Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 117

"Opriti accidentele": Bosch devine partener in cadrul initiativei Global NCAP

16.12.2015
Sistemele de siguranta ale autovehiculelor inca sunt utilizate la un nivel scazut
Obiectivul ONU: Cu 50% mai putine accidente fatale pana in 2020

- Sistemele de siguranta Bosch previn accidentele si diminueaza consecintele acestora
- Dr. Dirk Hoheisel, membru al Consiliului de Administratie Bosch: "Tehnologiile Bosch pot proteja viata oamenilor din intreaga lume."
- OMS si Global NCAP solicita adoptarea reglementarilor juridice la scara mai mare

Stuttgart, Germania si Brasilia, Brazilia - Conform Global NCAP, in fiecare zi, peste 3000 de persoane isi pierd viata in accidente rutiere, la nivel mondial. Adeseori, aceste decese sunt cauzate de autovehicule dotate necorespunzator - mai ales in pietele emergente - si care asigura, din acest motiv, un nivel redus de protectie pentru pasageri si pietoni. "Pentru Bosch, fiecare deces ca urmare a unui accident rutier este cu unul prea mult. Cu ajutorul tehnologiilor noastre, putem proteja viata oamenilor din intreaga lume", afirma dr. Dirk Hoheisel, membru al Consiliului de Administratie Bosch. De aceea, Bosch sustine initiativa "Opriti accidentele" a asociatiei pentru protectia consumatorului Global New Car Assessment Program (Global NCAP).

Obiectivul campaniei este de a spori nivelul de constientizare privind sistemele de siguranta cum ar fi ESP, sisteme de franare de urgenta, ABS pentru motociclete, mai ales in cazul pietelor in crestere. Eficienta diferitelor tehnologii va putea fi observata in cadrul demonstratiilor de conducere la evenimentul de inaugurare a initiativei, organizat in Brazilia in luna noiembrie. Initiativa "Opriti accidentele" sprijina de asemenea Natiunile Unite pentru a atinge obiectivul de a reduce cu 50% accidentele fatale, la nivel mondial - actualmente numarul acestora fiind de 1,25 milioane pe an - pana in 2020.


Din 1995 si pana in prezent, ESP a prevenit 260.000 de accidente rutiere in Europa
Bosch lucreaza de multi ani la viziunea privind conducerea fara accidente si vatamari
corporale, iar furnizorul de tehnologie si servicii a obtinut deja un succes semnificativ in acest sens: din momentul lansarii programului de stabilitate electronica ESP de catre Bosch in 1995, acest program a prevenit aproape 260.000 de accidente rutiere si a salvat aproximativ 8.500 de vieti numai in Europa, conform unui studiu privind accidentele, realizat de Bosch. "Dupa centura de siguranta, ESP este cel mai important sistem de siguranta al unui autovehicul - este chiar mai important decat airbag-urile", afirma Hoheisel.
Daca toate autovehiculele ar fi echipate cu sistemul antiderapare, pana la 80% din accidentele provocate de deraparea rotilor in timpul franarii ar putea fi evitate. Din 1995 si pana in prezent, Bosch a fabricat peste 150 de milioane de sisteme ESP.


Noua din zece autovehicule noi din Europa sunt deja echipate cu ESP
Incepand cu 1 noiembrie 2014, ESP a devenit obligatoriu in Uniunea Europeana pentru toate autoturismele si autovehiculele comerciale usoare noi, cu greutate de pana la 3,5 tone, aflate la prima inmatriculare. In Europa, 90% din toate autoturismele si autovehiculele comerciale usoare noi sunt deja echipate cu ESP. La nivel global, aceasta cifra se situeaza in jurul valorii de 64%. De aceea, Global NCAP face apel catre tarile membre ONU, mai ales catre cele cu o industrie auto importanta, sa impuna dotarea obligatorie cu ESP a tuturor autovehiculelor noi, pana in 2020. Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) solicita de asemenea formularea unor reglementari juridice prin care dotarea cu ESP sa devina obligatorie. Ca urmare a acestor masuri, numeroase vieti omenesti ar putea fi salvate. In afara de UE, sistemul antiderapare este acum obligatoriu si in Australia, Canada, Israel, Noua Zeelanda, Rusia, Coreea de Sud, Japonia, Turcia si Statele Unite.


Sistemele Bosch de franare de urgenta protejeaza participantii la trafic vulnerabili
ESP este de asemenea tehnologia de baza pentru multe sisteme de asistenta pentru sofer care intervin pentru a sprijini soferii in situatii potential periculoase - cum ar fi schimbarea benzii de rulare sau mentinerea benzii de rulare, efectuarea unor manevre evazive si franarea in cazul depistarii unui obstacol. Coliziunile din spate sunt printre cele mai grave - mai ales daca sunt implicati pietoni sau biciclisti. Sistemele automate de franare de urgenta pot preveni in intregime astfel de coliziuni sau, cel putin, pot reduce semnificativ impactul. Daca un senzor radar sau video detecteaza un posibil obstacol in fata autoturismului, sistemul de franare este mai intai pregatit pentru o manevra de franare de urgenta completa, iar soferul este avertizat. De indata ce soferul apasa actioneaza frana, sistemul creste puterea de franare pentru a preveni accidentul. Daca soferul nu reactioneaza la manevra de franare partiala, iar sistemul detecteaza ca o coliziune este inevitabila, se va efectua in mod autonom o manevra de franare de urgenta completa. La viteze de pana la 40 de kilometri pe ora, in traficul urban, sistemul Bosch de franare de urgenta poate preveni complet coliziunile cu autovehiculele care stationeaza.


Numai in Germania exista potential de a reduce coliziunile din spate cu 72%
Conform unui studiu privind accidentele, realizat de Bosch, numai in Germania s-ar putea evita 72% din toate coliziunile din spate soldate cu victime, daca toate autovehiculele ar fi echipate cu un sistem automat de franare de urgenta. Bosch ofera sisteme automate de franare de urgenta pentru toate categoriile de autovehicule. Senzorul radar cu raza medie de actiune, MRR, constituie baza unei solutii economice pentru autoturismele compacte si de mici dimensiuni. In 2014, mai putin de 25% din autoturismele noi inmatriculate in Germania erau echipate cu un sistem de franare de urgenta. In Statele Unite, producatorii auto de top s-au dedicat in prezent includerii sistemelor automate de franare de urgenta in dotarea standard a autovehiculelor.


ABS pentru motociclete: cu 25% mai putine accidente soldate cu victime
Incepand cu mijlocul anilor 1990, Bosch a dezvoltat un sistem antiblocare a rotilor la franare, pentru siguranta motociclistilor. "ABS poate preveni 25% din toate accidentele de motocicleta soldate cu victime", afirma Hoheisel. De aceea, in prezent, multe tari au legi care stipuleaza includerea obligatorie a acestui sistem de siguranta. La fel ca in cazul unui autoturism, sistemul ABS impiedica blocarea rotilor motocicletelor in timpul franarii de urgenta. Astfel, motociclistii pot frana fara teama, cu o forta mai mare. Motocicleta ramane stabila si se previne rasturnarea motociclistului.

Bosch are solutii adecvate pentru fiecare tip de vehicul motorizat cu doua roti. In plus fata de optimizarea dimensiunii si greutatii, atentia este concentrata asupra reducerii costurilor, pentru a face tehnologia ABS disponibila pentru toate categoriile de autovehicule si pentru toate pietele. Acest lucru include vehiculele cu doua roti accesibile, cu cilindree de pana la 250 cmc, raspandite in pietele emergente.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI