Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 117

Hyundai CE a reproiectat cabinele excavatoarelor HX si incarcatoarelor frontale HL

27.11.2015
Hyundai CE a reproiectat cabinele excavatoarelor HX si incarcatoarelor frontale HL
In vara care a trecut, Hyundai a prezentat sapte noi excavatoare din seriile HX si noile incarcatoare frontale din seria HL. Constructorul a profi tat de aceste ocazii pentru a prezenta si avantaleje noilor cabine care echipeaza modelele, cu un spatiu disponibil superior versiunilor anterioare si elemente inspirate din habitaclurile autoturismelor din segmentul "premium".

Principala imbunatatire atat a seriei de excavatoare HX cat si pentru seria incarcatoarelor frontale pe pneuri HL, este cabina. Referitor la aceasta, Directorul de Marketing al Hyundai Construction Equipment, Corey Rogers, declara ca inginerii Hyundai au fost puternic influentati, in reproiectare, de confortul si tehnologia regasita la masinile "premium" moderne, apreciind ca, in cazul multor piete importante, confortul este cel mai important argument pentru vanzarea unui nou echipament. Iar noile cabine nu duc lipsa de confort: in cazul excavatoarelor din Seria HX, spatiul la interior a crescut cu 12% comparativ cu al Seriei 9A, in timp ce la incarcatoarele HL vorbim de o suplimentare cu 10% a acestuia.

Structura cabinei este complet noua, ceea ce se traduce si intr-o sporire a vizibilitatii asupra zonei de lucru. Unul din primele elemente pe care utilizatorul le remarca la accesul in cabina este noul "touch screen" plasat in coltul din dreapta, care ridica noile modele la asteptarile oricarui client care s-a adaptat noii ere digitale. De altfel, inginerii marcii declara ca au luat in calcul inclusiv operatorii mai tineri, cautand sa implementeze exact genul de caracteristici pe care acestia sunt obisnuiti sa le gaseasca in utilizarea unui smartphone sau a unei tablete. Astfel, printr-o functie de tip Miracast, intalnita la majoritatea smartphoneurilor moderne, operatorul poate "proiecta" o parte din functiile telefonului direct pe acest ecran, ceea ce ii poate permite verificarea email-urilor, accesarea unor aplicatii specifice lucrarilor in santier (cum ar fi "FieldLens") sau chiar trimiterea unor mesaje pe Twitter. Evident, conectivitatea Bluetooth este si ea inclusa, pentru initierea/receptarea apelurilor prin sistemul audio al utilajului. Diagonalele acestor display-uri tactile masoara 8 inci in cazul excavatoarelor si 7 inci, daca ne referim laincarcatoare.

Noul consola integreaza, pe langa acest ecran, si diverse comenzi. Este disponibil si un inclinometru, care ajuta operatorul sa mentina nivelul dorit al cupei sau un indicator "Eco", care afiseaza, prin intermediul unei combinatii cromatice, eficienta consumului de combustibil inregistrata pe parcursul operarii. De asemenea, este disponibil si un mod de vedere la 360 de grade ("All Around View") care combina imaginile inregistrate de patru camere periferice, pentru o privire de ansamblu asupraintregului utilaj.

Suplimentar fata de display-ul tactil, excavatoarele HX au primit si un nou "controller" haptic, pozitionat chiar in spatele joystick-ului de control din partea dreapta. Sistemul este similar celui intalnit la masinile premium (spre exemplu, Audi are "MMI", BMW "iDrive" iar Mercedes-Benz "Comand"), permitand controlul alternativ al unor functii. Chiar daca noile incarcatoare nu dispun de acest controller, insa includ o noua functie de auto-cantarire, cu privire la care oficialii promit o acuratete de +/- 1%, daca este corect calibrat.


PUTERE SUPLIMENTARA

Pe langa modernele cabine, modelele propun si noi motorizari. In cazul Seriei HX, de la versiunea 220 pana la 380 propulsia este realizata de motoare Cummins, in timp ce versiunile superioare 480 si 520 propun unitati furnizate de Scania. Similar, modelele de incarcatoare frontale HL935, HL940, HL955 si HL 960 sunt motorizate de Cummins, iar HL970 si HL980 de Scania. Hyundai CE a facut aceasta alegere in urma unor teste care au dovedit ca, la varful gamei de putere, motoarele Scania s-au dovedit mai performante decat cele Cummins.

Fiecare propulsor respecta normele de emisii Tier 4 Final gratie unei combinatii intre procesul de reductie catalitica selectiva (SCR) si catalizatorul de oxidare diesel (DOC), folosind fluid de evacuare diesel (DEF). Multumita noilor motoare, precum si imbunatatirii sistemului hidraulic, Hyundai promite, in cazul Seriei HX, o crestere cu 5% a productivitatii, combinata cu o scadere cu pana la 10% a consumului de combustibil, comparativ cu Seria 9A. Tot pe excavatoarele HX, Hyundai a inclus si un nou sistem numit "Intelligent Power Control", cu rolul de a identifica, pe baza unor tipare, stilul de lucru al operatorului, pentru a adapta fluxul hidraulic si turatia propulsorului in functie de necesitatile acestuia.


Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI