Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 118

Case 821F - testat in conditii dure la malul marii

12.01.2016
Case 821F - testat in conditii dure la malul marii
In toamna lui 2015, am fost invitati de Titan Machinery Romania la Constanta, pentru o demonstratie de lucru cu incarcatorul frontal Case 821F, pus pentru o saptamana la dispozitia companiei Comvex.

Evenimentul s-a desfasurat in locatia celui mai mare terminal de manipulare operat de compania Comvex. "Vedeta" actiunii a fost un incarcator frontal Case din noua Serie F: 821. Importatorul Case pe piata autohtona, Titan Machinery Romania, organizeaza des actiuni de testare pentru potentiali clienti, menite a prezenta avantajele echipamentelor din oferta in cele mai ideale conditii - adica exact cele in care acestia ar folosi echipamentul. Desigur ca, intre discursul unui om de vanzari, testele organizate in cadru controlat sau sansa de a testa echipamentul in conditii proprii pentru o saptamana, oricine ar alege aceasta ultima situatie. Am vazut utilajul la lucru in zona de manevrare a bauxitei, pe o vreme ploiasa, care creste dificultatea de operare.

Motorul NEF N67 are o configuratie cu 6 cilindri dispusi in linie si o capacitate cilindrica de 6,7 litri, fiind gandit pentru o economie maxima de carburant si fiabilitate sporita. Puterea de 230 CP (la 1800 rpm) si cuplul maxim de 1184 Nm, la o turatie de 1300 rpm, reprezinta suficiente argumente pentru a permite utilajelor sa execute chiar si cele mai dificile lucrari. Consumul de combustibil este cu 2 pana la 7 l/h mai mic in comparatie cu modelele ascendente. Cantitatea de aer introdusa in camera de ardere a fost sporita cu ajutorul unei turbine de supraaplimentare echipata cu intercooler de tip aer-aer. Sistemul de injectie cu rampa comuna asigura un cuplu de neegalat chiar si la turatii scazute, iar configuratia propulsorului nu reclama si existenta vreunei supape EGR (in camera de ardere este introdus doar aer proaspat 100%, motorul nemaiavand nevoie de un filtru de particule diesel - DPF - sau de necesitati suplimentare de racire).

In practica, lipsa DPFului si a unor necesitati ridicate de racire au permis capotei motorului sa fie mai compacta, asigurand vizibilitatea mai buna a operatorului in partea din spatele utilajului. Motoarele respecta normele de emisii specifice Uniunii Europene Stage IV (si nomele americane de emisii Tier 4 Final) datorita sistemului de post-tratare avand la baza tehnologia Hi-eSCR, dezvoltata de compania FPT Industrial. Deoarece acesta este format din mai putine componente, uleiul de motor nu va mai fi contaminat cu reziduuri rezultate din arderea la temperaturi ridicate a carburantului. Case ofera optional o transmisie cu 5 rapoarte "Proshift", care permite exploatarea eficienta a utilajului chiar si la turatii mici si utilizarea pe deplin a cuplul impresionant al motorului.

Functia de blocare a convertizorului de cuplu este activata in mod automat pe durata rularii utilajului fara sarcina in cupa, eliminanduse astfel frecarea dintre componentele convertizorului de cuplu. Acest lucru determina exploatarea mai eficienta a utilajului si cresterea puterii motorului cu 12% in cazul rularii la viteze ridicate. Functia poate fi activata si in mod manual. Cu functia "Power Inch", deplasarea incarcatorului frontal la locul dorit se va face la fel de lin ca si in cazul transmisiei hidrostatice de la buldozere, dar beneficiind de puterea de impingere furnizata de motor prin convertizorul de cuplu - fara ca utilajul sa dea inapoi in pante abrupte. Diferentialul 100% autoblocabil asigura transmiterea a 100% din cuplul furnizat de motor catre roti pentru maximizarea fortei de tractiune.


CONSTRUCTIE SOLIDA

Cu o constructie bazata pe trei piese principale, puntile de mare rezistenta ale incarcatoarelor frontale pe pneuri din seria F sunt acum mai robuste, mai mari si mai usor de intretinut si reparat. In fiecare butuc de roata sunt montate discuri umede multiple de frana, confectionate din bronz sinterizat de inalta rezistenta. Pe jante pot fi montate pneuri L5 sau pneuri solide, destinate lucrului in medii extrem de abrazive.

Beneficiind de diferentiale deschise, incarcatoarele frontale pe pneuri din seria F nu functioneaza pe principul frecarii intre componente pentru a se reduce fenomenul de alunecare al rotilor, ceea ce determina prelungirea duratei de viata a pieselor si eliminarea pierderilor inutile de putere. Astfel, uzura anvelopelor spate este redusa in proportie de 20-30%, consumul de carburat este mai mic, iar timpul destinat operatiunilor de reparatii si intretinere este mai scurt. Cabina este ranforsata si garanteaza protectia operatorului de obiectelor aflate in cadere (FOPS) si in cazul rasturnarii utilajului (ROPS). Desigur, exista optiuni si pentru echiparea cu sisteme suplimentare de presurizare si filtrare a particulelor, sau cu plase de protectie care asigura protejarea parbrizului frontal, in cazul in care se intentioneaza exploatarea utilajului in conditii extrem de dificile de lucru.

Cabina are un volum util de 2.06 m3 si latimea de 1.64 m, fiind cea mai mare disponibila la ora actuala pe piata pentru acest tip de utilaje. In cadrul evenimentului de la Constanta, am probat acest lucru urcand la interior pentru o demonstratie pe viu de lucru cu acest utilaj. Scaunul cu suspensie pneumatica are un spatar inalt si beneficiaza de multiple reglaje lombare pentru a asigura confortul deplin al operatorului. Vizibilitatea neingradita de jur imprejurul zonei de lucru este asigurata de capota curbata foarte joasa, amplasata in partea din spate a incarcatorului frontal, precum si de suprafetele vitrate de mari dimensiuni.

Pentru a spori si mai mult confortul operatorului, motorul este montat in partea cea mai din spate a utilajului, la o distanta considerabila fata de cabina. Din cabina am putut observa usurinta cu care se manevra echipamentul - fapt de altfel confirmat si verbal de operator. Pozitionarea motorului in partea din spate si capota care poate fi deschisa cu usurinta asigura accesul rapid al operatorului la punctele de service.


Incarcator frontal Case 821F

Sarcina utila - 6,4 t
Volum cupa -  2,8 - 3,4 m3
Motor - NEF N67, cilindree 6,7 litri, confi guratie 6 cilindri in linie, emisii Tier 4F / EU Stage IV
Putere maxima - 172 kW (230 CP)/1800 rpm
Cuplu maxim - 1184 Nm/1300 rpm
Masa proprie - 18.3 t
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI