Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 126

Hiarom Invest a livrat un utilaj Appitrack de a doua generatie in Qatar

23.09.2016
Hiarom Invest a livrat un utilaj Appitrack de a doua generatie in Qatar
In prezent, unul din proiectele in care este implicata compania Alstom este o noua linie de tramvai in Lusail, Qatar. Pentru acest proiect, francezii utilizeaza un utilaj Appitrack, din a doua generatie, furnizat de Hiarom. 

Appitrack este o masina specializata, pentru constructie de cale ferata, ce realizeaza inserarea in beton a placilor suport pentru sine. Deplasarea si pozitionarea se face automat, intreg procesul fiind controlat de un computer, in care operatorul introduce proiectul caii ferate pe care trebuie sa o realizeze. Computerul este conectat cu o statie totala care determina in permanenta pozitia robotului de insertie si a masinii. Pe baza acestor date se realizeaza insertia conform datelor proiectului, cu o precizie de ordinul milimetrilor. Masina poate fi folosita atat pe linii drepte cat si in curbe, cu sau fara cant. Aceasta metoda este de pana la 4 ori mai rapida decat varianta clasica. De asemenea, precizia este mai ridicata, fiind eliminat factorul uman.

Utilaj evoluat



Tehnologia a fost dezvoltata de Alstom. Metoda a fost folosita cu succes la linii de tramvai in Nottingham, Israel si Algeria. Utilajele initiale aveau o flexibilitate limitata si au intampinat anumite probleme, astfel ca Alstom a dorit o generatie noua, mult mai flexibila, care sa poata sa lucreze in medii grele si cu un gabarit mai redus. Cristian Ionescu, Director de Productie Hiarom, ne-a declarat: ”Noi am reconceput mare parte din masina, schimband sistemul de tractiune, sistemul hidraulic, instalatia electrica, sistemul de siguranta, generatorul, cabina, sistemul de alimentare cu placi sau logica controller-ului. Practic am pastrat softul de ghidare si o parte din robot, restul fiind nou.”
Noul design a fost conceput tinand cont si de conditiile extreme in care urmeaza sa fie folosita masina. Astfel, temperatura maxima la care masina poate lucra este de 50 grade Celsius. De asemenea, s-a tinut cont de mediul foarte umed din Qatar. O problema deosebita a fost gabaritul redus in anumite zone de tunel ale liniei de tramvai, fapt ce a generat dificultati in proiectarea si executia masinii. De-a lungul proiectului au avut loc si numeroase modificari dependente in special de schimbarile facute de clientul final asupra proiectului liniei de tramvai. Hiarom realizeaza mentenanta acestor masini, datorita implementarii unui sistem de diagnoza la distanta prin GPRS, care permite monitorizarea permanenta a starii acestora.

Modul de lucru



In fata merge o masina care creeaza o placa continua de beton. Si aceasta masina este ghidata tot automat de o statie totala. Betonul folosit este unul special, fiind destul de rezistent in stare lichida. Appitrack-ul realizeaza insertia in betonul inca proaspat. Dupa intarirea betonului sinele se fixeaza direct de placile de fixare.

Conditii de livrare



Livrarea nu a insemnat doar trimiterea masinii acolo. Pentru a incapea intr-un container standard, masina a fost demontata. O echipa Hiarom a mers in Qatar si a realizat montarea masinii. Apoi au urmat reglajele si pregatirea masinii de lucru, fiind montate insertii intr-o pista special realizata cu nisip. Un aspect important a livrarii l-a reprezentat instruirea operatorilor, caci utilizarea unei astfel de masini necesita un training adecvat.
Partea de montaj la client a fost dificila in special din cauza conditiilor de lucru. Din cauza temperaturilor excesive, echipa Hiarom nu a putut lucra decat noaptea. Chiar si asa, termometrele nu au aratat niciodata sub 39 de grade Celsius, iar umiditatea crescuta facea ca temperatura resimtita sa fie chiar cu zece grade mai mare. De asemenea, lucrul in timpul noptii a pus unele probleme de acomodare. In total, montajul, probele si instructajul au durat 6 zile.




Reprezentantul Alstom si echipa Hiarom, in Qatar

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI