenta cel mai mare succes in domeniu.

Masini si utilaje: Cum ar trebui sa se implice statul in relansarea sectorului de constructii?
Alexandros Ignatiadis: Relansarea sectorului de constructii depinde, cu siguranta, de multi factori. Statul s-ar putea implica prin certificarea capabilitatii tehnice a operatorilor din constructii, astfel incat firmele cu experienta si cu capacitati tehnice relevante in domeniu sa beneficieze de aceste avantaje in competitia cu alte firme. Aceasta este si una dintre propunerile facute si de ARACO, asociatie al carei membru suntem, in cadrul programului cu principalele masuri necesare pentru stoparea declinului industriei de constructii.


Masini si utilaje: Ca mecanism de finantare, la ce va ganditi pentru viitor?
Alexandros Ignatiadis: Situatia in care se afla sectorul bancar in acest moment nu permite finantarea prin contractarea de imprumuturi. Pentru imbunatatirea sistemului de finantare ar fi necesara interventia BNR pentru stabilirea unor norme de creditare, care sa ia in considerare specificul sectorului de constructii. Totodata, Bursa de Valori ar trebui sa stabileasca niste criterii specifice care sa permita firmelor de constructii sa atraga fonduri si sa-si imbunatateasca astfel capitalizarea.

Masini si utilaje: Intentionati sa mariti sau sa schimbati flota de utilaje in viitorul apropiat?
Alexandros Ignatiadis: Vom mari flota de utilaje in functie de cerintele impuse de proiectele pe care le vom executa si in functie de resursele financiare pe care le vom avea disponibile.

Masini si utilaje: Care sunt cele mai importante proiecte pe care le-ati realizat in ultima perioada?
Alexandros Ignatiadis: Printre cele mai importante proiecte pe care le-am livrat in ultimii doi ani se numara: cladirile de birouri Green Gate (Bucuresti Str. Tudor Vladimirescu Nr.22) si Floreasca Park (Sos. Pipera Nr. 43) si Autostrada Orastie Sibiu- loturile 2, 3 si 4, unde am executat lucrari geotehnice.

Masini si utilaje: La ce proiecte lucrati in aceasta perioada?
Alexandros Ignatiadis: In prezent lucram la proiectele birouri Hermes Business Campus (Bld. Dimitrie Pompeiu- Bucuresti) si Green Court Bucharest (Str. Gara Herastrau Bucuresti). La Hermes Business Campus suntem antreprenor general si executam lucrari de infrastructura pentru nivelurile subterane -1 si -2 si lucrari de suprastructura la cladirea A. La Green Court Bucharest, primul proiect dezvoltat in Romania de Skanska, cea mai mare companie de constructii din Suedia, executam lucrari de infrastructura si suprastructura pentru cladirea A si lucrari de infrastructura pentru cladirea B.

Masini si utilaje: Credeti ca a doua jumatate a anului va aduce deblocarea sectorului de constructii?
Alexandros Ignatiadis: Avand in vedere ca este deja luna octombrie, situatia actuala a sectorului de constructii se va mentine in registrul actual pana la finalul anului.

Masini si utilaje: Vedeti ca o oportunitate contractarea de lucrari in afara tarii?
Alexandros Ignatiadis: Octagon a realizat deja proiecte in afara tarii, in Grecia, Turcia si Bulgaria. In 2011 am deschis o sucursala in Bagdad (Irak) si in prezent avem in derulare doua proiecte: un stadion in Bagdad si o centrala electrica in Basra.

Masini si utilaje: Cat de interesante sunt pentru dvs. pietele emergente din zona constructiilor?
Alexandros Ignatiadis: Analizam fiecare oportunitate de contractare a unui nou proiect pe o piata straina, in functie de specificul lucrarilor. Nu excludem nicio piata din zona de interes, atata timp cat proiectele disponibile sunt interesante pentru noi.

Masini si utilaje: Cat de pregatita este forta de munca pe sectorul constructiilor, referindu-ne aici atat la management, cat si la muncitori?
Alexandros Ignatiadis: Forta de munca din sectorul constructiilor este bine pregatita si ultimii 10 ani au imbunatatit semnificativ nivelul de calificare. Problema este insa faptul ca aceasta forta de munca superioara din punct de vedere calitativ alege sa plece in strainatate pentru ca nu are posibilitati de lucru in tara.

Masini si utilaje: Care este numarul actual al angajatilor companiei dvs? Ati facut restructurari sau intentionati sa mariti numarul de angajati?
Alexandros Ignatiadis: In prezent avem 114 angajati in Romania si 20 de angajati in Irak. Toate firmele recurg la restructurari in perioadele dificile din punct de vedere financiar. In aceasta perioada suntem in cautare de specialisti pentru proiectele la care lucram.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI