Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 118

Ford Ranger - bun de pus la treaba

12.01.2016
Ford Ranger - bun de pus la treaba
Actuala generatie a pick-up-lui Ford Ranger a fost prezentata initial in Australia, pentru ca ulterior sa devina un model aproape global, disponibil pe 180 de piete cu exceptia Statelor Unite si Canadei, unde s-ar "canibaliza" cu vedeta locala F-150.

Prin definitie, un pick-up trebuie sa fi e in primul rand util. Fata de acum un deceniu insa, segmentul a evoluat destul de mult, departandu-se de caracterul strict utilitar. Astazi, ca sa ridice pretentii de succes, un pick-up trebuie sa se prezinte si cu o forma placuta, dar si cu optiuni de confort sau siguranta specifi ce pana de curand turismelor. La nivel mondial, Ford este poate cea mai de succes marca atunci cand vorbim de pickup- uri, F-150 fi ind, de exemplu, unul dintre cele mai bine vandute automobile din SUA de multi ani. Noul Ranger este un adevarat model global, disponibil spre vanzare in 180 de tari. Caroseria are un desig puternic, care reuseste sa transmita ca te poti baza pe acest automobil indiferent de solicitarile la care ai de gand sa-l supui. Desi designul este in continuare foarte proaspat, anul viitor va fi disponibil in Romania si o versiune restilizata, menita a contracara cele mai noi oferte de pe piata: recent lansatul Mitsubishi L200 (vezi numarul 115 al revistei noastre), precum si iminentele Nissan NP300 Navara si Toyota Hilux.

 Comparativ cu generatia precedenta, Ranger a crescut in dimensiuni, ajungand chiar la limita superioara a segmentului, ceea ce aduce avantaje la utilitate, dar cere mai multa atentie la manevrarea uriasului automobil in traficul urban. Habitaclul are linii destul de curajoase, configurand o atmosfera destul de rafinata, departe de austeritatea unui vehicul utilitar. In general materialele sunt plastice, dar, sunt, de asemenea, la nivelul unui turism din clasa mica sau compacta. Spatiul este suficient pentru pasageri, chiar si pentru cei din spate. Datorita unei banchete doar usor profilata si unui tunel median nu foarte proeminent, inclusiv un al treilea adult isi poate gasi locul in spate. Ca si echipamente, Ranger poate include, in functie de echipare, climatizare bi-zona, conexiuni USB, Aux sau Bluetooth, scaune incalzite sau pilot automat.


MOTOR ADECVAT

Modelul testat de Ring era echipat cu un siesel de 2,2 litri si 150 CP. Desi vorbim de un model mare si destul de puternic, Ranger a consumat, la gol, circa 12-13 l/100 km in traficul bucurestean. Desigur, fiind vorba de un pickup, consumul este influentat si de greutatea incarcaturii, dar, in cazul deplasarilor lungi, si de aerodinamica inferioara comparativ cu a unui turism. Un avantaj in plus este dat de rezervorul cu o capacitate de 80 de litri, ceea ce face ca autonomia sa poata atinge chiar si 1000 km, la un regim de sofat economic in regim extraurban. Modelul testat era echipat cu o transmisie automata cu sase rapoarte, disponibila pentru versiunile de echipare superioare "Limited" si "Wildtrack".

In timp ce pretul automobilului creste cu circa 2000 de euro, iar consumul de combustibil (declarat) cu aproape 1 l/100 km, confortul in utilizare este net superior versiunii cu autie de viteze manuala. Propulsia se face in mod normal cu ajutorul puntii spate, insa un comutator electronic prezent pe plansa de bord permite soferului alegerea tractiunii integrale, chiar in timpul deplasarii cu viteze de maxim 120 km/h. La nevoie, tot de acolo se poate comanda si cuplarea reductorului, atunci cand conditiile de aderenta si relief necesita cuplu mare la cele patru roti.


INDEPENDENT DE ASFALT

Garda la sol masoara 23 cm, recomandand modelul pentru deplasari in zone greu accesibile din afara asfaltului, unde singura limitare vine de la consola spate foarte lunga. Ranger dispune de un sasiu care poate "inghiti" multe in regim off-road, dar, dupa cum era de asteptat, nu deosebit de agil pe asfalt. Totusi, atata timp cat se tine cont de masa superioara si garda la sol mare, iar soferul nu se lasa intimidat de dimensiuni, modelul poate fi condus la fel de usor ca un automobil normal, care doar se parcheaza mai greu.

Ford Ranger are o sarcina utila de pana la 1350 kg, poate tracta pana la 3,5 tone si poate trece prin vaduri de ape cu adancimea de 80 centimetri. Mai mult, la testele de impact efectuate de Euro NCAP, Ranger a obtinut unul dintre cele mai bune rezultate din toate timpurile, depasind marea majoritate a tursimelor si fiind in continuare singurul pickup din toate timpurile cotat cu cinci stele - este adevarat insa, de anul acesta regimul de testare s-a inasprit.

Ford ofera o garantie de 2 ani fara limita de km pentru acest model, care poate fi extinsa contracost pana la 5 ani (cu limita de 150.000 km) sau 4 ani si o limita de 200.000 km. Intervalul de revizii este o data la doi ani sau 30.000 km.



Caracteristici tehnice Ford Ranger Double Cab 2.2 TDCi AT6

PROPULSIE
Tip - Motor turbodiesel, patru cilindri in linie, 2,2 litri, injectie cu rampa comuna, Euro 5, cutie de viteze automata cu sase trepte
Putere - 110 kW (150 CP) / 3700 rpm, 375 Nm/2500 rpm
Performante si consum - Viteza maxima 175 km/h, consum mediu 9,4 l-100 km
Tractiune - Integrala nepermanenta, reductor

DIMENSIUNI SI MASE
Masa proprie - 2.129 kg
Lungime/latime/inaltime - 5220/1850/1815 mm
Ampatament  - 3220 m
Capacitate rezervor - 80 litri
Specific - Lungime/latime/inaltime compartiment marfa: 1549 (la podea)/ 1560 (la podea)/511 mm, garda la sol 229 mm, unghi de atac/trecere/degajare: 28/25/28 grade, unghi de inclinare laterala: 35 grade, masa remorcabila 3500 kg
Dotari (selectiv) - Climatizare automata, geamuri/oglinzi electrice, airbag-uri frontale, laterale, cortina si pentru genunchi sofer, scaune reglabile electric, senzori parcare
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI