Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 123

Road trip Bauma 2016

26.05.2016
Road trip Bauma 2016
Anul acesta, la Bauma, au participat patru membri ai echipei Masini si Utilaje pentru Constructii. Ca si la editia din 2013 a evenimentului, Dacia ne-a fost pus la dispozitie un automobil pentru deplasare - in acest caz, versiunea Stepway a modelului Dokker. Ne-au fost alaturi in acest proiect Goodyear, CTE Trailers, Schmitz Cargobull, Gruppo Damidio, HYDAC, Gradinariu Import Export, Gradinariu Import Export si Cyclon Lubricants.

JURNAL DE BORD
Perioada: 9 -15 aprilie 2016
Pilot: Dan Scarlat...
Copiloți: Cornelia Rotaru, Maria Nae, Oana Patache
Țări străbătute: România, Ungaria, Austria, Germania
Km parcurși: 3620 km
Viteză medie: 77,7 km/h,
225 de litri de motorina consumați
Consum mediu: 6,2 l/100 km

Pe langa versiunile (sa le spunem) "clasice", Dokker poate fi achizitionat si intr-una "Stepway", care ridica sensibil nivelul de atractivitate, cochetand cu ideea unui crossover si indepartandu-se astfel de aspectul utilitar al modelului de baza. Pe langa ornamentele de la baza caroseriei, stilistii Dacia au mai adaugat cateva tuse specifice, cum ar fi oglinzile retrovizoare exterioare cu aspect "dark metal", jantele din aluminiu, de 16 inci, precum si unele detalii specifice la interior.

Astfel configurat a fost si exemplarul care ne-a stat la dispozitie timp de o saptamana, pentru road trip-ul nostru. Spre deosebire de modelul testat de noi toamna trecuta, acesta a fost si in culoarea de lansare "Bleu Azurite", pe care multa lume tinde s-o considere cea mai inspirata din gama.

Am pornit la drum sambata, 9 aprilie, in jurul orei 6 dimineata. Pana la granita Ungariei cu Austria, unde ne-am propus sa inoptam prima noapte, ne astepta un drum de fix 1000 km (din centrul Bucurestiului). Inarmati cu rabdare si cafea, am parcurs neasteptat de pozitiv sutele de km de drumuri nationale, intrerupte inca prea sporadic de portiuni de autostrada, care ne desparteau de granita. Din fericire, la drum lung, spatiul foarte mare pentru pasageri nu poate fi decat un avantaj, caci nu risti nici o secunda sa ramai amortit intr-o singura pozitie, in comparatie cu un model de clasa inferioara - asta cel putin in cazul pasagerilor. Soferul are insa si el avantajele sale, cel mai important la un drum lung fiind optiunea pentru cruise control, pe care Dacia l-a introdus in oferta relativ recent si care, in echiparea Stepway, este oferit standard. Am apreciat si pozitia inalta la sofat, care ofera o perspectiva buna asupra traficului, chiar daca reglajele volanului nu sunt foarte vaste, neexistand reglaj in profunzime al acestuia.

Fara a uita de segmentul din care face parte Dokker, putem lauda si raspunsul motorului diesel de 1,5 litri si 90 CP care, in ciuda incarcaturii masinii (patru persoane plus bagaje), a reusit de fiecare data sa gaseasca resurse in orice situatie, ajutat si de alegerea treptelor potrivite de transmisie. Inclusiv in regim de autostrada, automobilul nu are nici un fel de dificultate in a mentine regimuri inalte de viteza, insa cu cresterea vitezei trebuie sa creasca si volumul vocilor pasagerilor, in special in conversatiile intre cei din fata si cei din spate, caci aerodinamica plateste tribut inaltimii mari a caroseriei, iar zgomotele la vant sunt ridicate.

Prima zi a fost si cea mai "dificila" din toata excursia, incheindu-se destul de tarziu, in jurul orei 21. Stiind ca ne asteapta trei zile pline la Bauma, am decis sa nu "incarcam" foarte tare ziua de duminica, pastrand doar o portiune de drum de circa 450 de km, tradusa, pe autostrazile europene, in circa 4 ore si jumatate. Insa, cum niciodata socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, la intrarea in Germania politia instalase un filtru care verifica automobilele selectiv, ceea ce ne-a mai intarziat circa o ora. Totusi, cu un ritm mult mai alert decat in Romania, pe dupa-masa am ajuns si in locul care avea sa ne devina "baza" in urmatoarele patru nopti: Reit im Winkl.

Conform presei locale, primul turist in Reit im Winkl a fost regele Maximilian al II-lea al Bavariei in anul 1858. Astazi insa, statiunea este apreciata de turistii din lumea intreaga (cam 90.000 anual, conform Wikipedia), care umpleau pensiunile, restaurantele si imprejurimile. Din fericire pentru noi, nu si la inceputul lunii aprilie, cand este prea cald pentru a practica vreun sport de iarna si prea frig pentru lungi drumetii montane.

Statiunea este situata la circa 110 km de locul unde se desfasoara Bauma, iar in Germania aceasta distanta nu e o problema, nu putini fiind cei care o parcurg zilnic, spre birou/ casa. Ba mai mult, sunt doua optiuni de iesire in autostrada spre Munchen, una prin Austria, alta fara a parasi Germania, insa in ambele cazuri incepand cu un superb drum virajat,de circa 20 km, prin Alpi. Tinand cont de frumusetea drumului in ambele cazuri, noi am decis sa o luam dimineata prin Austria, iar seara pe alternativa "locala". Iar virajele stranse ne-au dat sansa de a pune la incercare si suspensia masinii noastre.

Spre deosebire de conversia omonima pe baza lui Sandero, Dokker Stepway nu are garda la sol inaltata, neinfluentand astfel stabilitatea in raport cu celelalte versiuni. Desigur nu vorbim de masina cu comportament dinamic, dar cineva care are grija sa nu faca manevre prea bruste poate aborda cu viteze destul de ridicate virajele. Iar daca se exagereaza, sistemul de control al stabilitatii este oferit standard, fiind mereu pregatit sa intervina.

Iesirea pe autostrada s-a facut de fiecare data parca prea repede, iar restul de km pana in apropierea Munchenului se parcurg rapid. Problema e ca, in perioada Bauma, oriunde te-ai caza in afara orasului, accesul catre locatia evenimentului este mult ingreunat de nenumaratele automobile care au aceeasi destinatie. Marti, spre exemplu, in cea mai aglomerata zi, am petrecut in masina, la dus, aproape trei ore, din care doar una pe drumul efectiv, iar restul in ambuteiajul care incepea cu circa zece km inainte de destinatie.

Timp suficient pentru a face planuri pentru ziua in curs, a aprecia sistemul optional de infotainment Media Nav, sau a incerca diverse jocuri mai mult sau mai putin stupide, menite a starni hohote de ras si a crea amintiri frumoase. Desi Bauma este un eveniment atat de mare incat trei zile nu sunt insuficiente pentru a-l acoperi integral, satisfactia pe care ti-o ofera densitatea de echipamente pe care le descoperi, precum si toate contactele stabilite, sunt capabile de a te incarca de energie, in ciuda oboselii fizice pe care inevitabil o simti.

Tocmai de aceea, joi dimineata am parasit Reit im Winkl cu o urma de regret, pe care nici macar o oprire de cateva ore la outlet-ul din Parndorf (Austria) nu a reusit sa o inlature complet. O ultima noapte, la Iasi, este motivul perfect pentru a rememora toate: "highlight-urile" expeditiei noastre, pe perioada careia Dokker Stepway ne-a fost un prieten atat de
bun, incat tot ce mai lipsea era sa-i dam si un nume.


Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI