Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 116

"Open House" la Marcom RMC'94

13.11.2015
La finalul lunii octombrie a avut loc un eveniment de tip "porti deschise" la sediul Marcom din nordul Bucurestiului. Invitatii au putut afla ultimele noutati despre echipamentele comercializate de aceasta societate, dar si participa la demonstratii cu acestea.

TEXT: Dan Scarlat

Infiintata in 1992, compania Marcom comercializeaza echipamente industriale si de constructii produse de importante firme din acest sector. Compania ofera o gama completa de echipamente pentru constructii, consultanta tehnica sau solutii financiare pentru achizitionarea echipamentului potrivit afacerilor clientilor sai. Tot pentru acestia, a fost dezvoltata o retea de 55 de echipe mobile de service in Bucuresti si intreaga tara. Cu ajutorul unei retele de distributie bine configurate la nivel national si a unui centru de distributie centralizat in Bucuresti, aproape 100% din toate piesele necesare pot fi furnizare facil catre clienti.

Marcom desfasoara si activitatea de vanzari de echipamente second hand, oferind o gama completa, in cea mai mare parte din stocul propriu. Conform oficialilor, toate sunt reparate si conditionate, clientii primind si o istorie completa a masinii.


Noi tehnologii

"Tehnologia" a fost elementul catalizator in jurul caruia s-a desfasurat evenimentul Marcom. Una din "vedetele" expuse a fost excavatorul hibrid de la Komatsu (HB 215), care face parte din a treia generatie de utilaje cu actionare combinata dezvoltate de catre constructorul japonez. Sistemul hibrid actioneaza la rotirea turelei, obtinandu-se o economie de combustibil cuprinsa intre 30 si 50%. In lume s-au vandut circa 3500 de unitati, dintre care una a ajuns si la un client din Romania, prin intermediul Marcom. Cu ocazia evenimentului a fost prezentata si noua generatie de sisteme de monitorizare si control "Komtrax", noile motoare Stage 3B si Stage 4, mai puternice si cu un nivel  extrem de redus al noxelor, sau sistemul iMC  (Intelligent Machine Control). Reprezentantii celor peste 150 de companii de constructii, veniti din intreaga tara, s-au aratat interesati de modul in care aceste tehnologii, precum si solutiile propuse de specialistii importatorului Marcom au capacitatea reala de a reduce costurile si de a optimiza activitatea pe santierele de constructii. Deja 12 dintre companiile din domeniul constructiilor au profitat de eveniment si au incheiat contracte de achizitie pentru noi echipamente.


O privire asupra pietei

La intalnirea cu presa care a precedat evenimentul, reprezentantii Marcom au profitat de ocazie pentru o discutie despre piata de echipamente de anul acesta. "Piata romaneasca este o piata selectiva, de calitate, dar depinde foarte mult de ajutorul pe care producatorii il ofera dupa vanzare" este de parere Constantin Marcu, director general al companiei.

Conform datelor detinute pana la data evenimentului, oficialii Marcom au estimat o piata de utilaje de circa 1300 de unitati la nivelul intregului 2015, reprezentand o crestere de 10-15% comparativ cu anul trecut - totusi, departe de nivelul optim al acesteia, estimat la 2000-2200 de unitati.

Din totalul de echipamente, buldoexcavatoarele reprezinta 54%, Romania ramanand un caz unic in Eruopa din acest punct de vedere. Buldoexcavatorul este un utilaj raspandit in tarile slab dezvoltate, la nivel european fiind inlocuit de incarcatoare mini si compacte si de mini/midi excavatoare, un tandem mai scump la operare, dat si cu o productivitate net superioara. In Romania segmentul este inca in crestere, dar este de asteptat ca acest trend pozitiv sa se estompeze in curand, tinand cont ca piata este aproape saturata. In acest moment exista deja in uz circa 8000 de unitati, unele fiind disponibile inclusiv pentru inchiriat, la preturi destul de mici.

La general, piata noastra reprezinta 1,08% din cea europeana. Dar, daca impartim pe segmente, Romania acopera 10% din cererea de buldoexcavatoare si 8,5% din cea de gredere, un alt segment in scadere in Europa, despre care reprezentantii Marcom spun ca va fi inlocuit de un tip de buldozere inteligente. Pentru 2016, estimarea la nivel local este tot de crestere, la un nivel similar cu anul acesta.

"Tragand linie dupa cele trei zile ale evenimentului Open House Marcom, ne declaram multumiti de numarul clientilor care ne-au trecut pragul, de discutiile avute si, nu in ultimul rand, de afacerile concretizate. Clientii doresc sa vada cel putin o data pe an noutatile din domeniul utilajelor pe care le comercializam deoarece in ultimii ani tehnologia a avansat extrem de rapid, iar solutiile si avantajele actuale trebuie discutate in amanunt. Acest eveniment a reprezentat si o ocazie buna de a ne reintalni cu presa si a avea discutii pe teme legate de domeniul in care activam" a declarat Razvan Marcu, director marketing Marcom RMC'94.


Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI