Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 133

JCB joaca din 2017 intr-un segment nou

28.03.2017
JCB  joaca din 2017 intr-un segment nou
Dupa cum va spuneam in numarul anterior, JCB a avut la mijlocul lunii februarie o prezentare a noii game pentru anul in curs, cu ocazia careia a anuntat si cateva surprize. Dintre acestea, cea mai importanta a fost lansarea constructorului in segmentul platformelor dedicate lucrului la inaltime. In plus, un nou motor in gama.

JCB este un producator foarte complex, cu peste 300 de produse in gama. In acest conditii, se poate spune ca are o acoperire extinsa de servicii, chiar daca in cazul anumitor segmente nu produce echipamente 100% dedicate acestora. Daca ne referim la lucrul la inaltime, JCB are o mica gama de nacelle oferite ca accesorii pentru manipulatoarele sale telescopice. Se pare insa ca clientii traditionali isi doresc mai mult de la aceasta marca.


Oficialii JCB au declarat in conferinta de presa ca, desi piata globala de „acces” este uriasa - mentionand o valoare de 8 miliarde de dolari anual - furnizorii sunt limitati. Desigur, adaugam noi, vorbim de producatori mai mici decat cei de terasiere, insa sunt destui care au ani buni de experienta, si va fi foarte interesat sa vedem evoluta segmentului in viitorul apropiat. In orice caz, JCB isi doreste o felie importanta a acestei piete de 130.000 de masini anual, ofensiva sa fiind mai mult decat evidenta: pana la finalul lui 2017, va lansa nu mai putin de 27 de modele dedicate acesteia.

Pentru inceput, am fost martorii lansarii unei game de masini tip „foarfece”, format din nu mai putin de 9 modele electrice, cu mase cuprinse intre 1,33 si 3,37 tone si o inaltime de acces cuprinsa intre 4,5 si 13,7 metri. Nacelele in sine au latimea intre 0,76 si 1,27 metri si lungimea intre 1,64 si 2,64 metri (pe modelele superioare). Capacitatea maxima admisa in nacele este de minim 227 kg. Pe langa versiunile electrice, trei modele diesel urmeaza a fi introduse.
 
Vor urma patru modele cu brat articulat, cu inaltimea de lucru intre 14,9 si 24,6 metri, cu tractiune integrala si motorizare diesel, precum si unul electric de 13,7 metri, cu acelasi tip de brat. In zona modelelor cu brat telescopic, JCB va oferi zece versiuni, toate diesel, cu inaltimea de lucru cuprinsa intre 20,6 si 41,6 metri.

Motor complet nou

Desi lansarea noii game de platforme a jucat rolul de „vedeta” a evenimentului, JCB nu s-a limitat la aceasta. De fapt, evenimentul e debutat in locatia JCB Power Systems din Derbyshire, care a fost modernizata in urma unei investitii de 10 milioane de lire sterline, in urma careia capacitatea de productie a urcat la 45.000 de motoare anual. De altfel, pe parcursul lui 2016, locatia a castigat doua importante premii locale, unul pentru inovatie (in dezvotarea motorului EcoMax) si altul pentru „International Trade” (vanzarile internationale de componente au crescut cu 325% intre 2012 si 2014).

Ca o mica lectie de istorie, JCB nu a produs motoare proprii pentru utilajele sale decat incepand cu 2004, cand a lansat gama DieselMax, din care au fost produse pana in prezent 400.000 de unitati. Acest lucru s-a intamplat dupa ce in 1978 produsese prima transmisie proprie - iar apoi, dupa un sfert de secol, compania si-a atins scopul de avea totul produs „in house”: motor, transmisie si axe.

Primul motor produs a fost cunoscutul 444, cu 4 cilidri si capacitate de 4,4 litri. Desi in productia de serie avea o putere maxima de 125 CP, acesta puteau fi „tunate” masiv, astfel ca un vehicul echipat cu doua astfel de propulsoare a stabilit in 2006 recordul de viteza la sol cu propulsie diesel, atingand o viteza de 350 mph (peste 563 km/h), performanta inca nedepasita. Au urmat declinarea de 4,8 litri si motorul cu 6 cilindri, de 7,2 litri, iar cu ocazia evenimentului la care am fost si noi prezenti un exponent complet nou al acestei familii, cu cilindreea de 3 litri (430).

Noul motor, care este cu 30% mai usor decat cel de 4,4 litri, este proiectat, dezvoltat si fabricat in totalitate de JCB Power Systems. Aceste este rezultatul unei investitii totale de 31 milioane de lire, din care 4,5 fonduri guvernamentale. Motorul dispune de patru supape pe cilindru, un nou sistem de combustie si o injectie de tip rampa comuna, de a treia generatie. Cu o prima versiune cu putere de 74 CP si cuplu maxim de 400 Nm la 1300 rpm, acesta consuma cu pana la 8% mai putin combustibil decat cel de 4,4 litri. Pentru costuri reduse de exploatare, motorul respecta normele Stage IIIB/Tier 4 Final fara a utiliza DPF, SCR sau aditivi de tip „ad-blue”. Intervalele de service au crescut la 1000 de ore.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI