Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 133

KARPATHIA Ind. prezinta a 6-a generatie de compactoare articulate DYNAPAC

28.03.2017
KARPATHIA Ind. prezinta a 6-a generatie de compactoare articulate DYNAPAC
Prima generatie Dynapac de compactoare de asfalt cu role tandem mari, CC40, a fost introdusa pe piata in anul 1964. Acum, Dynapac, cu modelele CC4000 VI, CC4200 VI, CC5200 VI si CC6200 VI a introdus a 6-a generatie. Conceptia constructiva inovativa a compactoarelor articulate de generatia a 6-a si caracteristicile lor unice le fac extreme de prietenoase cu operatorii, oferindu-le o usurinta de neegalat in operare, si asigura o manevrabilitate excelenta a masinilor si o inalta calitate de compactare a asfaltului.

La inceputul anului 2017, grupul francez Fayat a semnat un acord pentru a cumpara de la Atlas Copco Divizia de Echipamente pentru Constructii Rutiere, care produce compactoare, finisoare si freze pentru lucrari rutiere. Aceste produse sunt si vor fi si pe viitor comercializate sub brandul constructorului suedez Dynapac. Achizitia, cuprinzand operatiunile de comercializare si de mentenanta din 37 de tari, precum si centrele de productie din cinci tari (Suedia, Germania, Brazilia, India si China), este supusa aprobarilor reglementate si se va finaliza in al doilea trimestru al anului in curs.

La expozitia internationala ConExpo 2017, ce sa desfasurat in orasul Las Vegas, SUA, in perioada 7 – 11 martie 2017, Dynapac a expus, inca la standul grupului Atlas Copco, noile modelele CC4200 VI, CC5200 VI si CC6200 VI de compactoare articulate de asfalt, cu role tandem mari, modelul CC4000 VI fiind lansat anul trecut. Pe aceste modele este integrat standard sistemul telematic FleetLink Advanced. Cu acest sistem, Dynapac ofera clientilor sai un instrument pentru monitorizarea si gestionarea eficienta si avantajoasa a flotei de masini. Sistemul telematic inteligent ofera diverse modalitati de optimizare a modului de utilizare a flotei, de reducere a costurilor de intretinere si de asigurare a celei mai ridicate eficiente  economice.

Acest sistem inregistreaza locatia echipamentului si orele de functionare, dar si parametrii de lucru, informatii privitoare la modul de functionare a masinii si performantele acesteia, atentionari asupra perioadelor de revizie, toate acestea, alaturi de harta GPS, cu suprafata prestabilita a zonei de lucru, fiind afisate si pe monitorul tabloului de bord. Gratie portalului on-line si a aplicatiei FleetLink, antreprenorii pot avea acces la aceste informatii de oriunde si in orice moment. Pagina de web, usor de utilizat gratie diferitelor filtre si optiuni de setare, poate fi personalizata pentru prezentarea anumitor grafice si tabele, care permit adaptarea paginii web la cerintele individuale ale oricarui utilizator. Pachetul standard FleetLink Advanced cu care sunt livrate aceste noi compactoare de generatia a 6-a, include un modul hardware cu sim-card, acces la pagini web si un pachet de conexiune de date gratuit pentru 36 de luni, cu posibilitate de prelungire a abonamentului lunar dupa expirarea celor 3 ani.

Intreaga gama de compresoare articulate Dynapac, cu role tandem mari, de generatia a 6-a, cu o masa operationala cuprinsa intre 10 si 13 tone, sunt puse in miscare de un performant motor turbo – diesel cu «intercooler» si sistem de reducere catalitica (SCR), Cummins QSF3.8, care indeplineste norma de poluare UE Stage IV/USA EPA Tier 4F, dezvolta o putere 97 kW (132 CP) la 2.200 rpm si asigura beneficii semnificative in operare. Usor de pornit la rece, cu un nivel acustic al zgomotului exterior scazut, posibilitati de diagnosticare rapida si un raspuns rapid la orice incarcare, acestea sunt doar cateva dintre atuurile acestui motor. Functia automata de revenire la turatia de ralanti, dupa 10 secunde de la trecerea in pozitia N, cand masina nu se mai deplaseaza, este instalata standard.

In plus, instalarea functiei ECO-Mode, disponibila ca optiune, asigura o reducere a consumului de combustibil cu pana la 15% in timpul compactarii. Deoarece motorul este amplasat pe modulul articulat din spate, in fata ruloului spate, operatorul, aflat in fata motorului, este expus la mai putina caldura si la un nivel de zgomot mai redus in timpul operarii masinii. Totodata, accesul la motor se face deosebit de facil, prin cele doua mari capace rabatabile, dispuse pe lateralele modulului.

Postul de lucru al operatorului, integrat intr-o cabina asimetrica inchisa sau intr-o structura de protectie deschisa, cu acoperis, ambele certificate ROPS, dispune de o platforma pe care este instalat scaunul operatorului, cu panoul cu comenzi si monitorul de control si coloana de directie cu volan. In varianta standard platforma se poate roti pana la 1800 spre dreapta (axa de rotatie decalata spre stanga fata de centru scaunului) sau poate culisa stanga – dreapta. In acest fel, la deplasarea cu spatele, operatorul nu trebuie ghidat din exterior, el putand sa-si pozitioneze scaunul cu fata a directia de mers. Optional, platforma se poate roti si cu 750 la stanga (2550 in total stanga - dreapta), pozitie recomandata pentru aplicatiile in care compactarea se efectueaza cu cilindrul fata decalat cu 520 mm inspre lateral dreapta, fata de cilindrul spate (pentru toate modelele, mai putin CC6200 VI).

Polivalenta pozitiilor de conducere asigurate operatorului de inovatorul mod de asezare a scaunului si comenzilor, asigura nu numai o excelenta vizibilitate asupra marginilor tamburului fata, mai ales daca acesta este decalat cu 520 mm spre stanga sau spre dreapta, dar, in plus, asigura si un spatiu de lucru ergonomic. Pentru a asigura finetea compactarii in viraje, este disponibila standard o comanda rotativa electronica a sistemului de directie, amplasata ergonomic, care se poate actiona foarte lin si precis, asigurand o manevrabilitate superioara a masinii.

Pentru simplificarea si optimizarea operatiunilor de compactare au fost implementate cele mai recente tehnologii. Comenzile sunt mai simple, iar masina a devenit mai inteligenta. Acum, operatorul are la dispozitie un nou panou de bord, cu un ecran tactil LCD de 7 inch, pe care poate vizualiza toti parametrii de functionare a masinii. Procedura de pornire a utilajului este un exemplu de simplitate. Se roteste cheia de contact, maneta de comanda a sensului de deplasare se scoate din pozitia N si se aseaza in pozitia D sau R, si apoi se apasa butonul START/STOP Engine.

Calculatorul masinii are grija de restul, inclusiv de preincalzirea motorului, iar motorul va porni atunci cand toate conditiile vor fi indeplinite. Luminile de lucru, cu LED-uri, ce asigura o foarte buna vizibilitate in timpul lucrarilor efectuate noaptea, pot fi aprinse sau stinse doar prin atingerea ecranului tactil. Pentru un control continuu in timp real si pentru o calitate superioara a compactarii, documentata, noile compactoare cu role tandem de generatia a 6-a sunt prevazute, optional, cu sistemul DYN@LYZER ce include un modul electronic, un ecran tactil, in culori, de 11,6 inch, doi traductori de acceleratie, pentru masurarea rigiditatii dinamice a solului, precum si doi senzori de temperatura integrati in cilindri compactori fata si spate, deasupra suprafetei de contact cu asfaltul, astfel incat operatorul sa poata avea un control eficient asupra scaderii temperaturii asfaltului in timpul compactarii, prin controlul asupra debitului de apa din sistemul de stropire amplasat pe o racleta, deasupra rolelor. Acestui sistem ii este asociat si un sistem global de navigatie prin satelit (GNSS) care ofera informatii foarte precise privind pozitia compactorului pe santier. Toate datele de lucru sunt inregistrate si salvate in acelasi timp, fiind oricand disponibile, asiguranduse astfel o trasabilitate completa si o calitate superioara a lucrarilor de compactare.

Cilindri compactori pot fi utilizati cu tamburi standard sau cu tamburi despicati, care asigura o calitate superioara de compactare a stratului de asfalt si o operare mai usoara in viraje. Totodata, modelele CC4000 VI, CC4200 VI si CC 5200 VI, care se pot pot deplasa cu tamburul fata decalat (pozitie «off-set»), inclusiv in viraje ce pot fi abordate cu o raza mai mica, sunt disponibile si in variant Combi, cu anvelope in loc de tambur spate, varianta care asigura o imbunatatire a texturii imbracamintei rutiere.

Karpathia Industries este distribuitor autorizat al utilajelor pentru constructia drumurilor produse de Atlas Copco Dynapac.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI