Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 130

Deszapezirea drumurilor si cailor de acces, mai eficienta cu plugurile de zapada Schmidt

02.02.2017
Deszapezirea drumurilor si cailor de acces, mai eficienta cu plugurile de zapada Schmidt
De mai bine de 90 de ani, siguranta deplasarii pe caile rutiere in conditii de iarna a fost asociata, in multe tari, cu compania germana Schmidt si ale sale solutii tehnice profesionale si inovatoare de degajare si curatare a cailor rutiere de zapada si gheata, lansate pe piata sub acelasi brand care, alaturi de cealalta renumita marca pe plan mondial, AEBI, face parte din grupul ASH, cu sediul in Elvetia.

Cu echipamentele de deszapezire de la Schmidt, orice tip de zapada poate fi indepartata de o maniera fiabila si eficace. Diferitele sisteme moderne de lame de plug pentru deszapezire garanteaza o inlaturare exemplara a caii rutiere. Alaturi de un randament excelent de lucru si o utilizare si intretinere facila, aceste echipamente asigura o uzura minima a suprafetei carosabilului. In functie de suprafata drumului ce trebuie curatata de zapada, de cantitatea de zapada, de traficul auto si de viteza de deplasare a vehiculului echipat cu plugul de zapada, precum si de locul unde se desfasoara activitatea de deszapezire, in zone urbane sau pe drumuri modernizate ori autostrazi, Schmidt ofera spre comercializare, pluguri de zapada de diferite tipuri si diverse dimensiuni. Dintre plugurile de zapada cele mai solicitate de catre clienti, se remarca urmatoarele tipuri prezentate in continuare.



Plug de zapada cu lama monocorp, seria SNK


Recomandat pentru operatiuni simple de deszapezire, la altitudine joasa, in principal in domeniul serviciilor comunale. Avand corpul lamei executat din material plastic, plugurile din seria SNK sunt concepute pentru evacuarea zapezii putin abundente, de mica inaltime, fiind usor de utilizat si ideale pentru indepartarea resturilor de zapada umeda si a zapezii flescaite, des intalnite la aceste altitudini.

In timpul lucrului, vibratiile transmise lamei plugului autoportant SNK sunt amortizate de cadrul de otel montat pe autovehicul. Cadrul, cu legaturi diagonale din profile de otel, preia fortele dinamice transmise la impactul cu zapada si sustine, in afara de lama propriu-zisa, toate componentele hidraulice si mecanice de orientare a pozitiei lamei pe orizontala si verticala, precum si dispozitivul, cu brat telescopic si arc de revenire sau dar cu arc de revenire (plugurile mai mari), ce asigura protectia lamei de plastic fata de obstacolele de pe sol.

Aceasta constructie ofera o mare stabilitate sistemului, pentru o greutate redusa. Orientarea lamei este usor de realizat pe fiecare parte si ea se face continuu. Geometria coordonata a lamei, banda de uzura si unghiul de atac, asigura evacuarea optima a zapezii, indiferent de consistenta si cantitatea acesteia, si elimina necesitatea utilizarii unui deflector suplimentar pentru evacuarea zapezii umede.

Plugul de zapada SNK este disponibil in 7 variante constructive, cu o lungime a muchiei de taiere de la 1.800 la 3.700 mm si o inaltime a lamei de la 800 la 1.180 mm. Avand o masa aproximativa de la 220 la 560 kg, in functie de marime, el poate fi instalat pe vehicule de teren ori vehicule comerciale cu ecartament ingust, van-uri sau pick-upuri, pe Unimog sau camioane. Montajul/demontajul plugurilor SNK pe autovehicule se poate efectua in doar cateva minute.


Plug de zapada cu lama monocorp, seria CPL


Plugul de zapada din seria CPL, cu lama monocorp din otel si clapete articulate la baza lamei, este un plug adaptat pentru vehicule cu ecartament ingust, putand fi instalat pe vehicule tot-teren, vehicule comerciale sau stivuitoare. Avand o constructie robusta, cu o rezistenta ridicata la torsiune, aceste pluguri de zapada sunt deosebit de potrivite pentru indepartarea in forta a cantitatilor medii si mari de zapada, de pe suprafete mari din interiorul oraselor, gen locuri de parcare, sau din interiorul zonelor industriale, cai de acces sau spatii de depozitare deschise.

Chiar si in conditii dificile de utilizare, datorita sistemului automat de depasire a micilor obstacolelor de pe sol, format din cele doua clapete articulate, mentinute sub tensiune de un set de elemente elastice, activitatea de deszapezire devine posibila. La contactul cu un obstacol, clapeta articulata si banda de uzura basculeaza spre spate, iar corpul lamei plugului nu isi schimba pozitia si nu se deterioreaza. Odata ce obstacolul a fost depasit, gratie setului de elemente elastice, clapeta revine la pozitia initiala, asigurand inlaturarea zapezii de la nivelul solului.

Pentru stabilirea latimii de deszapezire, orientarea lamei plugului la dreapta sau la stanga se face in mod continuu, cu usurinta si precizie. Sunt disponibile 3 tipuri constructive de pluguri, cu o masa ce variaza de la aproximativ 290 pana la 390 kg, la care inaltimea lamei este de 820 mm, iar lungimea benzii de uzura variaza de la 1.800 la 2.400 mm. Materialul folosit la banda de uzura poate fi otelul sau cauciucul. Design-ul special al curburii lamei in sectiune transversala asigura evacuarea optima a unei mari cantitati de zapada. Mecanismul de ridicare in trei puncte asigura schimbarea echipamentelor in doar cateva minute, ceea ce garanteaza flexibilitatea parcului de vehicule.


Plug de zapada cu lama mul ti - segment, seria Cirron

Plugurile de zapada din seria Cirron, cu 3 pana la 5 lame din otel, functie de marimea plugului, sunt echipate cu un sistem brevetat de depasire a micilor obstacole de la sol si sunt concepute pentru a raspunde exigentelor unor operatiuni de deszapezire efectuate in zone montane, cu zapada abundenta. Mai ales pe drumuri judetene sau comunale, aceste pluguri de zapada isi demonstreaza punctele lor forte.

Cu ajutorul unui sistem de ghidare independent, automat, fiecare segment se adapteaza perfect la suprafata drumului. Fiecare segment, ce este prevazut cu patru brate de fixare suple, pretensionate, fabricate din elastomeri, se poate deplasa in sus pe o traiectorie plan – paralela, la contactul cu micile obiecte de pe suprafata drumului, prevenind astfel deteriorarea lamei. Doar segmentul ce a avut contact cu obstacolul efectueaza aceasta miscare, celelalte ramanand in pozitia de lucru, la care va reveni ulterior si segmentul ce a avut contact cu obstacolul.

Conceptia modular si consolidarea nodurilor de transmitere a eforturilor, asigura fiecarui segment o foarte mare rezistenta la torsiune si comprimare. Seria Cirron cuprinde 7 tipuri de pluguri de zapada, avand o inaltime de 930 mm si o lungime a benzii de uzura cuprinsa intre 2.400 si 4.000 mm. Masa aproximativa a echipamentelor variaza in functie de dimensiuni, pornind de la circa 660 kg si ajungand pana la 965 kg.


Plug de zapada tip pana, seria KL-V


Plugurile de zapada din seria KL-V sunt compuse din doua lame simetrice, articulate si reglabile unghiular in intervalul ±45o, putand fi utilizate in pozitia „pana”, pozitia „V” (cu deschiderea spre inainte) sau ca plug de zapada cu o singura lama, ce poate fi orientata la dreapta sau la stanga, pentru evacuarea zapezii. Aceasta flexibilitate face ca plugurile de zapada din seria KL-V sa fie ideale pentru diverse operatii de indepartare a zapezii.

Sunt disponibile 3 tipuri de pluguri KL-V. Cel mai usor, cu o masa de circa 250 kg, este conceput pentru vehicule cu tractiune integrala si ecartament ingust si are o lungime a benzii de uzura de 1.800 mm. Lamele, in zona in care se articuleaza, au o inaltime de 850 mm, iar la extremitati, 750 mm, iar latimea culoarului de deszapezire, in configuratia „pana”, este de 1.360 mm.

Celelalte doua tipuri de pluguri, cu o masa de aproximativ 280 kg, respectiv 830 kg, sunt destinate a fi instalate pe camioane cu cel putin doua axe motoare, avand lungimea totala a lamei plugului de 2.400 mm, respectiv 3.440 mm, iar in configuratia „pana”, culoarul de deszapezire ajungand la o latime de 1.790 mm, respective 2.300 mm. Inaltimea lamei celui mai robust plug, este de 1.130 mm, de-a lungul intregii lungimi a lamei.


Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI