Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 121

Un nou camion pe sine produs de Hiarom Invest

29.03.2016
Un nou camion pe sine produs de Hiarom Invest
In numarul 119, din luna ianuarie, a revistei noastre, v-am prezentat un utilaj pentru sudura sine realizat de Hiarom Invest pentru consortiul FAST, responsabil pentru proiectarea si executia a trei dintre magistralele de metrou din Riad (Arabia Saudita), unul dintre cele mai mari proiecte de constructii aflat in prezent in desfasurare.

Revenim acum cu un alt echipament, tot un camion sina-sosea, care a fost livrat de divizia "Hiarom Railway" la finalul lunii februarie, in patru unitati. Utilajele sunt folosite pentru diverse aplicatii: incarcarea si descarcarea vagoanelor cu diverse materiale, echipamente, traverse, sine, tractarea vagoanelor etc.

In acest caz, beneficiarul a dorit un echipament cat mai compact, astfel ca proiectantii Hiarom au ales sa porneasca de la un cap-tractor Man, versiune de baza, cu doua punti. Macaraua este un model Hiab cu capacitatea de 14 tone metru, ce poate ridica circa 1300 kg pana
la o raza de 10 metri. "Sinele au o lungime standard de 18 metri si o greutate de 900 kg, la care se adauga si 200 kg masa dispozitivului de manipulare, astfel ca utilajul poate ridica o sina la zece metri" ne demonstreaza Cristian Ionescu.

Pe langa macaraua Hiab, camionul include si o platforma de transport cu obloane, al carui rol este insa unul secundar. In anumite situatii, cu ajutorul acesteia se pot transporta mici utilaje/atasamente, sarcina utila a masinii fiind de aproximativ 4 tone. Spre exemplu, pentru manipularea sinelor, exista un sistem de manipulare care se ataseaza macaralei, similar unui graifer, dar care trebuie detasat pentru a pune macaraua in pozitia de transport, astfel ca acesta poate fi transportat pe platforma.

Detasarea dureaza circa 3 minute. In alte situatii, in special cand traseul include rampe (care, in cazul metroului din Riad, pot ajunge pana la 6%!), pe platforma se transporta lest, pentru a avantaja motricitatea.


CAPACITATE RIDICATA DE TRACTIUNE

Pentru deplasare, motorul camionului actioneaza osiile motrice prin intermediul unei transmisii hidrostatice, dezvoltate de Hiarom. Modul de comanda a vitezei pe sine se face prin intermediul unei solutii similare celei intalnite la comanda locomotivelor, cu sase trepte de viteza prestabilite. Sistemul este dotat si cu un touch-screen de unde se pot regla vitezele pentru fiecare treapta precum si rampele de accelerare si franare. In plus fata de masina de sudat sine, a fost inclus un mod multiplu de tractiune: "normal", "greu" si "creep". In mersul la gol, sau la tractarea a maxim 30 de tone, rulajul se face pe modul normal, unde consumul de combustibil este mai mic si viteza pe calea ferata poate atinge 40 km/h. Insa, in functie de conditiile de sina, de rampa etc., utilajul poate tracta pana la 80 de tone, in modul "greu", caz in care viteza de deplasare se limiteaza la 20 km/h.

O aplicatie foarte importanta este tractarea Hiarom Invest a livrat recent cateva utilaje proiectate si realizate intern, care urmeaza a fi folosite la un proiect masiv de infrastructura, in capitala Arabiei Saudite. unui tip special de vagon "buncar", pentru transportul betonului, echipat cu o banda transportoare care descarca betonul in cuva unui finisor pe o sina paralela. "Insotirea" finisorului de beton a necesitat o abordare inovatoare, dat fiind ca acest utilaj se deplaseaza cu o viteza foarte mica, de circa 0,5 m/min.

Utilajul Hiarom are o viteza maxima de 40 km/h, fiind imposibila configurarea unui raport de transmisie atat de mare incat sa permita o viteza de 0,5 m/min. "Noi am reusit sa coboram pana la o viteza constanta de doar 7-8 m/min si, avand un sistem electronic foarte avansat pe masina, am ales sa oferim posibilitatea deplasarii pe baza de impuls - masina merge cate 10-15 cm, dupa care asteapta si tot asa, in asa fel avand un rulaj sincronizat cu finisorul. In acest fel se fluidizeaza lucrul, in acelasi timp avantajandu-se si confortul operatorului. A fost o solutie foarte apreciata de beneficiar, care a recunoscut ca nimeni nu a mai inclus o astfel de solutie in oferta initiala" ne-a descris Cristian Ionescu, Director de dezvoltare Hiarom Invest, modul "creep" al transmisiei.

Sincronizarea se face foarte simplu de catre operator, cu ajutorul unei comenzi gradata intre 0 si 100, cu standardul la 50. Deplasarea poate fi controlata si dintr-o telecomanda radio, din afara utilajului. Este un model standard, folosita de Hiarom pe toate masinile produse (produsa de Hiab) care actioneaza inclusiv macaraua si calajele.

Pentru accesul in tuneluri cu ajutorul unei automacarale, Hiarom a inclus si un kit complet de ridicare. "Santierul este pornit in tot Riadul, se incepe din multe locuri. Sunt statii, tuneluri, viaducte si este necesar ca aceste camioane sa se poata misca usor dintr-un punct in altul, unde sa fi e coborate rapid in putul de metrou. In acest scop am inclus patru puncte de ancorare direct in platforma, plus lanturi deja dimensionate, astfel ca o coborare in tunel nu dureaza mai mult de cateva minute. La fel, urcarea si coborarea de pe sine se face de asemenea foarte rapid" adauga Cristian Ionescu.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI