Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 53 / 2013

Noi echipamente in flota OMV Petrom

Noi echipamente in flota OMV Petrom  La inceputul lunii septembrie Hiarom Invest importator oficial al marcii Hiab impreuna cu partenerul sau MHS Truck and Bus importator oficial al camioanelor MAN au livrat catre OMV Petrom un lot de 11 sasie MAN TGS 41.440 8x6 dotate cu macara Hiab XS855 E8 Hipro si platforma cu obloane.

Cea mai mare companie cu activitati in industria petrolului, OMV Petrom, a achizitionat cele 11 camioane in baza programul de modernizare a parcului auto. In trecut, compania se folosea doua camioane pentru operatiunile de interventii la sonde, un camion pentru transport si o automacara HTA18 pentru manevrararea materialelor si montaj. In configuratia de camion cu macara este nevoie de un singur camion, acest lucru reducand semnificativ costurile de exploatare. De asemenea soferul camionului este si macaragiu si nu in ultimul rand, poluarea mediului si consumul de carburant sunt reduse semnificativ.

Configuratia camionului
Deoarece aceste camioane trebuie sa ajunga la sonde situate de cele mai multe ori in zone foarte greu accesibile s-au ales autosasie speciale pentru teren greu, in configuratie 8x6, cu suspensie pe arcuri pe toate cele patru punti si garda la sol marita. Aceste camioane sunt utilizate in special pentru a ajunge la sonde aflate atat pe drumuri greu accesibile, cat si pe drumuri amenajate. Din acest motiv s-a optat pentru o transmisie sofisticata, cu posibilitatea decuplarii puntii fata, obtinandu-se astfel un consum si o uzura reduse. De asemenea diferentialele interaxiale si diferentialele puntilor se pot bloca. Motorul este de tip common-rail avand o putere de 440 CP, iar cutia de viteze este ZF manuala cu 16 trepte. De asemenea este disponibil si un reductor pentru regim greu.

Macaraua Hiab XS 855 E8 Hipro
Macaraua este un Hiab XS 855 E8 Hipro, ce are un moment de ridicare maxim de 700 kNm. Sarcina maxima este de 18 tone la o raza de 3,8 metri. Bratul telescopic cu 8 tronsoane asigura o raza maxima de lucru de 19,4 metri. La raza maxima macaraua ridica o sarcina de 3 tone. Inaltimea de ridicare atinge 21 metri. Ca si comparatie automacaraua HTA18 avea o sarcina maxima de 18 tone la o raza de 3 metri, raza maxima de 16 metri iar la aceasta raza ridica doar 0,6 tone. Luand ca exemplu o sarcina de 6 tone, foarte uzuala pentru aplicatia de fata, macaraua Hiab poate ridica aceasta sarcina pana la o raza de 10,5 metri si o inaltime de 21 metri, in schimb HTA18 poate ridica aceiasi sarcina pana la o raza de 5 metri si o inaltime de 16 metri. Dupa cum se poate observa raza de lucru cu o sarcina de 6 tone este dubla fata la XS855 fata de HTA18. Modelul XS855 este un model relativ nou in gama Hiab, fiind lansat in 2010 ca inlocuitor al lui XS800. Este dotat standard cu distribuitorul V90 si radiocomanda CombiDrive2 ceea ce ii confera o manevrabilitate de exceptie. Operatorul poate vizualiza in timp real pe ecranul telecomenzii parametrii de lucru ai macaralei, modul de calare precum si eventualele mesaje de eroare. Din punct de vedere al dotarilor de siguranta vine echipat standard cu cele mai moderne tehnologii, Hiab fiind recunoscut pentru atentia deosebita data acestui aspect. Astfel gasim ultima generatie de limitator electronic de moment SPACE 5000 VSL ce are integrata functia de supervizare a calarii. Aceasta functie tine cont de modul de calare si de orientarea bratului variind permanent diagrama de sarcina in functie de acesti parametrii si asigurand astfel stabilitatea.
Macaraua a fost montata de Hiarom pe un sasiu suplimentar special conceput si construit, XS855 fiind cea mai mare macara montata de cei de la Hiarom, si una din cele mai mari macarale pliabile de camion montate in tara.

Proiectare si montaj
Proiectul sasiului suplimentar si proiectul de montaj al macaralei a fost realizat integral de specialistii Hiarom. Tot Hiarom a fabricat si platforma cu obloane pentru acest camion. Aceasta este de tip heavy-duty special adaptata pentru sarcini mari si drumuri grele. Este prevazuta cu inele de ancorare de mare tonaj sudate direct de structura de rezistenta a podelei. Obloanele laterale sunt din aluminiu, iar stalpii laterali si spate sunt rabatabili si demontabili, astfel asigurandu-se posibilitatea transportului unor sarcini agabaritice. Oblonul fata este inaltat si ranforsat, asigurandu-se astfel protectia macaralei.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI