Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 122

Noua transmisie I-Shift cu trepte de forta poate porni de pe loc un camion de 325 de tone

25.04.2016
Noua transmisie I-Shift cu trepte de forta poate porni de pe loc un camion de 325 de tone
Volvo Trucks lanseaza un nou membru al familiei I-Shift: transmisia I-Shift cu trepte de forta. Noile trepte de viteza adaugate la transmisia automatizata ofera o capacitate exceptionala de pornire de pe loc pentru autocamioanele care transporta incarcaturi grele in conditii dificile.

Acest sistem reprezinta o noutate absoluta pentru autocamioanele de mare tonaj produse in serie. Noua versiune a transmisiei I-Shift de la Volvo Trucks face posibila adaugarea a doua noi trepte de forta. Ceea ce inseamna, printre altele, ca autocamionul poate sa porneasca de pe loc si sa transporte o sarcina maxima in combinatie (GCW) de pana la 325 de tone.

"Sistemul I-Shift cu trepte de forta aduce o aplicabilitate mai larga pentru autocamioanele de mare tonaj cu transmisie automatizata care, acum isi pot controla mai bine viteza atunci cand inainteaza lent sau se deplaseaza in marsarier. Soferul poate transporta o incarcatura grea fara a-si mai face probleme ca poate ajunge in situatii care sa duca la imobilizari costisitoare", afirma Peter Hardin, Manager de produs pentru Volvo FM si FMX.

Cu noile trepte de forta, autocamionul se poate deplasa si la viteze reduse, de 0,5-2 km/h. Acest lucru este extrem de util in timpul manevrelor de precizie, precum cele din segmentul de constructii ori pentru diverse interventii. "Dinamica si capacitatea de pornire de pe loc
sunt imbunatatite considerabil cu noile trepte de forta, usurand mult sarcina soferului atunci cand lucreaza cu incarcaturi grele pe teren dificil sau pe suprafete alunecoase, precum in santierele de constructii, in mine sau in paduri. Cu cat aplicatia de transport presupune incarcaturi mai grele si cu cat terenul sau suprafata este mai dificila, cu atat soferul are mai mult de castigat cu un camion ce dispune de trepte de forta", explica Peter Hardin.

Pentru firmele care desfasoara operatiuni de transport de mare tonaj pe suprafete dificile, dar si pentru condusul in conditii normale, pe autostrada, treptele de forta ofera o flexibilitate considerabila si posibilitatea unor economii mai mari de combustibil. "Sistemul I-Shift cu trepte de forta face posibila pornirea de pe loc in conditii extreme. In combinatie cu un raport adecvat al puntii spate, care sa optimizeze regimul de turatii ale motorului la viteze ridicate, rezulta un consum redus de combustibil pe autostrada.Acest lucru inseamna un beneficiu semnificativ pentru firmele de transport care executa astfel
de activitati", spune Peter Hardin.

In functie de aria de aplicare, transmisia I-Shift este disponibila cu una sau doua trepte de forta pentru mersul inainte si cu sau fara doua trepte de forta pentru deplasarea in marsarier. Treptele de forta pentru deplasarea in marsarier fac posibil mersul inapoi cu o viteza extrem de redusa, ceea ce reprezinta un avantaj major atunci cand manevrele in marsarier necesita o precizie foarte mare.


DATE, TRANSMISIE I-SHIFT CU TREPTE DE FORA

Transmisia I-Shift cu trepte de forta reprezinta un nou pas in dezvoltarea continua a transmisiei I-Shift de la Volvo Truck. Noua versiune a transmisiei I-Shift a fost proiectata special pentru o pornire de pe loc excelenta si pentru condusul la viteze foarte mici. Transmisia I-Shift cu trepte de forta va ofera posibilitatea sa rulati la viteze reduse, de 0,5-
2 km/h, si poate gestiona pornirea de pe loc cu o sarcina maxima in combinatie de pana la 325 de tone, ceea ce este o premiera pentru autocamioanele produse in serie avand cutie de viteza automatizata.

Transmisia este disponibila atat cu priza directa cat si cu supraviteza, cu una sau doua trepte de forta. De asemenea, este posibila alegerea a doua trepte de forta pentru deplasarea in marsarier. Treptele de forta pentru viteze reduse sunt integrate in transmisia I-Shift. Pentru a gestiona incarcaturile grele, anumite componente sunt fabricate din materiale extrem de rezistente. Cutia de viteze este cu 12 cm mai lunga decat o unitate conventionala I-Shift. Transmisia I-Shift cu trepte de forta este disponibila pentru autocamioane Volvo FM, Volvo
FMX, Volvo FH si Volvo FH16 cu motoare Volvo Trucks de 13 si de 16 litri.




Aderenta mai buna si consum mai mic cu noul tandem cu o punte liftabila


Noul tandem cu o punte liftabila lansat de Volvo Trucks permite ridicarea si dezactivarea celei de-a doua punti motoare. Astfel, aderenta la drum este mai buna, iar consumul de combustibil este cu 4% mai mic atunci cand autocamionul este condus fara incarcatura.

Volvo Trucks lanseaza tandemul cu o punte liftabila. Noua functie este creata pentru transporturi grele, cu incarcatura la dus si fara incarcatura la intoarcere, de exemplu, in transportul de cherestea sau in constructii si transportul de marfuri vrac. Inlocuind diferentialul din prima punte motoare cu unul special conceput, cea de-a doua punte motoare poate sa fie dezactivata si ridicata. Astfel, soferul are acces atat la puterea, cat si la capacitatea a doua punti motoare (6 x 4), dar si la manevrabilitatea mai buna a unei singure punti motoare (4 x 2). In plus, condusul cu cea de-a doua punte motoare ridicata reduce si raza de bracaj cu un metru si uzeaza mai putin anvelopele si sistemele de suspensie.

Tandemul cu o punte liftabila ofera, de asemenea, soferului un confort mai mare atunci cand autocamionul este condus fara incarcatura, ceea ce de multe ori inseamna 50% din timpul de functionare. Nivelul de zgomot din cabina este redus, iar in volan se resimt mai putine vibratii cand numai anvelopele unei punti motoare sunt in contact cu drumul. Tandemul cu o punte liftabila este disponibil pentru Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH si Volvo FH16.


DATE DESPRE TANDEMUL CU O PUNTE LIFTABILA

- In cazul tandemului cu o punte liftabila, cea de-a doua punte motoare poate sa fie dezactivata si ridicata in timpul condusului.
- Anvelopele pot fi ridicate 140 mm de la suprafata drumului.
- Atunci cand tandemul cu o punte liftabila este activat, autocamionul consuma cu pana la 4% mai putin combustibil. Uzura anvelopelor este mai mica, iar raza de bracaj este cu un metru mai scurta.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI