Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Newsletter nr. 6 / 2009

CN ADNR - mai aproape de realitate

Când vorbim despre redarea aspectului civilizat al transportului rutier din România toate privirile și așteptările românilor se îndreaptă spre Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA(CNADNR). Prezentă permanent în centrul atenției opiniei publice, CNADNR reprezintă mai nou și o speranță pentru a ieși din criza financiară care a cuprins și România, știut fiind faptul că marile perioade de recesiune au fost mai ușor de trecut atunci când s-au făcut investiții în domeniul rețelei de drumuri naționale.

Peste 4 mld. EUR sunt pregătiți de către UE pentru acest an și următorul an pentru a fi investiți în construcția autostrăzilor din România. De asemenea, există și alte programe europene și fonduri ce pot fi accesate, cu o singură condiție însă: reprezentanții României să fundamenteze cererile pe baza unor proiecte bine puse la punct.

Ca o noutate, începând cu anul 2009 întreținerea curentă de vară și de iarnă va fi asigurată în cadrul unor contracte de întreținere multianuală, încheiate pe patru ani, care au o serie de avantaje cum ar fi faptul că aceeași societate care întreține drumurile efectuează și deszăpezirea și reparațiile drumurilor.

Acțiunile de reabilitare a drumurilor întreprinse de CNADNR în anul 2008 cu finanțare de la guvern și Banca Mondială au constat în realizarea a 670 km de covoare, tratamente, șlamuri, consolidări în valoare de circa 1,18 mld. RON. Pentru 2009 valoarea necesară pentru necesarul de lucrări al rețelei de drumuri este de 2,6 mld. RON, pentru 807 km de tratamente, 485 km șlam, 664 km de covoare bituminoase, 25 km de reciclări, 317 km de ranforsări sisteme rutiere, din care143 km prin sistemul de creditări furnizor.

"Cred că 2009 va fi anul autostrăzilor" , declara Florin Dascălu, director al Direcției de Întreținere și Administrare din cadrul CNADNR. Conform strategiei companiei în 2009 ar trebui să vedem deja primele semne că ceva se mișcă pe coridorul european IV cu o lungime de 880 km, tronsoanele Nădlac-Arad-Timișoara, și Cernavodă-Constanța-Medgidia fiind numai câteva dintre lucrările care ar trebui demarate anul acesta. Apoi coridorul IX este un all punct unde anul acesta ar trebui începute lucrările, și anume pe tronsoanele Giurgiu - București, București - Ploiești, Ploiești -Focșani, Focșani - Albița.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 
 
PARTENERI