Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 121

Noua transmisie I-Shift cu trepte de forta poate porni de pe loc un camion de 325 de tone

15.03.2016
Noua transmisie I-Shift cu trepte de forta poate porni de pe loc un camion de 325 de tone
Volvo Trucks lanseaza un nou membru al familiei I-Shift: transmisia I-Shift cu trepte de forta. Noile trepte de viteza adaugate la transmisia automatizata ofera o capacitate exceptionala de pornire de pe loc pentru autocamioanele care transporta incarcaturi grele in conditii dificile. Acest sistem reprezinta o noutate absoluta pentru autocamioanele de mare tonaj produse in serie.
Noua versiune a transmisiei I-Shift de la Volvo Trucks face posibila adaugarea a doua noi trepte de forta. Ceea ce inseamna, printre altele, ca autocamionul poate sa porneasca de pe loc si sa transporte o sarcina maxima in combinatie (GCW) de pana la 325 de tone.

"Sistemul I-Shift cu trepte de forta aduce o aplicabilitate mai larga pentru autocamioanele de mare tonaj cu transmisie automatizata care, acum isi pot controla mai bine viteza atunci cand inainteaza lent sau se deplaseaza in marsarier. Soferul poate transporta o incarcatura grea fara a-si mai face probleme ca poate ajunge in situatii care sa duca la imobilizari costisitoare", afirma Peter Hardin, Manager de produs pentru Volvo FM si FMX.

Cu noile trepte de forta, autocamionul se poate deplasa si la viteze reduse, de 0,5-2 km/h.
Acest lucru este extrem de util in timpul manevrelor de precizie, precum cele din segmentul de constructii ori pentru diverse interventii.

"Dinamica si capacitatea de pornire de pe loc sunt imbunatatite considerabil cu noile trepte de forta, usurand mult sarcina soferului atunci cand lucreaza cu incarcaturi grele pe teren dificil sau pe suprafete alunecoase, precum in santierele de constructii, in mine sau in paduri. Cu cat aplicatia de transport presupune incarcaturi mai grele si cu cat terenul sau suprafata este mai dificila, cu atat soferul are mai mult de castigat cu un camion ce dispune de trepte de forta", explica Peter Hardin.

Pentru firmele care desfasoara operatiuni de transport de mare tonaj pe suprafete dificile, dar si pentru condusul in conditii normale, pe autostrada, treptele de forta ofera o flexibilitate considerabila si posibilitatea unor economii mai mari de combustibil.
„Sistemul I-Shift cu trepte de forta face posibila pornirea de pe loc in conditii extreme. In combinatie cu un raport adecvat al puntii spate, care sa optimizeze regimul de turatii ale motorului la viteze ridicate, rezulta un consum redus de combustibil pe autostrada. Acest lucru inseamna un beneficiu semnificativ pentru firmele de transport care executa astfel de activitati", spune Peter Hardin.

In functie de aria de aplicare, transmisia I-Shift este disponibila cu una sau doua trepte de forta pentru mersul inainte si cu sau fara doua trepte de forta pentru deplasarea in marsarier. Treptele de forta pentru deplasarea in marsarier fac posibil mersul inapoi cu o viteza extrem de redusa, ceea ce reprezinta un avantaj major atunci cand manevrele in marsarier necesita o precizie foarte mare.


Date, transmisie I-Shift cu trepte de forta

  • Transmisia I-Shift cu trepte de forta reprezinta un nou pas in dezvoltarea continua a transmisiei I-Shift de la Volvo Truck
  • Noua versiune a transmisiei I-Shift a fost proiectata special pentru o pornire de pe loc excelenta si pentru condusul la viteze foarte mici.
  • Transmisia I-Shift cu trepte de forta va ofera posibilitatea sa rulati la viteze reduse, de 0,5-2 km/h, si poate gestiona pornirea de pe loc cu o sarcina maxima in combinatie de pana la 325 de tone, ceea ce este o premiera pentru autocamioanele produse in serie avand cutie de viteza automatizata.
  • Transmisia este disponibila atat cu priza directa cat si cu supraviteza, cu una sau doua trepte de forta. De asemenea, este posibila alegerea a doua trepte de forta pentru deplasarea in marsarier.
  • Treptele de forta pentru viteze reduse sunt integrate in transmisia I-Shift. Pentru a gestiona incarcaturile grele, anumite componente sunt fabricate din materiale extrem de rezistente. Cutia de viteze este cu 12 cm mai lunga decat o unitate conventionala I-Shift. Transmisia I-Shift cu trepte de forta este disponibila pentru autocamioane Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH si Volvo FH16 cu motoare Volvo Trucks de 13 si de 16 litri.


Rapoarte, transmisie I-Shift cu trepte de forta

  • Intr-o cutie de viteze cu o singura treapta de forta, raportul este de 19:1 pentru o cutie de viteze cu priza directa si de 17:1 pentru o cutie de viteze cu supraviteza. (Raportul celei mai mici trepte de viteza la o cutie de viteze I-Shift obisnuita cu priza directa este de 15:1). Cand sunt comandate 2 trepte de forta, cea mai mica treapta are raportul de 32:1, atat pentru cutiile de viteze cu priza directa cat si pentru cele cu supraviteza.
  • Raportul celei mai mici trepte de viteza in marsarier, la o cutie de viteze cu priza directa este de 37:1.



Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI