Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 124

Noutatile BOMAG la Bauma 2016

13.07.2016
Noutatile BOMAG la Bauma 2016
Oriunde in lume sunt construite drumuri, vietile oamenilor devin interconectate, iar economia acestor tari este in crestere. Dupa mai bine de 50 de ani de inovare continua si de acumulare de know-how in domeniu, BOMAG s-a dovedit a fi unul dintre deschizatorii caii progresului, devenind lider pe piata mondiala in domeniul tehnologiilor de compactare si producator de top, de masini si utilaje pentru constructia si repararea drumurilor.

Bomag este lider de piata la nivel mondial in ceea ce priveste tehnologia de compactare si
productia de masini pentru compactarea solului, asfaltului si refuzului de asfalt, stabilizatoare/reciclatoare, freze de asfalt si finisoare. In Romania, Bomag are un partener de incredere si pe termen lung in cunoscuta companie Genco ’93. Am vizitat la Bauma standul Bomag, unde neam intalnit cu Michael Gramm, Sales Manager Europe - Bomag  GmbH, care ne-a acordat un interviu in exclusivitate, in care ne-a vorbit despre noutatile prezentate in cadrul targului.

Masini si Utilaje: Care sunt produsele noi prezentate de Bomag la BAUMA 2016?
Michael Gramm: Bomag a prezentat anul acesta la Bauma tehnologii noi pe toate segmentele de echipamente. Noua linie de cilindrii compactori este echipata cu un sistem Variocontrol care permite o ajustare automata a amplitudinii de compactare. Cabina este
 spatioasa si mult mai confortabila, cu o vizibilitatea mult mai buna pentru operator. De asemenea, noile utilaje sunt dotate cu sistem ECO-MODE pentru un consum cat mai redus. Tehnologia de compactare a fost imbunatatita cu sistemul TanGO 360 0 (Tangetial oscillation) care asigura un control cat mai bun al amplitudinii si frecventei de compactare.

Masini si Utilaje: Care sunt noile directii de dezvoltare pentru Bomag?
Michael Gramm: In ultima perioada Bomag investeste foarte mult in cresterea confortului operatorului. Siguranta si confortul operatorului sunt extrem de importante pentru noi, iar in aceasta directie am dezvoltat o serie de aplicatii care sa faciliteze lucrul cu utilajul. Toate utilajele noi sunt echipate cu sisteme telematice care permit o gestiune mai buna a flotelor. Sistemele de monitorizare permit vizualizarea utilajelor in lucru, in timp real, afisarea tuturor informatiilor din calculatorul de bord, gratie conexiunii CANBUS, precum consumul de combustibil, numar de ore de functionare, numar de km efecutati etc. Mai mult, un sistem de monitorizare permite dealerului sa vada in timp real eventuale defectiuni ale utilajului sau cand este necesara o reparatie sau o revizie.
Pentru detinatorul flotei de utilaje, solutia de monitorizare contribuie la reducerea TCO
(Total Cost of Ownership), iar aceasta este una din directiile esentiale pentru Bomag.

Masini si Utilaje: Bomag a lansat la Bauma aplicatia Service APP. Care sunt beneficiile
acestei aplicatii?
Michael Gramm: Toate echipamentele noi Bomag au un cod de bare care se poate citi cu aplicatia mobila Service APP. Tehnicianul sau operatorul nu trebuie decat sa isi instaleze aplicatia pe telefonul mobil si sa scaneze codul de bare existent pe utilaj. Printr-o simpla scanare acesta obtine toate detaliile pieselor de schimb si poate comanda direct piesele necesare din magazinul online www.parts. bomag.com.

Masini si Utilaje: Care este strategia Bomag cu privire la piata echipamentelor SH?
Michael Gramm: Pana in prezent Bomag nu s-a concentrat pe vanzarea de echipamente SH, dar avand in vedere conditiile actuale din piata, se va merge si in aceasta directie.
In acest sens s-au conturat departamente noi si vom avea reprezentanti dedicati care sa dezvolte acest segment de piata. Tot in aceasta directie Bomag lucreaza si la dezvoltarea departamentului de refabricate – Refurbished Equipment - si departamenului de inchirieri - Rental.
Masini si Utilaje: Cum apreciati piata utilajelor Bomag la nivel european? Dar la nivelul Romaniei?
Michael Gramm: La nivel european pentru utilajele Bomag piata este pe un trend ascendant. Pentru anul in curs estimam o creste de 10% a cifrei de afaceri.
Piata din Romania a debutat bine in acest an, motiv pentru care perspectivele sunt pozitive. Parteneriatul pe care il avem cu dealer-ul nostru local, Genco’93 este unul foarte bun si eficient, suntem multumiti de evolutia pietei.



NOUL FINISOR DE ASFALT BF 300-2, CU MAI MULTE ACCESORII SI MAI PRIETENOS CU MEDIUL

Conceput special pentru lucrari de infrastructura rutiera urbana, dar si pentru
constructia de drumuri rurale sau in zone cu acces limitat, pentru santiere mici si medii, unde se impune ca o astfel de masina sa fie compacta si extrem de maniabila, finisorul de
asfalt BF 300 produs de BOMAG a reprezentat o solutie eficace in cadrul clasei de la 7 la 9 tone si, prin adaptabilitatea sa deosebita, a oferit cele mai bune posibilitati de aplicare in constructia de piste pentru biciclete si proiecte de amenajare a teritoriului, modernizarea iesirilor de urgenta din autostrazi, s.a.

Versiunea imbunatatita a finisorului de asfalt BF 300-2, prezentata la BAUMA 2016 si disponibila deja spre comercializare din luna ianuarie 2016 este echipata cu un nou motor Kobota de 54,6 kW, care respecta standardele de emisii poluante in vigoare la aceasta data, Tier IVf / Stage IIIB. Cu o masa operationala intre 8.200 si 9.000 kg, noul finisor de asfalt este disponibil in versiunea cu pneuri (BF 300-2 P) sau cu senile (BF 300-2 C).
Bazandu-se pe o tehnologie de lucru deja dovedita, noul BF 300-2, ca toate celelalte finisoare de asfalt produse de BOMAG, este de asemenea echipat cu sistemul electric de incalzire a sapei, «MAGMALife». Rezistentele electrice inglobate intr-o placa de aluminiu, situata la baza buncarului de alimentare cu bitum, datorita conductivitatii foarte bune a aluminiului, fac ca in doar 20 de minute sa fie atinsa temperatura optima de lucru pentru turnarea sapei, cu 60% mai repede decat la masinile comparabile de pe piata. Totodata, sistemul este conceput pentru a proteja rezistentele electrice de factorii corozivi dezvoltati de temperaturile ridicate, absolut necesare pentru turnarea asfaltului.
Optional, pentru asigurarea unor conditii de lucru mai bune operatorului si a personalului de la sol, este disponibil un sistem performant de ventilare, pentru aspirarea de deasupra
distribuitorului elicoidal, a aburilor fi erbinti, greu mirositori, degajati la fi nisarea asfaltului, si eliminarea acestora la inaltime.
Exploatarea noului fi nisor de asfalt in modul de lucru «ECO», asigura o efi cienta deosebita a operatiunilor executate, prin controlul automat al functionarii instalatiei hidraulice, a turatiei motorului si al sistemului de ventilare, functie de cerintele de lucru. 80% din activitatile cotidiene pot fi executate in modul de lucru «ECO», cand se va constata o reducere semnificativa a consumului de combustibil si a zgomotului, dar functionarea la puterea maxima ramane oricand disponibila.
Capacitatea maxima de lucru este de 300 tph, pentru o latime maxima de lucru de 5 m (BF 300-2 C) sau 4,4 m (BF 300-2 P). Beneficiind, optional, de un performant sistem de iluminare cu LED-uri, care transforma noaptea in zi, asociat optiunii «Power Moon», care asigura iluminarea zonelor de lucru din jurul fi nisorului, fara a orbi participantii la trafi c, utilajul poate fi exploatat si in conditiide iluminare slaba. Totodata, noul BF 300-2, pentru golirea completa si rapida a buncarului, este prevazut, optional, cu un volet cu actionare hidraulica, in fata buncarului.



A 5-A GENERATIE DE COMPACTOARE MONO-CILINDRU

Lider al tehnologiilor de compactare, BOMAG s-a evidentiat la BAUMA 2016, printre altele, datorita noii sale generatii de compactoare mono-cilindru. Bomag a prezentat in cadrul celei mai importante expozitii de utilaje din lume noua sa gama de compactoare mono-cilindru din gama de greutate afl ata intre 11 si 26 tone, in timpul evenimentului BOMAG Innovation Day. Categoria de 12 tone se adauga portofoliului de produse deja existent pe segment. Aceasta noua gama de produse da dovada de o efi cienta impresionanta, sunt prietenoase cu mediul inconjurator iat toate modelele indeplinesc
standardul de emisii Tier IV. Cea mai noua tehnologie aplicata la motorizare si la controlul inteligent al puterii fac din aceste utilaje adevarati trend-setteri in ceea
ce priveste efi cienta si protectia mediului inconjurator. Introducerea functiei EcoMode
a demonstrat o scadere a consumului de carburant cu 30%, in conditiile livrarii acelorasi calitati anterioare. Functia optionala EcoStop nu numai ca face economie de carburant,
dar de asemenea ajuta la reducerea uzurii motorului. Aceste optiuni de scadere a
consumului de carburant se amortizeaza prin reducerea costurilor de operare. In
plus, acestea cresc valoarea de revanzare, deoarece utilajele sunt folosite mai putine ore
operationale. Multumita ultimilor generatii de motoare folosite, emisiile poluante au fost scazute in mod dramatic. Acest fapt se datoreaza designului extrem de eficient al motorului, care asigura o scadere a consumului si o optimizare a mantenantei ulterioare.


NOUL STABILIZATOR/RECICLATOR PE PNEURI RS 500

La Bauma 2016 Bomag a prezentat in premiera stabilizatorul/reciclatorul RS 500. Cu un concept inovator, proiectantii au reusit sa umple un gol in piata. Si asta pentru ca, pentru prima data, capacitatea de deplasare laterala a rotorului frezei face posibila frezarea unor zone marginale ale unui drum cu un stabilizator/ reciclator pe pneuri. In trecut, nu era posibil sa se ajunga la 100% din material cu rotorul montat pe acest tip de utilaj. Calitatea redusa sau munca suplimentara erau, prin urmare, metode de compromis tolerate pe santierele de constructii din intreaga lume. Rotorul ajustabil in lateral, care se extinde dincolo de marginea rotii, ajunge chiar si in zone marginale, in timp ce utilajul isi pastreaza manevrabilitatea, fara ca pneurile sa paraseasca zonele sigure. Rotorul poate fi mutat stanga/dreapta dincolo de calea de rulare a vehiculului,
ceea ce face posibila frezarea ambelor margini ale drumului, fara a se pierde nicio zona. Conceptul masinii este completat de tehnologia Flexmix dezvoltata de Bomag, prin care pulverizarea materialului poate fi ajustata cursiv.

Multumita cabinei ajustabile pe inaltime (care ofera o vizibilitate panoramica excelenta operatorului chiar si fara ajutorul unui sistem de camere video) si a dimensiunilor compacte, RS 500 este foarte usor de transportat. Cu o inaltime in confi guratie de transport de 3,1 metri, latimea de 2,55 m si lungimea de 9,5 m, acesta poate fi plasat cu usurinta pe o semiremorca pentru transportul utilajelor.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI