Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 134

Mercedes-Benz Arocs folosit in scop multiplu la compania Maxagro Farm

20.04.2017
Mercedes-Benz Arocs folosit in scop multiplu la compania Maxagro Farm
Cunoscuta pentru potentialul sau agricol imens, Campia de Vest a Romaniei a reprezentat pentru foarte multi investitori romani si straini un adevarat "El Dorado", insa foarte putini au inteles ca succesul se obtine prin multa munca si tenacitate. Am aflat asta de la Ianco Zifceak, proprietarul Maxagro Farm, una dintre povestile de succes ale zonei si totodata client Mercedes-Benz.

In 1993, familia Zifceak punea bazele fermei Maxagro Farm, iar timp de peste 20 de ani aceasta a reusit sa combine intr-o simbioza perfecta munca, fondurile europene si prestarile de servicii. Ferma avea aproximativ 200 de hectare, iar in mai putin de noua ani, dimensiunea acesteia a ajuns la 10.000 de hectare.

Datorita succesului obtinut cu ferma, familia Zifceak a decis sa-si extinda activitatea si spre alte domenii conexe. Astfel, s-au pus bazele unui grup de firme cu activitati in agricultura, zootehnie, constructii si transport pe distante lungi. De altfel, intreaga poveste de succes a grupului ne-a fost spusa chiar de Ianco Zifceak. „Am inceput cu agricultura. Cu munca, dedicare si atentie am reusit sa construim o afacere sanatoasa. Din 2005, datorita cererii mari de transport, am decis sa intram si pe acest segment si astfel am achizitionat primul camion. Lucrurile au evoluat si am facut noi achizitii. Deoarece aveam nevoie de lucrari de constructii in cadrul fermei, am pus bazele unei firme de constructii ce are ca activitate, pe langa lucrari de imbunatatiri funciare, lucrari edilitare (apa, canal), respectiv constructii drumuri.“

Colaborarea cu Mercedes-Benz a inceput in 2007, iar de circa 3 ani de zile compania a achizitionat exclusiv produse ale acestei marci. Principalele argumente pentru aceasta alegere sunt consumul de combustibil, fiabilitatea si valoarea la revanzare. In prezent, parcul de vehicule a ajuns la 50 de camioane Mercedes- Benz, dintre care 30 sunt pentru transport pe distante lungi si 20 pentru constructii si agricultura.

Firma de constructii din cadrul grupului detine o balastiera la Lugoj si o statie de betoane, motiv pentru care odata cu achizitia modelelor Arocs 4x2 a fost achizitionata anul trecut si o betoniera pe sasiu Arocs 3540 Euro VI. In prima faza, s-a dorit achizitia de camioane Arocs 4x4, insa greutatea proprie mai mare datorata sistemului de tractiune integrala si sarcina utila mai mica, cu aproximativ o tona, au fost motive suficiente pentru a renunta la idee. In urma experientei pozitive s-au mai comandat anul acesta doua betoniere in configuratii similare, care urmeaza a fi livrate pana la finalul lunii aprilie 2017.

"Este o mandrie sa ai Mercedes-Benz in curte, o marca recunoscuta pentru fiabilitatea si robustetea camioanelor sale. Iar noi asta am cautat, sa nu fim ne voiti sa reparam deoarece productia ar stagna. In constructii, dar mai ales in agricultura, totul este sub presiunea timpului." - Ianco Zifceak, Director Maxagro Farm.



Pe masura cererii

Configuratia aleasa de Maxagro Farm a fost gandita in scop multiplu, aceste camioane trebuind sa intre atat pe teren cu cisterna, sa mearga dupa combina la recoltat, sa transporte cerealele la siloz, sa incarce sorturi pentru statia de betoane, sa lucreze pe santier si sa transporte cereale pe o distanta mai lunga. Raportul de transmisie, cel mai mare pentru activitati de santier, a fost proiectat la o viteza maxima de 75 km/h. Aceasta decizie a fost luata in urma unui studiu intern, din care a rezultat ca in activitatile curente ale grupului nu se dezvolta viteze mai mari de 75 km/h. De asemenea, pentru a face fata diferitelor suprafete de teren, camioanelor li s-a marit garda la sol si au fost echipate cu anvelope mai inalte.

„Avem patru Arocs 8x4 achizitionate in 2015 pe care le folosim pentru constructii la transportul de sorturi. Restul, autotractoare Arocs 4x2 de 450 CP, le folosim pentru a  tracta semiremorca basculabila de 38 mc, cisterne de dejectii sau chiar trailere pentru utilaje. Aceste au fost configurate pentru a face fata nevoilor noastre.“

Rutina este principalul dusman al camioanelor si utilajelor atat in agricultura, cat si constructii, astfel ca fara echipamente robuste si fiabile lucrurile pot degenera intr-un mod dramatic.

Activitate extinsa
Pe partea de transport pe distante lungi, anul trecut nu a fost cea mai buna perioada, motiv pentru care se doreste momentan mentinerea unui parc de maxim 30-35 de camioane. „2016 acesta a fost unul mai slab pe transport. In conditiile in care va fi cerere, cu siguranta vom creste, pana atunci dorim sa ne mentinem la acest nivel, care ne face sa ne simtim confortabil financiar.“

In ceea ce priveste potentialul de crestere pe fiecare linie de business, cel mai mare il au constructiile, principala conditie fiind aceea ca statul sa dea drumul lucrarilor de infrastructura mari. In prezent, compania este implicata in constructia a trei drumuri, unul judetean, unul comunal si unul agricol, in judetele Timis si Caras Severin.

Ca planuri de viitor, fratii Zifceak doresc sa creasca linia de zootehnie, prin constructia unei fabrici de branzeturi care sa genereze valoare adaugata prin realizarea de produse finite.

Maxagro Center are o divizie de drumuri, unde, pe langa camioanele Mercedes, lucreaza cu autogredere, buldozere sau excavatoare pentru realizarea de drumuri judetene, comunale sau agricole.
Anul XII, nr. 138, aug 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI