Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 121

Renault Trucks si Solvay castiga un premiu pentru inovatie datorita cercetatorilor din domeniul materialelor compozite

16.03.2016
Renault Trucks si Solvay castiga un premiu pentru inovatie datorita cercetatorilor din domeniul materialelor compozite
In timpul JEC World 2016, evenimentul global care recompenseaza cele mai importante inovatii in domeniul materialelor compozite, Renault Trucks, impreuna cu partenerul sau, Solvay, au primit un premiu in categoria "Elemente structurale din domeniul auto". Inovatia vizeaza crearea unui modul structural la nivelul partii frontale a unei cabine de camion. Acest modul este fabricat din material termoplastic compozit, ranforsat cu fibra de sticla continua.

Cercetatori, ingineri si fabricanti si-au dat intalnire la Paris, in perioada 8-10 martie, in cadrul JEC World 2016, evenimentul global dedicat materialelor compozite. Renault Trucks, impreuna cu partenerul sau, Solvay (Franta) si cu furnizorii lor, HBW Gubesch (Germania), SIKA (Elvetia) si Bollhoff (Franta), au primit un Premiu pentru Inovatie in categoria auto pentru un element de structura a cabinei, realizat din materiale compozite termoplastice, ranforsate cu fibra de sticla continua.

Deja utilizate in multe sectoare, cum ar fi cel aeronautic, materialele compozite sunt mai usoare decat otelul, ramanand la fel de elastice si facand posibila reducerea numarului partilor componente. Cercetarile Renault Trucks se concentreaza asupra materialelor compozite pe baza rasinilor termoplastice. "Suntem foarte multumiti sa primim acest premiu, care demonstreaza ca ne indreptam in directia corecta", a spus Marc Lejeune, directorul Renault Trucks pentru cercetare. "In acest studiu, utilizarea materialelor compozite ranforsate cu fibre de sticla continue ne va permite reducerea suprafetelor nevopsite la nivelul partii frontale a cabine cu 25% comparativ cu echivalentul din otel. In ceea ce priveste clientii, acest castig semnificativ se va traduce in potentiale economii de combustibil si sarcini utile mai mari."

Inginerii Renault Trucks s-au concentrat pe dezvoltarea partilor structurale pentru partea frontala a cabinei. "Aceste parti au o masa semnificativa si multe componente ale camionului, cum ar fi bordul, de exemplu, sunt atasate de ele", explica Marc Lejeune. "Acestea sunt supuse unei presiuni considerabile." Din acest motiv, in afara de proiectarea componentei respective, inginerii probeaza, de asemenea, flexibilitatea si rezistenta acesteia in cadrul unui test de impact, lucru esential inainte de intrarea in productia propriu-zisa.

"Desi suntem numai la inceputul procesului de cercetare si trebue sa validam inca mai multe etape inainte de a ne gandi sa le introducem in productie, materialele compozite cu fibre de sticla continue sunt directia logica in care se indreapta cercetarile noastre, datorita reducerilor de masa pe care le ofera", concluzioneaza Marc Lejeune.


Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI