Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 115

ROLIFT SRL - de 12 ani la inaltime

28.10.2015
ROLIFT SRL - de 12 ani la inaltime
ROLIFT S.R.L. Timisoara este dealer pe partea de vest a Romaniei pentru echipamente de manipulat marfa si echipamente de lucru la inaltime pentru materiale si personal. Avand o experienta de peste 12 ani pe piata in domeniul echipamentelor de acest gen, compania ofera solutii pentru orice tip de activitate care implica ridicare de materiale la inaltime, manipulare de materiale in depozite si in santiere precum si de ridicare de personal de lucru la inaltime. Mai multe detalii despre activitatea companiei puteti afla din interviul de mai jos acordat de Paul Chitic, Manager General Rolift SRL.

Text: Maria Nae

Masini si Utilaje: Cand ati inceput activitatea companiei Rolift si care sunt sectoarele de activitate ale companiei?

Paul Chitic: ROLIFT S.R.L. s-a infiintat in 2003 ca un business de familie axandu-se in primii ani pe service si comercializarea si inchirierea de stivuitoare. Incepand cu anul 2005 am largit gama echipamentelor cu care ne ocupam ( stivuitoare) intrand in domeniul echipamentelor de lucru la inaltime prin parteneriate cu societati din tara  in domeniu, pana in 2008 cand in urma mai multor intalniri la expozitiile din Olanda si de la noi la sediu am inceput colaborarea cu reprezentantul  in EUROPA pentru marca GENIE - USA - nacele de lucru la inaltime si stivuitoare telescopice. Obiectivele de activitate ale grupului ROLIFT sunt:
- INCHIRIEREA de echipamente de manipulat marfa si lucru la inaltime  (stivuitoare, nacele de lucru la inaltime, alte echipamente industriale);
- COMERCIALIZAREA echipamente noi si second-hand din aceleasi game dar si alte marci si furnizori;
- SERVICE  autorizat ISCIR si specializat in domeniul acestor tipuri de echipamente;
- SERVICII DE RSVTI autorizate;
- COMERCIALIZAREA piese de schimb pentru stivuitoare si nacele de lucru la inaltime de la furnizori externi si interni;
- TRANSPORT  UTILAJE, ECHIPAMENTE  pentru utilajele proprii si pentru diversi beneficiari.

Masini si Utilaje: Ce servicii oferiti clientilor si care este aria de acoperire pe care o aveti?

Paul Chitic: Ca si arie de acoperire a serviciilor in special de inchiriere si service ne-am focusat pe partea de vest a Romaniei incercand sa asiguram un raport calitate pret optim al acestora, avand in vedere distanta si timpul de reactie scurt. Am avut insa echipamente inchiriate si in alte zone ale tarii relativ departe de noi peste 500 km  (Bucuresti, Suceava, Iasi Bacau, Constanta) pentru beneficiari cu care avem o lunga colaborare si care au fost multumiti de serviciile noastre; au fost cazuri cand echipamentele noastre au depasit si granitele tarii acestea fiind inchiriate unor beneficiari cu lucrari in Tunisia, Germania, Serbia, Bulgaria.

Masini si Utilaje: Care sunt avantajele care recomanda serviciile si produsele oferite de compania Rolift?

Paul Chitic: Compania noastra dispune de un parc propriu de echipamente pentru activitatea de inchiriere, de modele si caracteristici diferite, care acopera o plaja foarte larga de activitati specifice.
Flexibilitatea si promptitudinea in rezolvarea problemelor sunt prioritare in relatiile cu partenerii nostri, ceea ce ne situeaza  printre companiile de incredere care furnizeaza servicii de calitate la costuri rezonabile, competitive.


Masini si Utilaje: Care este sectorul de activitate cu cel mai bun raport financiar: vanzarile de echipamente noi, vanzarile de echipamente second hand sau inchirierile?

Paul Chitic: Asa cum am specificat businessul ROLIFT este o afacere de familie cu capital strict autohton iar politica noastra este una de  orientare catre client cu flexibilitatea si versatilitatea specifice unei firme relativ mici in domeniu. Acest lucru ne-a facut "supravietuitori" crizei declansate in Romania in 2009 cand piata de inchiriere a suferit o  cadere brusca chiar cu 70%  si cererile de inchiriere de echipamente de ridicat si de lucru la inaltime au scazut iar preturile au ajuns aproape la un sfert fata de cele practicate in perioada 2006-2008.
Avand in vedere acest lucru si faptul ca redresarea pietei in domeniul inchirierilor a inceput relativ firav incepand cu 2012, strategia pe care am adoptat-o in vederea mentinerii businessului nostru pe piata a fost de infiintare a  societatii ROLIFT SERV S.R.L. cu obiect de activitate de service pentru stivuitoare si platforme de lucru la inaltime, asigurarea de piese de schimb, servicii R.S.V.T.I. activitate care in mare parte a sustinut activitatea firmei mama ROLIFT S.R.L..
O alta actiune pe care am intreprins- o in acelasi scop a fost cererea noastra de intrare in reorganizare judiciara a ROLIFT S.R.L.  incepand cu 2012 actiune prin care am ajuns la o solutie foarte buna de reducere a presiunilor financiare ale grupului,  in acelasi an aprobandu-se  planul  de reorganizare  catre creditori, plan care se intinde pana la sfarsitul lui  2016.
Neavand o sustinere financiara - asa cum o au multe societati din domeniu  care in aceleasi conditii de criza au fost puternic sustinute de firmele lor mama din strainatate, au vandut excedentul de echipamente din acea perioada in care cererea era foarte mica sau  au restructurat  uneori drastic a nr. locurilor de munca - noi am adoptat o alta strategie care a luat in calcul mentinerea locurilor de munca si a numarului de utilaje, nedorind sa vindem parte din ele (solutie care putea fi aplicata la acel moment dar pe care nu am dorit-o).
Urmand consecvent obiectivul propus  prin luarea unor masuri de regandire si de adaptare a afacerii la noile conditii de piata dar si a cererii crescande de echipamente pentru inchiriat pot spune in acest moment ca cele doua societati sunt pe un trend ascendent incepand cu 2013 cu  revenire pe plus si cu cea mai  mare parte din datoriile catre creditori  achitate iar  pe primele sase luni ale anului 2015 profitul net al  grupului ROLIFT -  ROLIFT SERV ajungand la cca 80.000 EUR in comparatie  cu aceeasi perioada a  anului 2014 cand profitul net a fost de cca 30.000 EUR iar cifra de afaceri crescand cu cca 60%.

Masini si Utilaje: Ce probleme intampinati in piata? Aveti concurenta neloiala si daca da, cum o contracarati?

Paul Chitic: Pozitia si atitudinea pe care am adoptat-o se pare ca este una dintre putinele pe care le adopta societatile din ROMANIA cu probleme economice unde intrarea in insolventa, cu drumul ei scurt  falimentul, este oarecum la moda, lasand creditorii, intr-o exprimare mai plastica, "cu buzele umflate".
De aceea consider ca exista o stransa legatura intre concurenta neloiala si aceste insolvente - falimente pe care le provoaca intentionat "oamenii de afaceri" din spatele acelor actiuni.
Din pacate si in domeniul nostru al inchirierilor au loc astfel de actiuni de "fentare"  a legilor si de incalcare a principiilor corecte in afaceri, de multe ori personajele din spatele afacerilor cazute intentionat deschizandu-si o alta afacere pe numele altor persoane apropiate.
Mai mult stiu un exemplu in care un asa zis "om de afaceri"  dupa ce a inselat mai multe societati prin vanzarea de bunuri care nu-i apartineau sau credite pe care care nu le-a platit nici pana in momentul de fata  prin intermediul unei unei firme care-i apartinea, ulterior a reusit performanta sa insele cu o suma consistenta  o alta societate onorabila care i-a dat un vot de incredere nemeritat - de data asta prin intermediul unei  noi firme cu obiect de activitate similar cu al nostru. Evident ca avem de a face cu o concurenta neloiala cand costurile si "investitia" sunt facute pe banii si know-how-ul altuia.
Am observat insa ca acest lucru este posibil intr-un stat in care justitia din pacate nu sanctioneaza la timp sau chiar deloc astfel de actiuni si comportamente, de multe ori personaje de acest gen gasind tot timpul portite de tergiversare  a actiunilor in instanta si de eludare a legilor sfidand in mod fatis atat legile (cu iz penal greu de multe ori)  cat si  in special pe cei pe care i-au inselat.
Un alt aspect in stransa legatura cu acest lucru este din pacate si pozitia pe care beneficiarii o au vis-a-vis de o asemena societate: de cele mai multe ori ori nu-i intereseaza decat pretul seviciului, punct forte dealtfel al personajelor de genul celui de mai sus. Din pacate aceste lucruri se intampla si prin existenta lor  nu se face decat sa se incurajeze indivizii care nu au nici o legatura cu principiile concurentei loiale, corecte sau cu un mod profesionist de a face afaceri.

Masini si Utilaje: Ce benecifii ati avut in calitate de membru al Asociatiei Romane de Inchirieri? Ce recomandari/sugestii puteti face pentru ca membrii ARI sa aiba si mai multe avantaje si beneficii?

Paul Chitic: Incepand cu anul 2009 societatea noastra este membru fondator al Asociatie de Inchiriere din Romania ARIRENTAL alaturi de societati reprezentative si puternice in domeniul inchirierii echipamentelor de lucru la inaltime.
In cadrul Asociatiei de Inchiriere ARIRENTAL  se dezbat probleme specifice activitatii noastre In acest sens unul din avantajele conferite de calitatea de membru al asociatie este participarea la dezbaterile pe diferite teme cum ar fi punerea la curent cu legislatia in domeniu, contactul cu institutiile de stat conexe, trendul si situatia pietei actuale, cunoasterea mai bine intre membrii, schimbul de informatii dar si propuneri de colaborare. In afara de aceste aspecte un punct important este promovarea unei atitudini corecte si fair din punct de vedere al concurentei pe piata din Romania in acest sens avand loc mai multe dezbateri si actiuni in desfasurare pentru a limita cat mai mult impactul  actiunilor si atitudinilor  gen concurenta neloiala.

Masini si Utilaje: Care sunt obiectivele pe care vi le-ati stabilit pentru anul in curs? Dar pentru anul 2016?

Paul Chitic: In ceea ce ne priveste perspectiva pe care o vedem in domeniul nostru de activitate este una foarte pozitiva asa cum spuneam anterior, iar  obiectivul propus este  de incheiere cu succes pentru ROLIF S.R.L. a planului de reorganizare cu cateva luni mai devreme.
Deja avem in strategia viitoare achizitonarea de echipamente noi care sa ne completeze nevoile de pe piata,  atat prin fortele proprii ca si pana acum cat si prin diverse forme de colaborare pe care le vom gasi oportune si care se se vor plia pe filosofia si cultura  companiei noastre.


Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI