Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 131

Ford Trucks: un nume nou pe o piata locala in crestere

02.02.2017
Ford Trucks: un nume nou pe o piata locala in crestere
Cefin Trucks activeaza de peste doua decenii in sectorul auto, ca furnizor de produse si servicii integrate pentru lumea transportatorilor profesionisti, fiind cunoscut ca unul dintre cei mai mari distribuitori de vehicule comerciale din Romania. De la finalul anului trecut, compania a preluat distributia in Romania a camioanelor Ford Trucks, un producator cu experienta de peste o jumatate de secol, aflat in plina expansiune globala. Mai multe despre acest parteneriat am aflat de la Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks.

Masini si Utilaje: Care sunt argumentele cu care s-a impus Cefin in acest parteneriat cu Ford Trucks?
Stefano Albarosa: Stim ca fost un process de selectie in care au fost implicate mai multe companii din Romania ca posibili candidati. Procesul de analiza si selectie a durat 1 an, timp in care noi ne-am prezentat experienta si competentele in domeniul distributiei si asistentei camioanelor grele in Romania. Suntem o companie cu 21 de ani de experienta in domeniul auto, cu o echipa de management, operationala si de vanzari extrem de profesionista si activa, care este capabila sa produca rezultate din ziua intai.
- in definitiv, nu poti castiga ”Copa del Mondo” cu o echipa din liga a treia. Avem o baza de contacte de peste 7000 de companii active in domeniul transporturilor. Sediul nostru din imediata vecinatate a Capitalei este unul din centrele reprezentative din Europa Centrala si de Sud Est, cu o suprafata totala de 47.139 mp (suprafata construita: 8.559 mp, atelier service: 2.400 mp). Numai in atelierul de service activeaza 85 de angajati, dintre care 60 direct productivi, cu o capacitate de reparatii extrem de complexa, de 600 de vehicule pe luna. Credem ca toate aceste aspecte, cunoasterea in detaliu a pietei, capacitatea noastra de organizare si dorinta de a reprezenta un brand cum este Ford Trucks in Romania, ne-au impus in acest amplu proces de selectie.

Masini si Utilaje: Care sunt avantajele camioanele Ford in raport cu concurenta, atat in general cat si in ceea ce priveste segmentul de constructii?
Stefano Albarosa: Gama Ford Trucks vine in Romania cu o serie de avantaje, din care credem ca cel mai important este acela ca produsul complet pe care il putem oferta clientului este foarte accesibil - si nu discutam doar din perspectiva pozitionarii de pret, care va fi cu siguranta un avantaj competitiv foarte important pentru noi, ci si din perspective uneltelor pe care dorim sa le punem la dispozitia clientului pentru a face produsul nostru foarte atractiv:
• Posibilitati de finantare in parteneriat cu UniCredit Leasing, in conditii preferentiale pentru clientii Ford Trucks
• Echiparea standard si abonamentul 2 ani gratuit pentru sistemul oferit de Viasat Systems Romania pentru monitorizarea vehiculului (sistem care va oferi toate informatiile tehnice si operationale: kilometraj, consum, pozitionare, stil de condus etc.)

Vehiculele Ford Trucks se remarca si printrun consum redus de combustibil, gratie performantelor liniei de motoare Ecotorq Euro 6, consum pe care suntem pregatiti sa il dovedim prin testele de utilizare pe care le vom realiza in randul clientilor din Romania. Este de retinut si ca venim cu o atitudine flexibila fata de piata; Ford este un producator foarte versatil, care doreste sa aduca pe oricare dintre pietele pe care activeaza produse adaptate cerintelor clientilor locali. Cei 750 de ingineri si 150 milioane de euro investiti in centrul de cercetare/dezvoltare dedicat productiei de camioane grele sunt pregatiti sa ofere solutii tehnice pentru aproape orice aplicatie in domeniul transportului profesionist de marfa.

Masini si Utilaje: Care sunt obiectivele pe care le tintiti pe termen mediu si lung?
Stefano Albarosa: Am bugetat pentru primul an de activitate vanzarea a 185 de unitati noi Ford Trucks si 300 de unitati in 2018 (acest volum se va adauga celui de vanzari de camioane rulate realizat). Suntem foarte optimisti ca vom depasi aceste estimari, mai ales ca in luna decembrie am si vandut primele trei unitati catre doi clienti diferiti, la numai doua saptamani dupa lansarea operatiunilor: un cap tractor pentru transport local si doua autobasculante – adica exact domeniile de activitate pe care le tintim in Romania cu produsele noastre.

Masini si Utilaje: Care sunt locatiile pe care doriti sa le acoperiti pe teritoriul Romaniei in viitorul apropiat?
Stefano Albarosa: Aria initiala de acoperire a retelei Ford Trucks, inca de la startul activitatii, este formata din prezenta teritoriala actuala a retelei Cefin Trucks (Bucuresti, Timisoara, Arad si Deva). Pentru primele 6 luni de la inceperea activitatii, avem in plan sa demaram operatiuni in
Iasi si Constanta – zone pe care le vom gestiona direct si pentru care am inceput deja procesul de recrutare al managerilor de zona, iar pana la finalul anului, cel putin alte doua orase vor fi marcate pe harta. Vizam in principal acoperirea zonelor de centru si nord ale tarii, pentru care avem in prezent discutii cu companii de profil pentru autorizarea ca dealer exclusive zonali.

Masini si Utilaje: Care sunt punctele forte si slabe ale pietei de camioane in Romania si care au fost provocarile intrarii pe aceasta piata la finalul lui 2016?
Stefano Albarosa: Piata de camioane grele din Romania este o piata in cre stere. Conform analizelor noastre ale rapoartelor lunare de inmatriculari, in 2016 au fost inmatriculate in Romania 8846 de camioane grele (MMA > 16 tone), adica 26% mai mult fata de anul trecut. Deci am observant 5 ani de cre steri consecutive ale acestui segment, piata fiind acum mai mult decat dubla fata de 2013, de exemplu (an in care s-au inmatriculat 4165 de camioane grele), ceea ce nu poate fi decat un punct forte din perspectiva unui brand care dore ste sa intre pe o piata noua. Din perspectiva gamei de produse cu care ne adresam pietei, din pacate in 2016 am observat o pondere in continuare mica a vehiculelor de constructii, in mixul de produse capetele tractor detinand ponderea de 89%. Credem ca mixul de piata se va modifica substantial in 2017 catre cre sterea numarului de vehicule specializate pentru domeniul constructiilor.


Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI