Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 119

Toyota Hilux - Muncitor si fiabil

03.02.2016
Toyota Hilux - Muncitor si fiabil
Anul acesta, pe la inceputul verii, va ajunge in showroom-uri noua generatie a lui Toyota Hilux, care, asa cum era de asteptat, aduce ceva schimbari, despre care vom vorbi la momentul potrivit. Actuala generatie mai are insa destule de spus, asigurand si o fi abilitate la cote inalte, specifica oricarui model ajuns la final de cariera, cand toate problemele inerente unei noi generatii au fost rezolvate.

In ultimii ani, segmentul pick-up-urilor a intrat intr-o evolutie evidenta, in care spiritul "dur", specific, tinde sa fi e ceva mai indulcit. Interactiunea cu automobilul se apropie din ce in ce mai mult de cea regasita in cazul unui turism, ceea ce este pe placul unora, in timp ce altii regreta comenzile clasice, "masculine". Inclusiv viitoarea generatie a lui Hilux va include elemente moderne, cum ar fi , spre exemplu, comanda electrica a cutiei de transfer. Pentru traditionalisti insa, actualul model pastreaza levierul separat, considerat de acestia o solutie mai buna, mai fi abila, in exploatarea in conditii dure, unde cu cat ai mai putina "electronica" la bord, cu atat este mai bine.

Nu cred ca ar fi deplasat sa sugeram ideea ca intregul segment al pick-up-urilor a pornit intr-o escaladare a performantelor si confortului tocmai pentru a aduce argumente impotriva lui Hilux. Modelul japonez este considerat de foarte multi un etalon al segmentului, la fel cum este Volkswagen Golf in clasa compacta sau Mazda MX-5 in zona roadster-elor. Modelul a debutat in 1968, in timp ce aceata a sasea generatie a fost prezentata in 2004.

In 2011 a primit un facelift destul de pronuntat, care se remarca inca de la prima vedere prin grila frontala cromata, care i-a accentuat personalitatea distincta. In plus, automobilul nu-si arata nicidecum varsta de 12 ani, o dovada a designului reusit inca de la inceput. Desigur, nu trebuie uitat ca in imaginile care insotesc acest articol puteti vedea un model de serie, chiar daca intr-o echipare superioara. Hilux se preteaza foarte bine accesorizarii cu diverse echipamente specifice, cum ar fi bull-bar, proiectoare, carryboz etc., si este de asteptat ca oricine isi cumpara un astfel de model pentru uz personal sa-l personalizeze astfel.


FORMA URMEAZA FUNCTIEI

Interiorul pastreaza un aspect comercial, cu materiale dure, gandite in primul rand pentru a rezista in timp. In timp ce unii concurenti vizeaza si o zona de "lifestyle", Hilux este mai pragmatic, nemascandu-si in niciun fel scopul: de a fi un bun tovaras de lucru.  Sunt multe detalii care duc cu gandul la practicitate si atat - vezi desenul instrumentarului de bord care are un singur scop - lizibilitatea. De asemenea, o parte din informatii, inclusiv cele ale computerului de bord, sunt afisate pe un display verde pe negru, pe un singur rand, care toneaza deasupra consolei centrale.

Toyota nu a lasat insa complet deoparte echipamentele "la moda", clientii avand posibilitatea de a alege un modern sistem de infortainment, controlat cu ajutorul unui "touchscreen" cu afisaj color, asa cum se gaseste la bordul multor turisme moderne. Daca insa este ceva ce plateste tribut conceptiei din deceniul trecut si care chiar poate deranja unii soferi, este pozitia la volan. Sau, mai degraba, pozitia volanului in raport cu soferul, care este, in ciuda reglajului pe inaltime, tot timpul prea joasa. Sau cel putin asa am regasit-o eu, nu chiar soferul standard din punct de vederte al inaltimii (1,90 m).


SOLUTII DE INCREDERE

Motorul de 2,5 litri este destul de "retinut" in producerea de cai putere, cel putin in comparatie cu unele modele concurente. Nici cuplul maxim de 343 Nm nu reprezinta vreun record, dar este constant pe o plaja de turatie cuprinsa intre 1600 si 2800 rpm. Cuplat la o transmisie manuala cu cinci trepte etajate lung, Hilux este orientat mai degraba catre o rulare linistita, mai ales in cazul in care bena este incarcata la capacitate maxima. Dar asta nu inseamna ca Hilux se simte vreodata submotorizata, doar ca nu dispune de aceleasi resurse de putere precum alte modele din segment.

Pe de alta parte, o parte din fi abilitatea exemplara a acestui automobil se datoreaza tocmai acestui fapt - motorul nu este suprasolicitat de diverse metode de crestere a puterii, ceea ce ii permite sa ruleze mai relaxat pe o plaja mai larga de aplicatii. Insa, pentru cei care isi doresc mai multa performanta, Toyota ofera si un propulsor diesel de 3,0 litri, cu patru cilindri in linie, care genereaza 177 CP - mai mult decat suficient indiferent de situatie sau de gradul de incarcare.

Hilux este un adevarat "cal de povara", lasand impresia ca poate trece peste tot si toate. In offroad pare de neoprit, cuplarea reductorului fiind necesara doar in cazurile extreme, cand este traversat un teren de inclinatie mare. In plus, sunetul traditional de diesel este un deliciu in aceste momente, iar schimbarea treptelor de viteza, desi facila, ofera un sentiment placut prin forma si mai ales feeling-ul pe care il transmite levierul cutiei. Desi Toyota dispune de sisteme 4x4 cu comanda electronica a cutiei de transfer (pe Land Cruiser, spre exemplu), in cazul acestei generatii a lui Hilux s-a optat pentru o solutie traditionala, manuala. Pentru cazuri extreme, exista si un diferential blocant spate.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI