Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 117

2015, o piata stabila pentru echipamentele de inchiriere

20.11.2015
2015, o piata stabila pentru echipamentele de inchiriere
CDP Access - Groupe Piroux, importator unic al marcii Haulotte pentru Romania, este unul dintre cei mai importanti actori pe piata echipamentelor de lucru la inaltime. Cu o experienta de 14 ani in domeniu, CDP Access s-a impus prin calitatea serviciilor si profesionalism. Cu ocazia vizitei facute la fabrica Piroux Industrie Romania am avut placerea sa discutam despre evolutia pietei de inchirieri cu Stanislas Delayat, Director General CDP Access - Groupe Piroux.




TEXT: Maria NAE

Masini si Utilaje: Cand a debutat activitateacompaniei CDP Access?
Stanislas Delayat: In anul 2001 a fost infiintata Piroux Industrie Romania care are ca obiectiv principal de activitate productia de echipamente pentru Dacia si Haulotte. CDP Access s-a constituit in anul 2003 pentru vanzarea si inchirierea nacelor Haulotte. Avem astfel doua companii diferite care fac parte din Grupul Piroux, Piroux Industrie Romania fiind in momentul de fata cea mai mare unitate de productie pentru Haulotte.

Masini si Utilaje: Ce echipamente sunt fabricate din Romania?
Stanislas Delayat: In Romania sunt produse pentru masinile Haulotte cosurile pentru nacele, sasiuri si bratele articulate. De asemenea sunt produse si o gama larga de piese metalice care intra in ansamblul masinilor. Asamblarea echipamentelor se face in mod exclusiv de catre Haulotte.

Masini si Utilaje: Care sunt cele mai cerute echipamente de acces?
Stanislas Delayat: Cererea de inchiriere pentru echipamente de acces este foarte variata. CDP Access este specializata in masini cu inaltimi de acces mici si medii. Astfel intervenim foarte mult in activitatile de finisare din cadrul mall-urilor, activitati care solicita masini mici. In ceea ce priveste cererea de achizitie de echipamente, aceasta este guvernata de principiul pretului cel mai mic. Nu am vandut niciodata echipamente din gama de top, clientii din Romania aleg intotdeauna versiunile de baza cu costurile de achizitie cele mai mici. Diferenta de pret dintre un echipament in versiunea sa de baza si in varianta de top este de 25%.

Masini si Utilaje: In prezent cererea pietei este pentru inchirierea de echipamente sau pentru achizitia acestora?
Stanislas Delayat: Vanzarile sunt in continuare la un nivel destul de scazut. Cea mai mare parte a vanzarilor se face catre conturile mari precum Dacia, Metro, Carrefour, dat fiind faptul ca aceste societati desfasoara activitati de lucru la inaltime. Cealalta parte a vanzarilor se face catre companii mici, prin accesarea de fonduri europene. In ceea ce priveste companiile de talie medie, acestea opteaza pentru inchirierea de echipamente. De exemplu societatile de constructii prefera inchirierea de masini, astfel ele au mereu masini adaptate lucrarilor in derulare. Unele lucrari pot necesita nacele cu inaltime de lucru de 18 m, alteori de 25 m sau 20 m. Inchierea unei nacele la momentul necesitatii acesteia este o optiune mult mai ieftina si mai productiva decat achizitia a 3 nacele care nu vor lucra niciodata simultan. Asistam astazi la o schimbare de pozitie fata de perioada 2007-2008 cand toata lumea dorea sa cumpere, sa aiba in proprietate echipamentele. Doar ca aceasta proprietate presupunea si costuri ridicate de intretinere mai ales pentru masinile utilizate in santier. Astfel companiile au realizat ca varianta cea mai economica este de a inchiria masinile. In acest sens se observa o preluare a mentalitatii din Europa de Vest. 95% din clientii Haulotte pentru Europa de Vest opteaza pentru inchiriere.

Masini si Utilaje: Ce dificultati intampinati in activitatea de inchiriere?
Stanislas Delayat: Ceea ce costa cel mai mult in activitatea de inchiriere este intretinerea masinilor. Persoanele care inchiriaza masinile nu se arata atat de interesati de intretinerea acestora ca atunci cand acestea sunt in proprietarea lor. Insa acest lucru tinde sa se schimbe, in mare parte datorita facturilor de reparatie emise in urma unei utilizari necorespunzatoare. Clientul poate sa nu isi asume aceste reparatii, astfel ca acest aspect ramane in continuare unul foarte delicat, mai ales pentru noi fiindca trebuie sa detinem toate dovezile care sa justifice costurile de reparatie. Toti cei care inchiriaza echipamente se confrunta cu aceeasi problema si anume o lipsa de atentie pentru masinile inchiriate. Clientii din Romania mai au de invatat in aceasta privinta. Frecvent gasim masinile cu diverse texte scrise precum numele clientului, numere de inmatriculare, calcule etc. Incercam sa educam clientii si sa ii indrumam spre o mai mare grija fata de masini, insa acest lucru nu il putem face singuri. Acesta este unul din motivele pentru care s-a creat ARI, pentru ne apropria clientii si pentru a-i face constienti de responsabilitate lor. ARI a fost creata pentru a asigura o dinamica de grup a sectorului de inchirieri si un sens comun al tuturor celor care activeaza in aceasta piata. O companie nu poate merge singura intr-un sens, efortul trebuie sustinut de catre toate companiile. ARI permite expunerea de idei, gasirea de solutii, informarea cu privire la probleme comune precum situatia anumitor clienti care fie distrug masinile, fie sunt rai platitori, fie sunt in situatii de risc-faliment.

Masini si Utilaje: Va adresati doar pietei din Romania sau si pietelor externe?
Stanislas Delayat: Serviciile de inchiriere sunt oferite doar pe teritoriul Romaniei. Doar in cazul in care unul din clientii nostri din Romania are o lucrare in afara, avem disponibilitatea sa asiguram livrarea masinilor si in extern. Cu toate acestea incercam sa evitam aceste situatii dat fiind faptul ca este dificila asigurarea suportului de service. Pentru activitatea de vanzare acoperim piata din Romania si Moldova. Daca avem o cerere de achizitia dintr-o alta regiune o comunicam la Haulotte care o va redirectiona dealer-ului din zona respectiva.

Masini si Utilaje: Care sunt serviciile post vanzare (SAV) pe care le oferiti?
Stanislas Delayat: Acordam o mare atentie serviciilor post vanzare (SAV), deoarece daca un client doreste sa achizitioneze inca o nacela pentru acesta va conta foarte mult rapiditate cu care i-au fost solutionate eventuale probleme la masina pe care o detine deja. Incercam sa rezolvam cele mai multe din probleme la locatia clientului, prin intermediul serviceului mobil. Doar in cazul in care sunt necesare lucrari ample aducem masina in atelier.

Masini si Utilaje: Piata din Romania poate fi una interesanta si pentru alti actori?
Stanislas Delayat: In prezent Romania nu este o piata ofertanta pentru alte marci. Nu exista lucrari care sa necesite nacele, iar furnizorii care sunt momentan in piata acopera pe deplin cererea. Piata de nacele din Romania este de 2000-2500 de nacele.

Masini si Utilaje: Exista concurenta neloiala pe aceasta piata?
Stanislas Delayat: Sigur, exista concurenta care practica preturi de dumping, este in realitate singura lor posibilitatea de a isi face intrarea pe piata. Nu exista un pret fix, noi nu putem sa fixam preturile pe piata. Mai mult decat a le atrage atentia asupra practicilor neloiale nu putem sa facem. Insa, aceste societati nu rezista foarte mult pe piata, de
cele mai multe ori fie renunta la practicarea preturilor de dumping, fie ajung in faliment.

Masini si Utilaje: Cum s-a prezentat piata pentru anul 2015?
Stanislas Delayat: Piata a fost si este in continuare una stabila, nu a existat o crestere semnificativa dar nicio scadere foarte mare.Consider ca aceasta se afla la un nivel mediu al potentialului sau.

Masini si Utilaje: Care sunt previziunile si planurile pentru 2016?
Stanislas Delayat: Consider ca si in anul urmator piata o sa ramana stabila. Pentru anul urmator avem in plan o reinnoire a nacelei care a ajuns deja la 10 ani de existenta. Din pacate nu se intrevede si o crestere a cererii numarului de nacele. In sectorul de constructii, proiectele de infrastructura care sunt in discutie nu vor necesita echipamente de lucru la inaltime.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI