Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 122

Autocamionul Volvo FH16 si transmisia I-Shift cu trepte de forta reusesc sa urneasca de pe loc o incarcatura de 750 de tone

19.04.2016
Autocamionul Volvo FH16 si transmisia I-Shift cu trepte de forta reusesc sa urneasca de pe loc o incarcatura de 750 de tone
In portul Goteborg din Suedia, 40 de containere pline cu piese de schimb Volvo sunt asezate pe 20 de remorci, formand un autotren cu o lungime de 300 de metri. Impreuna cu autocamionul, acestea cantaresc nu mai putin de 750 de tone. Provocarea este cu adevarat impresionanta: un Volvo FH16, tractand aceasta sarcina totala de 750 de tone, trebuie sa porneasca de pe loc si sa parcurga o distanta de 100 de metri.

"Transmisia I-Shift cu trepte de forta ofera o tractiune de pornire care nu se poate compara cu cea oferita de vreun alt autocamion de pe piata, produs in serie. Noile rapoarte ale treptelor de forta fac posibil transportul unor incarcaturi extrem de mari, pornirea pe terenuri dificile si rularea la viteze reduse, de pana la 0,5 km/h. In mod normal, pentru incarcaturi extrem de grele, sunt folosite autocamioane construite special, dar acum am utilizat un Volvo FH16 cu un lant cinematic venit direct din fabrica", a spus Peter Hardin, Manager de produs  la Volvo Trucks, pentru modelele FM si FMX.

Autocamionul Volvo FH16 utilizat in test este echipat cu transmisia I-Shift cu trepte de forta si cu cele mai puternice punti din gama normala de produse Volvo. Autocamionul este condus de catre Magnus Samuelsson, fostul detinator al titlului "Cel mai puternic om din lume".

"Exista putine lucruri care ofera senzatia de a infrunta si a castiga o provocare la adresa propriilor tale limitari fizice. De-a lungul anilor, m-am confruntat cu mai multe provocari dure, dar aceasta este cea mai mare greutate cu care am avut de-a face in toata viata mea", a afirmat Magnus Samuelsson.

Alaturi de el, se afla experimentatul jurnalist specializat in autocamioane, Brian Weatherley.
"Este impresionant faptul ca Volvo Trucks a dezvoltat o transmisie automatizata care poate transporta o sarcina maxima in combinatie de 325 de tone. Dar a gestiona peste 700 de tone GCW* cu ajutorul unui singur autocamion obisnuit este de-a dreptul uluitor. In cei 30 de ani de jurnalism, nu am vazut niciodata ceva asemanator", marturiseste Brian Weatherley.


*sarcina maxima in combinatie
Specificatia tehnica a  autocamionului
  • Volvo FH16 de 750 CP in configuratie standard, echipat cu cele mai puternice punti Volvo din gama de produse standard.
  • Pentru a gestiona presiunea de pe puntea motoare, placa de sub saua de cuplare a trebuit ranforsata.
Cum a fost organizata provocarea
  • Inainte de realizarea testului, a fost necesara adoptarea mai multor masuri de siguranta. De exemplu, elementele de cuplare dintre cele 20 de remorci au fost verificate minutios, iar presiunea aerului din toate cele 204 de anvelope a fost reglata fin.
  • Cele 40 de containere au fost incarcate pe remorci, fiind asezate cate doua, unul peste altul.
  • Insumate, autocamionul, remorcile si containerele au avut o masa totala care a depasit 750 de tone.
  • Pentru a obtine suficienta aderenta intre anvelope si suprafata drumului, deasupra puntilor motoare a fost asezata o incarcatura de 40 de tone.
  • Autocamionul a transportat acest ansamblu pe o distanta de 100 de metri.
Alte modalitati de a exprima o masa de 750 de tone
  • 57 de autocamioane Volvo FH16
  • 350 de masini Volvo XC90
  • 150 de elefanti maturi
  • 4 avioane Boeing 747 Jumbo Jet
  • Putin peste 4,5 turbine eoliene
Date despre transmisia I-Shift cu trepte de forta
  • Transmisia I-Shift cu trepte de forta reprezinta o noutate de la Volvo Trucks in domeniul transmisiilor automatizate I-Shift.
  • Noua versiune a transmisiei I-Shift a fost proiectata special pentru tractiune de pornire excelenta si pentru gestionarea condusului la viteze extrem de mici.
  • Transmisia I-Shift cu trepte de forta poate sa asigure rularea la viteze reduse, de 0,5-2 km/h, si pornirea de pe loc cu o incarcatura de 325 de tone, o realizare unica pentru autocamioanele cu transmisie automatizata produse in serie.
  • Transmisia este disponibila atat cu priza directa cat si cu supraviteza, cu una sau doua trepte de forta. De asemenea, este posibila alegerea a doua trepte de forta pentru deplasarea in marsarier.
  • Treptele de forta pentru viteze reduse sunt integrate in transmisia I-Shift. Pentru a gestiona incarcaturile grele, anumite componente sunt fabricate din materiale extrem de rezistente. Cutia de viteze este cu 12 cm mai lunga decat o unitate conventionala I-Shift.
  • Transmisia I-Shift cu trepte de forta este disponibila pentru autocamioane Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH si Volvo FH16 cu motoare Volvo Trucks de 13 si de 16 litri.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI