Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 119

Noul incarcator frontal pe pneuri Hyundai HL960 mai eficient si mai ecologic

05.02.2016
Noul incarcator frontal pe pneuri Hyundai HL960 mai eficient si mai ecologic
Prezentat in premiera mondiala la targul international INTERMAT 2015, noul HL960 este oferit acum si pietei europene de catre Hyundai Heavy Industries Europe (HHI Europe). Perla a tehnologiei printre celelalate incarcatoare frontale pe pneuri, HL960 a fost conceput pentru a satisface nevoile si cerintele operatorilor din intreaga lume. Rezultatul este o masina robusta si puternica, ce asigura o capacitate de lucru optima si o rentabilitate maxima, fiind in acelasi timp mai fiabila, cu performante si caracteristici ecologice remarcabile.

Avand o masa operationala de 18.800 kg, noul model HL960 este pus in miscare de un foarte performant motor diesel model Cummins QSB6.7, cu control electronic, injectie directa, turbocompresor si intercooler, racit cu lichid, care ofera o putere nominala de 168 kW (225 CP) la 2.200 rpm si un cuplu motor maxim de 104 daNm la 1.500 rpm. Fata de predecesorului model HL, din seria 9A, intr-o aplicatie de incarcare a benei unei autobasculante, noul incarcator are un randament energetic superior cu pana la 10% si asigura crestere a productivitatii ce poate fi cu pana la 5% mai mare.


IMPACTUL ASUPRA MEDIULUI

In plus de performantele sale superioare din punct de vedere al eficientei energetice si un sistem de post-tratare a gazelor de evacuare ce asigura conformitatea cu standardele UE Stage IV / US EPA Tier 4 Final, noua serie HL (din care face parte si HL955) are multe alte caracteristici tehnice care o fac mult mai prietenoasa cu mediul. Oprirea automata a motorului este una dintre functionalitatile care previne consumul inutil de combustibil si generarea de emisii de gaze poluante. La masinile din seria HL, motorul se opreste automat daca functioneaza la ralanti o perioada determinata de timp.

Operatorul, functie de aplicatie si conditiile de exploatare si ambientale, poate selecta modul de functionare al masinii si perioada de timp cat motorul sa functioneze la ralanti, ceea ce contribuie in plus la imbunatatirea randamentului. Gratie convertizorului de cuplu cu ambreiaj de blocare si a cutiei de viteze cu 5 rapoarte de mers inainte si 3 de mers, operatorul poate de asemenea sa reduca consumul de combustibil prin utilizarea acelor rapoarte de viteza care sunt adaptate la conditiile de lucru.

Alaturi de un tablou de bord optimizat, masinile din seria HL sunt dotate si cu un ecran tactil care ofera o excelenta vizibilitate asupra informatiilor afisate. Pe acest ecran este afisat si indicatorul ECO, o noua functionalitate care asigura o exploatare mai economica a incarcatorului frontal datorita frecventelor verificari ale starii de functionare a masinii. Indicatorul ECO isi schimba culoarea in functie de cuplul motorului si de eficienta consumului de combustibil. In plus, sunt monitorizate si afisate pe monitor si alte valori ale consumului de combustibil, cum ar fi: consumul mediu, consumul total, consumul orar si zilnic, ultimele fiind afisate in meniul detaliat.

O alta nou caracteristica tehnica implementata pe masina este pedala de acceleratie cu functia ECO. Atunci cand operatorul apasa pedala de acceleratie, pedala ECO, care poate face distinctia intre o actionare pentru utilizare economica si o actionare pentru utilizare la putere maxima, identifica de o maniera intuitiva modul optim de functionare a motorului, reducand astfel consumul de combustibil. Seria HL are prevazuta, de asemenea, functia de limitator reglabil al vitezei maxime de deplasare. Operatorul, functie de conditiile de exploatare de pe teren, poate limita viteza maxima de deplasare intre 20 si 40 km/h, asigurand in acest fel o sporire a eficientei operationale a masinii.


O NOUA CABINA, PENTRU UN CONFORT SPORIT PENTRU OPERATOR

Mai linistita, sigura si confortabila, cabina operatorului, certificata ROPS / FOGS / FOPS, ofera cu 10% mai mult spatiu interior si, alaturi de scaunul cu suspensie si multiple posibilitati de reglaj si de dotarile interioare (cotiere reglabile, spatii de depozitare, etc.), asigura operatorului un mediu de lucru ergonomic si un confort maxim. Cele mai noi componente si materiale de insonorizare au fost folosite la constructia noii cabine ce echipeaza seria HL, vibratiile si nivelul acustic al zgomotului interior scazand semnificativ. Chiar daca incarcatorul frontal HL960 este exploatat in cariere sau depozite pentru tratarea deseurilor, nivelul acustic al zgomotului interior nu trece de 68 dB(A), valoare cu 2 dB(A) mai scazuta decat la modelele din seria 9A.

Un nou sistem de climatizare a fost instalat pe cabinele serie HL, mai performant in ceea ce priveste atat capacitatea de incalzire, cat si cea de racire, gratie optimizarii fluxului de aer. Sistemul de climatizare este instalat pe partea din dreapta a cabinei, amplasare ce contribuie la simplificarea intretinerii si a inlocuirii filtrului de polen care, la randul ui, a fost imbunatatit, marindu-i-se capacitatea si performantele de filtrare.
Maneta de comanda electro-hidraulica, tip joystick, integreaza mai mute comenzi, ceea ce ii permite operatorului sa manipuleze fara probleme si cu un minim efort diferite atasamente, oferind in acelasi timp mai multa precizie, mai multa productivitate in lucru si contribuind la scaderea gradului de oboseala al operatorului.


TEHNOLOGIA "INFOTAINMENT" HYUNDAI - PENTRU COMODITATEA OPERATORULUI

HL960 este optimizat pentru a permite operatorilor sa acceseze rapid si oricand informatii precise despre echipament. Aceasta caracteristica este deosebit de importanta pentru imbunatatirea productivitatii, mai ales atunci cand masina este exploatata in medii dificile de lucru. Ecranul tactil de 7 inch, mai mare ca la seria precedenta 9A, este similar cu ecranul capacitiv al unui telefon inteligent, iar informatiile afisate sunt usor de citit. Sistemul audio, care include un radio, pe langa o priza AUX audio, are integrate functia Bluetooth „maini libere” si un microfon, care permit operatorului sa isi desfasoare activitatea, dar si sa raspunda la apelurile telefonice, intr-un mod practic si in deplina siguranta.

Totodata, tehnologia "Infotainment" permite operatorului sa isi utilizeze cu usurinta propriul smartphone la intreaga capacitate, prin intermediul sistemului integrat Miracast, care se leaga WiFi la telefonul inteligent si asigura vizualizarea pe ecranul tactil a diferitelor functii ale smartphone-ului (internet, redare video sau muzica).


CARACTERISTICA "SOFT END STOP"

Operarea rapida are si "neajunsuri". Atunci cand un echipament atasat ajunge rapid la capat de cursa, operatorul resimte un soc puternic, mai ales cand bratul este ridicat. Prin intermediul ecranului tactil, operatorul poate activa sau dezactiva voluntar functia "Soft End Stop" care asigura o functionare fara socuri a masinii, prin reducerea vitezei echipamentului atasat la sfarsit de cursa de lucru. Ecranul tactil si comenzile electro-hidraulice asigura mai multe noi functiuni, ce pot fi comandate de operator, ca de exemplu: prioritate miscare cupa, mod blocare brat si cupa, precizie sau tractiune maxima la accesoriile auxiliare.


UN NOU SISTEM DE CANTARIRE

Gratie unei calibrari suplimentare a greutatii, incarcatoarele frontale din seria HL permit atingerea unui nivel mai ridicat de precizie. Functia de cantarire cumulativa automata/ manuala imbunatateste considerabil eficienta operationala. Pentru o cantarire precisa, pe ecran sunt afisate simbolurile martorilor ce semnalizeaza erorile de cantarire si indicatorul
bicolor ce indica valoarea cantarita, ceea ce, in final, contribuie la ameliorarea eficientei managementului de productie.


O NOUA CUPA, REPROIECTATA

Inginerii de la HHI au reproiectat cupa folosita la noul incarcator frontal HL960, care are acum un grad de umplere mai bun si este echipata cu un dispozitiv suplimentar de protectie contra debordarii accidentale a materialului vrac incarcat in timpul transportului, precum si cu placi de uzura interschimbabile, cu prindere cu suruburi, la marginea de atac. Noua cupa, cu o capacitate de 3,1 - 3,4 mc, amelioreaza considerabil randamentul operational al noului HL960, care beneficiaza si de o forta de excavare de 163,5 kN, asigurand astfel o productivitate cu pana la 5% mai mare in comparatie cu cea a seriei 9A.


O MAI MARE INALTIME DE BASCULARE A INCARCATURII

Noul incarcator frontal pe pneuri, ce poate descarca incarcatura de la o inaltime maxima de 2.935 mm, este de asemenea disponibil si in versiunea XT, care poate descarca incarcatura de la o inaltime maxima de 3.365 mm.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI