Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 130

Liebherr isi extinde gama de produse, cu macaralele autopropulsate lente pentru teren accidentat

23.01.2017
Liebherr isi extinde gama de produse, cu macaralele autopropulsate lente pentru teren accidentat
Au trecut doua decenii de cand Liebherr a sis tat productia seriei LTL, de macarale autopropulsate pentru teren accidentat, din care, intre ani 1980 si 1996, s-au construit circa 430 de bucati, in intervalul 25 - 80 tone. La acel moment, Liebherr si-a axat productia pe macarale mobile ce pot fi conduse pe autostrazi, dar si pe drumurile dificile de acces spre santierele de constructii, iar astazi, printr-o schimbare substantiala de strategie, Liebherr este din nou in masura sa reintre pe segmentul macaralelor mobile lente pentru terenuri accidentate - LRT, care reprezinta o piata activa mai ales in afara Europei, in special in America de Nord, Orientul Mijlociu si Asia.

Compania Liebherr-Werk Ehingen GmbH, infiintata in anul 1969, in localitatea Ehingen (Donau), din sudul Germaniei, gratie produselor sale de inalta calitate, constant optimizate si adaptate cerintelor clientilor, s-a impus ca lider pe piata mondiala a macaralelor mobile si macaralelor pe senile. Cei peste 40 de ani de experienta in constructia de macarale mobile, investitiile masive in cercetare si dezvoltarea functionalitatii, disponibilitatii si sigurantei produselor sale, cele 30.000 de produse livrate pe toate continentele, ce au asigurat circa 45% din cota de piata la nivel mondial pentru macaralele mobile cu sasiu tot-teren, toate acestea au facilitat evolutia programului Liebherr de macarale mobile si dezvoltarea unei noi generatii de LRT-uri, din clasa 90 si 100 tone, segment de masini deosebit de solicitat de clienti pentru proiecte legate de energie si infrastructura, indeosebi pe piata nord-americana. „O macara LRT din aceasta clasa, fabricata de Liebherr, este tot ceea ce asteptau clientii nostri,” declara Dl.
Karl Stöhr, director de produs si administrator vanzari pentru macarale telescopice la Liebherr-Werk-Ehingen.

Distingandu-se printr-un ridicat nivel de siguranta in operare, o excelenta motricitate in teren, performanta, adaptabilitate si confort remarcabile, cele doua modele din noua serie LRT, LRT 1090-2.1 si LRT 1100-2.1, vor fi prezentate in premiera publicului larg cu ocazia salonului international pentru masini de constructii ConExpo, ce se va desfasura in luna martie 2017, la Las Vegas. Zece prototipuri ale lui LRT 1100-2.1 si LRT 1090-2.1 au fost construite pentru testari, care se vor desfasura pana la mijlocul anului viitor.



Vanzarile vor incepe la inceputul anului 2017, iar primele LRT-uri vor fi livrate in a doua jumatate a anului 2017. O astfel de masina complet echipata este de asteptat sa se vanda pentru mai putin de 765.000 dolari SUA. Dintre toate macaralele Liebherr pentru teren accidentat comercializate pana acum pe tot mapamondul, jumatate au fost vandute catre clienti din America de Nord.

De aceea, dezvoltarea noii generatii de macarale autopropulsate lente Liebherr, a fost precedata de ample cercetari de piata si analize asupra noilor cerinte de exploatare pentru macaralele moderne pentru teren accidentat, care s-au desfasurat in special in Statele Unite si Canada, principalele piete de desfacere pentru aceste masini. Astfel, pe langa pretul de achizitie si cerintele tehnice (capacitatea de deplasare, dimensiuni, lungimea si sistemul tehnic adoptat pentru extensia bratului, capacitatea sporita de ridicare), cerintele de siguranta solicitate de proprietarii de macarale, cu precadere siguranta legata de operarea facila, au constituit principalele puncte spre care s-au orientat specialistii de la Liebherr in dezvoltarea acestor doua noi modele de LRT-uri.

Cele doua noi macarale LRT au la baza acelasi concept tehnic, determinat de de aplicarea filozofiei KISS (Keep It Simple and Seif). Sasiul autopropulsat si turela rotativa sunt proiectate aproape identic. Diferentele apar la lungimea bratului, tehnologia de telescopare, greutatea balastului si capacitatea de ridicare.


„Siguranta pe primul loc” – dispozitivele de siguranta stabilesc noile standard

Securitatea sporita in toate privintele a reprezentat numitorul comun in constructia noilor macarale Liebherr LRT. Ambele modele de macarale sunt prevazute, in echiparea de serie, cu un dispozitiv de monitorizare a sistemului telescopic de calare. Modul de imobilizare a macaralei, pe pneuri sau pe stabilizatori, este automat detectat si transmis catre sistemul de comanda al macaralei. In mod similar, informatiile privind montajul contragreutatilor pe placa turnanta a turelei si instalarea optionala a bratului dublu zabrelit, rabatabil, precum si reglajul unghiului sau, sunt, de asemenea, colectate si monitorizate.

Dispozitivul de calare variabil, VarioBase®, dezvoltat de Liebherr, este disponibil in echiparea de serie pe noile macarale LRT, ceea ce asigura o securitate superioara si o flexibilitate ridicata la operarea macaralei. Cu VarioBase®, extensia si coborarea fiecaruia dintre cele patru stabilizatoare ale macaralei mobile poate fi controlata individual. Lucrarile de ridicare efectuate cu macaraua sunt permanent sub control gratie softului de limitare a momentului de sarcina inglobat in sistemul informartic LICCON2, care calculeaza in timp real capacitatile maxime de incarcare pentru fiecare sarcina si situatie de calare, in parte.

Acest lucru permite evitarea accidentelor legate de o eroare umana, atat timpul asamblarii echipamentului, cat si la ridicarea sarcinilor. Ca urmare, gratie acestui sistem tehnic de siguranta, poate fi crescuta in mod optim capacitatea de ridicare a macaralei in configuratia cu dispozitivul de Calare desfasurat, la valori superioare de sarcini, rezervate in mod normal pentru clasa imediat superioara de macarale.

Totodata, siguranta in exploatarea macaralei a crescut si datorita confortului optim garantat operatorului. Cabina reproiectata a operatorului a fost largita cu 220 mm, comparative cu cele mai des intalnite cabine de macara de pe piata. Pentru un plus de confort si de siguranta, cabina se poate inclina spre spate cu pana la 20o, atunci cand se ridica sarcini la foarte mare inaltime, iar parbrizul se poate rabata, pentru o mai buna comunicare a operatorului macaralei cu cei de pe santier. Comenzile necesare functionarii macaralei sunt dispuse ergonomic si clar identificabile, iar modul de operare este explicit, ceea ce garanteaza o manevrare facila a macaralei.

Sistemul auxiliar de incalzire Webasto si aerul conditionat sunt controlate printr-o noua unitate de control A/C. Cabina, in echiparea de serie, are integrat un compartiment pentru pastrarea la rece a alimentelor si bauturilor, si o priza USB. Accesul pe platforma superioara a sasiului autopropulsat se face in deplina siguranta si este inlesnit de 4 scari cu trepte solide (una in fata, una in dreptul usii cabinei si doua pe partea laterala dreapta) si un mare numar de bare si manere de sustinere la indemana celui care vrea sa ajunga la cabina sau la agregatele instalate pe turela rotativa sau la partea din spate a sasiului.

Accesul in cabina operatorului se face pe partea stanga, printr-o usa de acces culisanta. O platforma extensibila, cu comanda electrica, disponibila pe partea stanga a cabinei, sub usa culisanta, asigura securitatea operatorului atunci cand usa cabinei este deschisa. Partea superioara a sasiului autopropulsat este acoperita cu tabla striata. Noile macarale LRT sunt echipate de serie cu numeroase spatii de depozitare, distribuite in partea din fata a sasiului si pe lateral, in ampatament, pentru toate accesoriile, echipamente de tachelaj si cale de lemn sau plastic.

Un spatiu special este prevazut pentru carligul de ridicare. Cele doua noi tipuri de macarale LRT vor fi, in premiera mondiala, primele astfel de macarale mobile care vor indeplini un standard comun de siguranta la nivel mondial, ce respect toate reglementarile internationale in vigoare, ca de exemplu: normele americane US ANSI B30.5, standardele europene EN 13000, cele australiene AS, precum si standardele GOST rusesti. In toate tarile, diagramele sarcinii de basculare se aplica la fel (75% - cu sistemul de calare complet retras si 85% - cu sistemul de calare complet extins). Posibilitatea de suntare a dispozitivelor de siguranta nu este posibila, Liebherr fiind pionier in acest domeniu.


Capacitate admirabila de trecere pe orice teren si un transport economic al echipamentului, oriunde in lume

Noile macarale LRT de la Liebherr sunt puternice si robuste, au o capacitate exceptionala de deplasare pe orice teren si, de asemenea, sunt deosebit de manevrabile si maniabile. Ambele modele de macara sunt puse in miscare de un motor diesel CUMMINS, de 6,7 litri, care respecta toate reglementarile in vigoare privind emisiile de gaze poluante. Motorul dezvolta o putere nominala de 194 kW (264 CP) si furnizeaza un cuplu motor maxim de 990 Nm. „Cummins a fost solicitat in mod deosebit de marile companii ce opereaza pe principala piata tinta de comercializare, America de Nord,” spunea Dl. Stöhr.

Viteza maxima de deplasare este de doar 25 km/h, insa transmisia DANA Spicer Powershift, cu 6 + 2 trepte, axele grele de la Kessler (cu montaj rigid in fata si montaj pendular in spate) si cele 4 mari anvelope 29.5R25, cu profil special, garanteaza o remarcabila forta de tractiune pe orice teren. Tractiunea integrala si sistemul de directie ce actioneaza pe toate rotile, cu 3 moduri de deplasare (roti directoare fata, toate rotile directoare si toate rotile orientate in acelasi sens – mers „crab”), asigura o manevrare facila si un potential sporit de deplasare in spatii inguste.

Macaralele LRT masoara doar 3,87 m in inaltime si 3, 3 m in latime, putand fi transportate cu usurinta pe drumurile publice, pe o remorca cu sasiu coborat. Masa proprie in ordine de mers, complet echipata, inclusiv cu contragreutati, este inferioara valorii de 55 de tone, sau sub valoarea de 40 de tone, fara contragreutati si echipament. De aceea, transportul oriunde in lume, a oricarei dintre cele doua macarale autopropulsate lente de la Liebherr, se face cu costuri reduse.

Avand in vedere instalarea facila a echipamentului macaralei, dupa ce aceasta a fost adusa pe santier, LRT 1090-2.1 si LRT 1100-2.1 pot fi pregatite rapid pentru utilizare. In pozitie complet retras, sistemul de calare, cu tot cu placile de sprijin, ramane in interiorul latimii de gabarit a masinii, ceea ce constituie un avantaj pe perioada transportului, nemaiexistand timpi morti pentru montarea /demontarea placilor de sprijin.


Brate telescopice lungi si capacitati de ridicare mari


Pe macaraua de 100 de tone, LRT 1100-2.1, este instalat un brat telescopic format din 5 sectiuni, de 50 m, cu sistem de telescopare „Telematik”, la care, diferitele sectiuni telescopic pot fi extinse independent unele de altele, cu un singur cilindru hidraulic de forta, si apoi se pot bloca de elementul telescopic superior. Sistemul de telescopare, instalat pe noile macarale LRT, este deosebit de simplu si usor de utilizat, cu efect imediat si spectaculos asupra capacitatilor optime de ridicare pe intreaga plaja a diagramei de sarcina, ce poate fi realizata in doua moduri de telescopare preselectabile, pentru sarcina mare sau la distanta/ inaltime mare („Strong or Long”).

Cele 14 tone ale singurei bucati de contragreutate asigura o stabilitate ridicata. Doar pentru piata americana, contragreutatea poate fi montata pe macara, sau demontata, doar cu ajutorul unui cilindru hidraulic instalat in interiorul partii frontale a sasiului autopropulsat. Sarcina maxima ce poate fi ridicata de LRT 1100-2.1 este cu 15% mai mare decat la modelul de 90 de tone, care este echipat cu o o singura contragreutate de 12 tone. Modelul LRT 1090-2.1 este prevazut cu un brat telescopic, cu o lungime maxima de 47 m. Sistemul sau de telescopare este alcatuit dintr-un cilindru hidraulic in doua trepte, cu un mecanism de extensie cu cablu de otel. La fel ca si la modelul de 100 de tone, bratul poate fi telescopat cu usurinta in doua moduri de lucru („Strong or Long”). Mecanismul de telescopare instalat pe cele doua modele de macarale a fost proiectat pentru a asigura capacitati inalte de ridicare cu bratul extins.

Un al doilea troliu si un scripete amplasat la extremitatea corespunzatoare a bratului telescopic, sunt incluse ca standard pe macaralele de serie, pentru a asigura operarea macaralei cu doua carlige (cu sarcina mare sau cu viteza de ridicare mare). Optional, un brat zabrelit dublu, rabatabil, de 10,5 – 19 m, poate fi instalat la extremitatea bratului telescopic. Acesta poate fi montat cu o inclinare de 0 grade, 20 grade sau 40 grade, fata de bratul telescopic. In aceasta echipare, inaltimea maxima de ridicare este de 66 m (LRT 1090-2.1), respectiv 69 m (LRT 1100-2.1).
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI