Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 122

Renault Trafic - un partener econom

25.04.2016
Renault Trafic - un partener econom
Renault Trafic este un model popular in segmentul utilitarelor usoare, anul acesta implinind 35 de ani de cand este prezent pe piata. Cea de-a treia generatie a acestui model a debutat in 2014, iar printre noutati notam prezenta unui motor foarte modern, realizat dupa fi losofi a "downsizing".

Din punct de vedere al designului, generatia anterioara se remarca prin "cocoasa" din plafon, in partea din fata, un element neobisnuit, rezervat doar lui Trafic si lui Opel Vivaro, care impartea aceeasi platforma. Noul model pastreaza aceasta semnatura, dar cu un profil mult mai discret, preferand o personalitate mai traditionala segmentului din punct de vedere al proportiei generale. Pe de alta parte, modelul iese in evidenta prin detaliile grefate de designeri pe aceasta caroserie monovolumica.

Remarcam desenul partii frontale, compus din elemente supradimensionate: grila radiatorului, logo-ul marcii sau blocurile optice (care nu sunt mari doar de "decor", oferind o vizibilitate excelenta noaptea). Lateralul se prezinta cu un bosaj in forma de V si un desen complex al suprafetei vitrate, astfel ca Trafic reuseste sa nu arate banal, desi specifi cul segmentului ar fi permis acest lucru. Trafic este disponibil atat in versiune utilitara (Furgon), cat si pentru persoane (Combi).

De asemenea, oferta include doua tipuri de caroserii, din punct de vedere al gabaritului (lungime de 5 si de 5,4 metri), fi ecare cu avantajele sale: cea scurta este mai ieftina si mai usor de manevrat in spatiile inguste si in traficul urban, in timp ce versiunea lunga ofera mai mult spatiu pentru marfa, sau pentru bagaje in cazul lui Trafic Combi. In practica, "mai mult spatiu" inseamna opt sau noua locuri, plus 1.800 de litri destinati bagajelor, in versiunea de pasageri Combi, sau un volum util de sase metri cubi daca ne referim la Furgon.

La interior se remarca plansa de bord care arata foarte bine, atat din punct de vedere al formelor cat si al materialelor folosite. Un obisnuit al marcii va recunoaste tabloul de bord si consola centrala similare cu cele din Clio sau Captur, precum si majoritatea comenzilor. Daca adaugam si volanul de dimensiuni reduse, frumos profilat, precum si micul levier al cutiei de viteze, incastrat in plansa de bord, putem afirma ca atmosfera aduce mai degraba cu una dintr-un autoturism, decat dintr-o vehicul cu caracter utilitar. In general, spatiile de depozitare sunt multiple si spatioase, dar, desigur, nu totul este perfect - vezi suportul pentru smartphone care nu este suficient de generos pentru un "phablet".

Materialele sunt in general plastice, dar combinatia lor este destul de reusita, iar pe versiunile superioare, cum a fost cea testata, isi gasesc locul inclusiv unele ornamente de tip "piano black". In fata se poate alege o configuratie cu doua sau cu trei locuri. In primul caz, spatiul dintre scaune permite inclusiv trecerea spre randul din spate. In versiunea testata, "Combi", cele doua banchete posterioare au fiecare cate trei locuri destul de bine profi late, pe care pot lua lejer loc adulti indiferent de caracteristicile antropometrice. Evident, pozitia la volan este inalta, iar impreuna cu oglinzile retrovizoare foarte generoase ofera o vizibilitate buna asupra traficului si... Trafic-ului.

Din punct de vedere al motorizarii, Trafic poate fi ales cu un singur diesel de 1,6 litri, de conceptie moderna, care poate fi intalnit si pe multe din autoturismele grupului Renault-Nissan, ba chiar si la Mercedes-Benz, datorita colaborarii dintre cele doua mari grupuri. Desigur, vorbim de mai multe versiuni ale acestui motor - mai precis patru. La baza, vorbim de o solutie simpla de supraalimentare si doua trepte de putere - 90 si 115 CP, la care se adauga doua versiuni bi-turbo, de 120 si 140 CP.

Noi am avut la test versiunea cea mai puternica, cu performante ce vin direct din zona autoturismelor. Dubla supraalimentare presupune o turbina care deserveste regimurile joase si una care intra in functiune in turatii, astfel ca accelerarile sunt foarte cursive, fara niciun efect de "turbo-lag". "Sprintul" de la 0 la 100 km/h dureaza 10,8 secunde, iar viteza maxima depaseste 180 km/h. Cuplul maxim masoara 340 Nm si este disponibil de la 1.500 rpm, pentru a asigura resurse si cand se ruleaza in sarcina.

Dar poate mai important in anumite cazuri este consumul redus de combustibil. Pe parcursul testului nostru, care a insumat peste 800 km, am circulat in diverse regimuri: urban, autostrada, drum national la ses, drumuri montane, ba chiar si o portiune semnificativa neasfaltata, prin judetul Buzau. In final, computerul de bord a aratat un consum mediu de 7,3 l/100 km, este adevarat, cu masina neincarcata. Daca tinem cont si de volumul rezervorului, care masoara 80 de litri, reiese o autonomie mai mult decat suficienta pentru calatoriile lungi.

Indiferent de motorizare, este disponibila o transmisie manuala cu sase trepte. Garda la sol masoara 160 de mm, undeva intre un turism obisnuit si un SUV, ceea ce ii permite automobilului si accesul pe drumuri neamenajate. Pe viraje, centrul de greutate mai ridicat este compensat de ampatamentul mare, de circa 3,4 metri in cazul versiunii lungi, astfel ca stabilitatea este convingatoare, daca nu se exagereaza.

Lista de dotari este foarte ampla, rezultatul final depinzand doar de pretentiile si... portofelul clientului. Trafic ofera, standard sau optional, nenumarate sisteme de siguranta sau de confort preluate direct din lumea autoturismelor: airbag-uri frontale, laterale si cortina, senzori de proximitate si camera video pentru marsarier, cruise-control sau tableta R-Link, un sistem de infotainment caracteristic turismelor, incluzand navigatie, conexiune bluetooth, usb, AUX si operare tactila prin intermediul unui ecran color cu diaginala de 7 inci. Modelul pleaca de la un pret de 17.000 fara TVA, pentru veriunea Furgon, si 20.500 fara TVA pentru Combi, in timp ce intervalele de revizii sunt la 30.000 km sau anual.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI