Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 55 / 2014

Buletinul de vot si revenirea unei piete adormite

Buletinul de vot si revenirea unei piete adormite Inexistenta proiectelor importante de infrastructura, cauza principala a scaderii pietei constructiilor in 2013, si-ar putea gasi un remediu in anul electoral 2014, in care politicienii cauta sa arunce praf in ochii alegatorilor la europarlamentare si prezidentiale. Vocile de la Palatul Victoria anunta demararea lucrarilor pe 400 de km si finalizarea a 60, ceea ce inseamna ca in piata vor intra aproape sase miliarde de euro.

Autoritatile de la Bucuresti au incheiat anul trecut punand pe harta Romaniei 115 noi kilometri de autostrada, insa fara sa deschida vreun santier de proiect nou. Constructorii si vanzatorii de utilaje au resimtit cel mai clar in rezultatele financiare seceta ca urmare a absentei marilor proiecte, trebuind sa gaseasca solutii care sa compenseze inghetul pietei. La finalul anului 2013, in bilantul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) figurau 645 de kilometri de drumuri cu circulatie in regim de autostrada, dintre care 255 au fost finalizati in ultimii doi ani, plasand Romania la coada Europei la capitolul viteza de deplasare si siguranta. Lipsa lucrarilor, intrarea unor constructori in insolventa si suspiciunile de frauda in atribuirea contractelor vor duce la finalizarea a doar 60 de kilometri in 2014, insa peste media de 42 km/an din ultimul deceniu. CNADNR estimeaza ca in a doua jumatate a acestui an vor fi date in folosinta loturile unu si doi din tronsonul Nadlac-Arad si lotul al treilea din tronsonul Orastie-Sibiu. Pe hartie, autoritatile sustin ca vor gasi constructori pentru a demara lucrarile pe o lungime totala de 400 de kilometri pe parcursul acestui an, cel mai ambitios proiect din ultimii 25 de ani, in care vor investi circa sase miliarde de euro, fonduri de la bugetul de stat, din fonduri europene si prin concesiune. Cele mai importante trei proiecte, cu o valoare totala de cinci miliarde de euro, vor fi construite in concesiune. ( Puteti citi continuarea in numarul de ianuarie 2014 al revistei Masini si Utilaje pentru Constructii)
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
PARTENERI