Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 54 / 2013

O macara pentru o munca dificila

O macara pentru o munca dificila
Ca urmare a ploilor abundente ce au avut loc la inceputul lunii septembrie in Europa, o puternica alunecare de teren a oprit circulatia pe drumul national B182, ce parcurge pasul Brenner si leaga orasul Innsbruck de Tirolul de Jos, de-a lungul traseului unuia dintre primele drumuri ce au strabatut muntii Alpi si a carei constructie a fost inceputa inca de pe vremea romanilor.

Compania Prangl International Cranes & Specialized Transport, unul dintre liderii europeni in domeniul inchirierii de automacarale, nacele si platforme de lucru la inaltime, cat si in domeniul transportului agabaritic, a fost angrenata in operatiunile necesare reabilitarii acestui sector de drum. Inainte ca volumul urias de mai multe sute de metri cubi de pamant, roci si lemn sa poata fi inlaturate pentru a curata drumul, coasta dealului de pe care s-a produs alunecarea de teren a trebuit sa fie asigurata. Cu ajutorul unei automacarale Terex AC 200-1 furnizate de Prangl s-au putut ridica sus, pe coasta, absolut toate materialele de constructie, inclusiv masinile si utilajele de constructie necesare consolidarii coastei dealului. S-a ales modelul AC 200-1 pentru acest proiect deoarece, in multiplele sale configuratii, s-a confirmat ca este o macara pentru toate tipurile de teren, multifunctionala. Totodata, capacitatea ei de ridicare sa dovedit ideala pentru operatiunile care au trebuit sa fie efectuate.

Avantajele AC 200-1
Pentru ridicarea diverselor materiale de constructii la fata locului, echipa Prangl a utilizat macaraua Terex AC 200-1, cu o extensie de 17 metri a bratului telescopic principal si cu 42.6 tone de lest – contragreutate. In aceasta configuratie macaraua putea ridica sarcinile de lucru solicitate pana la o inaltime de 50 metri, pe o raza de 58 de metri. Materialele ridicate includeau stalpi de sustinere din otel si bariere metalice impotriva caderilor de pietre, care aveau o masa de pana la doua tone. Datorita calitatilor macaralei, nu a fost nevoie sa fie utilizate complet cele 68.5 tone de lest – contragreutate. Astfel, pentru transportul placilor de reazem si a contragreutatilor, nu a fost nevoie doar de doua autocamioane. Pentru reducerea timpilor de pregatire a santierului, macaraua a fost instalata chiar pe suprafata soselei.

Provocarile lucrarii
Echipa de instalare a macaralei a fost nevoita sa faca fata la doua provocari. Prima a constituit-o chiar panta naturala a drumului, echipa fiind nevoita sa ridice extremitatea din fata a macaralei pentru a compensa declivitatea drumului si apoi sa o asigure intr-o pozitie orizontala stabila. Sistemul de suspensie hidropneumatic al lui AC 200-1 s-a dovedit usor de manevrat la acel moment si a permis echilibrarea perfecta, fara nici o problema, a macaralei. A doua provocare a constituit-o latimea restrictiva a suprafetei pe care trebuia pozitionat si coborat sistemul de calare al macaralei chiar in stanga soselei - coasta dealului, iar in dreapta vale abrupta. Echipa de instalare de la Prangl a furnizat urmatoarea solutie: Datorita faptului ca macaraua permite utilizarea diferitelor lungimi de extensie a picioarelor de calare, echipa nu a mai trebuit sa extinda picioarele la maximum in lateral pe partea opusa deplasarii contragreutatii. Raza mica de giratie a macaralei Terex s-a dovedit a fi inca un avantaj atunci cand macaraua a trebuit sa opereze in conditiile impuse de spatiul stramt al soselei. Odata ce toate conditiile de siguranta au fost indeplinite, operatiunile de ridicare a materialelor au decurs fara nici un incident pentru macara si operatorul ei. In doar trei zile toate materialele de care era nevoie au fost amplasate acolo unde era necesar. Dupa aceea, echipa de constructori s-a putut apuca de consolidarea versantului pentru evitarea in viitor a altor alunecari de teren.


Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI