Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 116

Dacia Dokker Stepway - Pentru nevoi complexe

30.10.2015
Dacia Dokker Stepway - Pentru nevoi complexe
Fara a fi un automobil deosebit de puternic sau elegant, Dacia Dokker are insa toate sansele sa devina un prieten de incredere pentru mic intreprinzator, fiind capabil a juca atat rolul de masina de familie, cat si cel de utilitara.


TEXT: Dan Scarlat

Dokker are o poveste interesanta in gama Dacia. Vechia generatie a Logan-ului MCV, lansata in 2006, a fost o masina polivalenta, gandita pentru a veni in intampinarea nenumaratelor cerinte de utilitate ale clientilor, intr-un mod eficient financiar, inclusiv pentru constructor. Intre timp insa, Dacia a evoluat, succesul gamei a fost confirmat inclusiv pe pietele pretentioase din Europa Occidentala, iar noua generatia de modele s-a dezvoltat vizibil.

Asa se face ca, practic, vechiul MCV a evoluat astazi in trei modele distincte. In ordinea aparitiei pe piata, acestea sunt: Lodgy, care a vizat caracteristica de monovolum, preluand disponibilitatea a pana la sapte locuri reale pentru a deveni un vehicul destinal familiilor extinse, Dokker, care mizeaza pe spatiul urias si din care este derivat si urmasul vechiului Logan Van si omonimul MCV, care a devenit insa un break clasic pe baza lui Logan.

Dokker este asadar mult mai mult decat un break: este o utilitara usoara, de genul lui Renault Kangoo sau Ford Transit Connect. In versiunea de pasageri (cea exclusiv utilitara se numeste Dokker Van) vine cu cinci locuri foarte confortabile si un portbagaj urias, de 800 de litri. In plus, bancheta se poate rabata, pentru a lasa disponibil un volum de pana la trei metri cubi, accesibil atat prin hayonul din doua segmente, cat si prin usile laterale culisante. Pe langa versiunea "standard", gama a fost extinsa cu una numita "Stepway", cu rolul de a atrage atentia si clientilor care ar opta pentru un crossover. Modelul este disponibil incepand cu primavara acestui an impreuna cu Lodgy Stepwaz si, spre deosebire de versiunea similara pe baza lui Sandero, nu implica si o garda la sol marita. Probabil Dacia nu a vrut sa ridice si mai mult inaltimea modelului, care si asa depaseste 1,8 metri si ar fi ridicat probleme atat de acces in anumite parcari subterane, cat si de consum suplimentar de carburant. Este adevarat, noi am fi preferat o garda mai inalta, dar, sp nu uitam totusi ca vorbim de o Dacie, care dispune oricum de o valoare mai mare in comparatie cu alte oferte. Impreuna cu suspensia supla, rulajul pe drumuri neasfaltate se devedeste deosebit de confortabil, astfel ca putem considera modelul ca fiind la granita intre un turism clasic si un SUV - deci un adevarat crossover. 
 
Versiunea Stepway aduce in plus protectii suplimentare ale caroseriei, bine-venite pe drumuri neamenajate. In plus, gasim ornamente din crom satinat sau bare de pavilion longitudinale "Dark Metal".
  
Interiorul urias a primit de asemenea unele tuse de rafinament specifice versiunii. Vorbim de tapiterie cu broderii specifice si cusaturi de culoare albastra, conturul indicatoarelor de bord si al aeratoarelor de culoare albastra (nuanta care se regaseste si pe marginile fatadei centrale a plansei de bord). Aceasta culoare contrasteaza in mod placut cu nuanta tapiteriei, Carbone Fonce. Mai important, sunt disponibile o serie de optiuni moderne: sistemul de navigatie si multimedia Media Nav, aer conditionat cu reglaj manual, cruise control sau asistenta la parcarea cu spatele.

MONITORIZARI CUNOSCUTE

La capitolul motorizari, oferta include variante cunoscute si la alte modele din gama Dacia, dintre care noi am testat versiunea diesel de 1,5 litri si 90 CP. Fiind un automobil relativ greu, cel putin in comparatie cu restul gamei Dacia, cuplul maxim de 200 Nm disponibil de la 1750 rpm este un avantaj, la fel ca si consumul relativ redus de combustibil. Dieselul de 110 CP, intalnit la Lodgy Stepway, nu se gaseste in oferta pentru Dokker, dar cei 90 CP se dovedesc in majoritatea cazurilor suficienti. In oras chiar, la gol, automobilul este chiar nesperat de "fisnet". Situatia se schimba la viteze mari, cand depasirile necesita retrogradarea in treapta potrivita de viteza.   

Antifonarea nu este insa cea mai buna, diverse zgomote facandu-si loc in habitaclu la viteze mari. De asemenea, caroseria mare, desi gazduieste un spatiu cavenos la interior, nu dispune de prea multe proprietati aerodinamice, solicitandu-si tributul in combustibil la drum lung. Practic, nu ar trebui sa va mire daca, in functie si de incarcatura, Dokker va consuma uneori mai putina motorina in oras decat la drum lung, in special pe autostrada. Noi am reusit un consum extra-urban de 5,1 l/100 km, ceea ce este excelent. Doar pe autostrada insa, la viteze de ordinul a 130-140 km/h, cifra afisata de computerul de bord a urcat pana spre valoarea de 7 l/100 km.

Asa cum il promoveaza si constructorul, Dokker poate face fata cu brio nevoilor unui mic intreprinzator, care are la dispozitie atat un automobil de familie pentru weekend-urile in afara orasului, cat si un vehicul utilitar cu ajutorul caruia isi poate desfasura o mica afacere. Un fel de 2 in 1, daca vreti.



Caracteristici tehnice Dokker Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi 


Propulsie

Tip - Motor turbodiesel, patru cilindri in linie, 1,5 litri, injectie cu rampa comuna, Euro 65, cutie de viteze manuala cu cinci trepte

Putere - 66 kW (90 CP) / 3750 rpm, 200 Nm/1750 rpm

Performante si consum - Viteza maxima 163 km/h, consum mediu 4,2 l/100 km

Tractiune - Fata


Dimensiuni si mase

Masa proprie - 1302 kg

Lungime/latime/inaltime - 4388/1767/1814 mm

Ampatament - 2810 m

Capacitate rezervor - 50 litri

Specific - Volum standard portbagaj: 800 litri, volum cu bancheta rabatata: 3000 litri, numar locuri: 5

Dotari (selectiv) - Ornamente protectie caroserie, ABS, ESP, geamuri electrice fata, sistem audio MP3, sistem infotainment Media Nav (touch screen, Bluetooth, navigatie), aer conditionat.



Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI