Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 122

Mercedes-Benz Arocs - Experienta isi spune cuvantul

22.04.2016
Mercedes-Benz Arocs - Experienta isi spune cuvantul
Compania Help 92 a fost infiinata in anul 1992, iar de opt ani a primit si o divizie de vanzari agregate minerale, care opereaza o flota de camioane Mercedes si de buldoexcavatoare JCB.

Ca o picanterie, Help 92 a fost compania din Romania care a achizitionat primul model Arocs ajuns pe piata autohtona. Poate o intamplare, sau poate nu, avand in vedere ca, in cei opt ani de existenta a diviziei de vanzari agregate, compania a folosit in exclusivitate pentru transport camioane ale companiei germane.

Momentan, flota acesteia este formata din patru vehicule Mercedes-Benz Arocs, doua tippere scurte si doua cu semi-remorca, toate noi, de productie 2014-2015. Despre experienta cu Mercedes-Benz am discutat cu administratorul societatii, Octavian Cristea: "Prefer Mercedes ca fiabilitate, sunt 8 ani de cand folosesc aceasta marca, de cand le folosesc nu am avut cheltuieli in afara de cele de intretinere. Este adevarat, nici nu apuca sa "imbatraneasca" prea tare. In general, cand ajung la un rulaj de circa 300.000 km, ceea ce este echivalentul a cinci ani de utilizare, prefer sa le schimb. Personal, prefer sa platesc o rata la banca decat pentru piese si reparatii. Pe de o parte este mai confortabil din punct de vedere psihic, iar pe de alta evit timpii "morti" aferenti reparatiilor."

Activitatea se desfasoara exclusiv cu echipamente achizitionate de noi. "In cei opt ani de activitate a companiei de vanzari agregate am achizitionat un singur camion secondhand, direct de la Mercedes din Germania, cu garantie, la 150.000 km. Intre timp l-am inlocuit, cu unul nou, desigur. Faptul ca e Mercedes ajuta inclusiv la re-vanzare, cand valoarea este mai mare decat in cazul altor marci din piata." Ne lamureste Octavian Cristea.




UN PARTENER DE INCREDERE

Mercedes-Benz Arocs este echipat cu motoare Euro VI robuste, cu cuplu ridicat, cuplate la o transmisie automata Mercedes PowerShift 3, disponibila in echiparea standard, plus un design nou, unic, al suspensiei si sasiului. Combinatia optima a sistemului de transmisie si constructia menita sa suporte sarcina se asigura ca puterea motorului este ideal transferata la sol si poate fi intotdeauna utilizata conform obiectivului vizat.

Toate componentele sistemului de transmisie sunt produse exclusiv la Mercedes-Benz si sunt concepute pentru cerintele speciale ale transportului din constructii. La capitolul motorizari sunt disponibile propulsoare cu sase cilindri in linie, de diverse capacitati cilindrice: 7,7, 10,7, 12,8 si 15,6 litri.

Gama puterilor porneste de la 175 kW la un cuplu maxim de 1000 Nm, ajungand sa ofere, 16 categorii mai sus, nu mai putin de 460 kW si un impresionant cuplu maxim de 3000 Nm. Modelul din imaginile alaturate este unul 8x4, tip 4145 K (41 de tone), propulsat de un motor OM471, de 12,8 litri, care dezvolta 330 kW (449 CP) si 2200 Nm. Cuplul motor este deja disponibil in gama de turatii scazute ale motorului, ceea ce face pornirea cu atat mai usoara, chiar cu sarcini mari. Gama larga de cupluri permite mentinerea in treapta mai mult timp la rularea off-road - ceea ce se traduce prin mai putine schimbari de treapta, reducand intreruperile puterii la tractiune si stresul asupra ambreiajului si transmisiei. In plus, frana de motor fara uzura, care este usor actionata prin maneta de pe coloana volanului (in trei faze), creste siguranta si controlul asupra camionului la rularea in panta.


TRANSMISIA AUTOMATA: EFICIENTA SI CONFORT

In constructii nu totul se rezuma la puterea disponibila, ci mai ales la modul in care nivelul de putere poate fi utilizat in functie de situatie. Pe vehiculele Arocs este disponibila standard o transmisie automata Mercedes PowerShift 3 cu 4, 8, 12 sau 16 viteze ca standard. In cazul modelului alaturat, este vorba de una cu 12 rapoarte, care s-a dovedit foarte bine adaptata necesitatilor: "Am intalnit reticente la solutia cu transmisia automata, recunosc ca si eu am avut unele la inceput, dar experienta m-a facut sa realizez ca m-am inselat. Toata lumea zicea
ca o sa cedeze, ca nu trage in sol moale, dar nu este cazul, e o evolutie sensibila comparativ cu modelul anterior. Mai ales cu toate sistemele de control ale tractiunii, care vin standard.  Le-am testat pe drum de piatra, in fundatii, in camp, in namol, sunt extraordinare. Iar ca fiabilitate, acest exemplar este mai nou (a fost achizitionat in august 2015 - n.r.), dar cu altul am aproape 100.000 km si nu a existat nicio problema." Ne confirma Octavian Cristea. Comparativ cu generatia anterioara "PowerShift 2", timpii de schimbare ai treptelor au fost redusi cu pana la 20%. Cutia de viteze asigura selectarea precisa a treptelor adecvate fiecarei situatii de rulare si incarcare.

Spre exemplu, cand modul supra-rulare in panta este detectat, treapta de viteza este mentinuta. Apoi, modul balans permite desprinderea mai usoara a vehiculului de pe suprafete noroioase, mlastinoase. La achizitie, clientul poate opta intre programele de transmisie "off-road" sau "power", in cazul nostru fiind vorba de prima optiune. Ambele programe de transmisie au un mod standard, care suporta un stil de conducere economic, pentru aplicatii rutiere, si unul manual, care faciliteaza controlul complet asupra vehiculului in conditii off-road extreme.

Modul "off-road" este caracterizat prin turatia constant mai mare a motorului cand vehiculul este in uz. Contributii importante sunt aduse si de diferentialele cuplabile in trepte si de sistemul ABS decuplabil (in dotarea standard) - care ajuta la o siguranta crescuta la coborare pe drumuri neamenajate.

"In general fiecare trebuie sa faca ce stie mai bine. Daca unu e si frizer, si macelar si mai este si brutar, nu va face nimic bine. Pe principiul asta merg, daca stii sa faci bine un lucrul, un business, te implici total. In cazul meu, aceasta este activitatea pe care o stapanesc nu bine, ci foarte bine. Putine firme de amploare mare au o flota de aceeasi varsta cu a companiei noaste. Desi nu suntem o firma mare, nu ma uit doar la profit ci si la linistea mea si prefer sa gandesc pe termen lung." adauga Octavian Cristea.


Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI