Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 54 / 2013

Autostrazi sustenabile: proiecte, constructie, intretinere

Autostrazi sustenabile: proiecte, constructie, intretinere
Fayat Romania, reprezentanta producatorului francez de echipamente destinate constructiei si repararii drumurilor, a organizat la sfarsitul lunii octombrie a II-a editie a conferintei internationale dedicate constructorilor de drumuri, asociatilor profesionale din domeniu, cadrelor didactice si studentilor din cadrul Facultatii de Constructii din Timisoara si nu in ultimul rand autoritatilor.

Conferinta Fayat Romania s-a desfasurat in perioada 30-31 octombrie la hotelul Timisoara din Timisoara si a avut ca tematica „Autostrazile sustenabile: proiecte, constructie, intretinere “si a inregistrat acelasi succes si entuziasm ca si cea din 2012. Desi infrastructura nu a fost punctual forte al anului 2013, constructorii romani sunt mereu dornici de a afla noi informatii despre cele mai avansate tehnici si tehnologii in domeniul constructiilor si reparatiilor de drumuri.

O serie de specialisti din cadrul grupului Fayat au prezentat noile tehnologii si directii de dezvoltare ale constructiei de drumuri din Europa, alaturi de specialisti din cadrul Bomag. De asemenea, reprezentanti ai ARACO, CNADNR, Facultatea de Constructii din Timisoara si A.P.D.P. filiala Banat au vorbit in cadrul conferintei. Au fost prezenta etapele necesare pentru proiectare, constructie si intretinere de autostrazi sustenabile. Temele abordate in cadrul conferintei de anul acesta au cuprins si impactul autostrazilor asupra mediului inconjurator.

Din comitetul de organizare al conferintei au facut parte, ca si anul trecut, nume importante precum Dr. Ing. Florin Belc, Dr. Ing. Adrian Bota, Dr. Ing. Ioan Alexa, Dr. Ing. Liviu Damboiu, Dr. Ing. Sorin Lucaci, dr. Ing. Ciprian Costescu, Dr. Ing. Vasile Percec, Dr. Ing. Dorel Gheorghe. Comitetul Stiintific al evenimentului organizat de Fayat Romania a fost compus din reprezentanti ai Facultatii de Constructii din Timisoara: Prof. Dr. Ing. Gheorghe Lucaci, Prof. Dr. Ing. Ion Costescu, Dr. Ing. Cornel Jiva, dar si dr. Ing. Petru Dumitru.

In cadrul conferintei, Laurentiu Plosceanu, presedinte ARACO, a vorbit despre lipsa investitiilor din sectorul constructiilor si declinul pietei care a continuat si in 2013. Lipsa de eficacitate a masurilor adoptate de Guvernul Romaniei este principala cauza a declinului in acest sector, potrivit presedintelui ARACO.

„Pentru redresarea acestui sector, in anul 2014 vor fi necesare investitii de cel putin 10 milioane de euro, fonduri provenite atat de la bugetul Statului, cat si din absorbirea fondurilor europene,” a concluzionat Plosceanu.

Eric Gregoire, director general Fayat Romania si-a inceput discursul intr-un ton pozitiv. „Vrem sa facem din Romania o tara prin care sa se poata circula normal. Eu sunt o persoana foarte optimista si cred ca toti cei prezenti la aceasta conferinta sunt optimisti si pozitivi si isi doresc acelasi lucru,” a declarat acesta.

Intretinerea drumurilor

Jacques Bonvallet, managerul de marketing si vanzari in cadrul Fayat Road Equipment a vorbit despre strategia Fayat Group si in mod special despre tehnologia economica si eficienta dezvoltata de catre Secmair-Febeseales, implementata cu succes in Franta, SUA, Mexic, Marea Britanie si Lituania. Echipamentul repara fisurile din covorul asfaltic ce apar in urma uzurii si a temperaturilor joase. Procesul se realizeaza prin integrarea fibrei de sticla in amestecul asfaltic pentru a-i creste rezistenta. Fayat Group ofera cinci tipuri de solutii pentru intretinerea drumurilor.

„Vremurile in care Europa era foarte bogata s-au incheiat, iar acum trebuie sa profitam de experienta inginerilor pentru a alege solutiile cele mai potrivite,” a declarat Jacques Bonvallet in cadrul conferintei.

Claudio Merli, Area Sales Manager Marini SpA, a vorbit despre reciclarea asfaltului si beneficiile rezultate din acest procedeu foarte important in filozofia grupului francez. Facand o comparatie intre costul unei tone de asfalt fara a apela la RAP si costul unei tone de asfalt cu RAP, Claudio Merli a vorbit despre o economie de 600.000 euro la 100.000 tone.

Calitatile si avantajele utilajelor Fayat au fost prezentate in mai multe studii de caz realizate de Franck Blaszezyk, Product Manager SAL (statii de productie la rece) si Charles Henry Houdayer, Product Manager Ermont (statii de producere a asfaltului la cald).Michael Gramm, Area Sales Manager Europa si Christoph Kolle, Application Engineer in cadrul Bomag au vorbit despre utilajele destinate pavarii si compactarii solurilor.
O prezentare interesanta referitoare la proiectele viitoare in ceea ce priveste infrastructura din Romania a fost sustinuta de cei de la CNADNR. Dar, mai multe detalii despre aceasta va vom prezenta in urmatorul numar al revistei.


Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI