Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 136

AT 354 - a doua macara în gama Hiarom

14.07.2017
AT 354 - a doua macara în gama Hiarom
In numarul din luna septembrie anul trecut, va spuneam in premiera ca Hiarom Invest intentioneaza dezvoltarea unei game proprii de macarale, pentru diverse aplicatii, care sa se corespunda specificului aparte a pietei romanesti.

Specialistii companiei bucurestene au ajuns la decizia de a produce o gama proprie de automacarale in urma cererii pe care au sesizat-o in piata autohtona. Se pare ca in Romania incepe sa fie destul de greu sa inchiriezi o macara de sub 60 de tone, desi nu putine sunt lucrarile pentru care nu e necesar un astfel de utilaj. Nisa pe care s-a axat Hiarom este cuprinsa intre oferta de macarale pliabile (maxim 20 de tone), de tipul celor oferite de Hiab, si macaralele montate pe camion oferite de companiile vestice, cu sarcini maxime incepand de la 35-40 de tone. Vorbim insa de solutii destul de scumpe, dar mai ales complexe din punct de vedere constructiv si implicit in ceea ce priveste operarea, pentru care sunt necesare competente speciale. Sigur, nu trebuie uitat de producatorii estici care propun solutii destul de invechite moral, in contracararea carora Hiarom vine cu o conceptie mult mai moderna.
Produsele furnizate de Hiarom au pornit de la ideea unui vehicul capabil de interventii rapide si punctuale, care sa implementeze solutii tehnologice moderne, dar care sa fie suficient de ieftin la achizitie si intretinere si, mai ales, foarte usor de operat in comparatie cu un model vestic. De altfel, motto-ul „Innovating Simplicity” sintetizeaza perfect acest deziderat atins de specialistii care au imaginat aceasta gama de produse.
Astfel, daca in cazul unei macarale produse in Vest sistemul de telescopare este unul complicat si anevoios, presupunand multiple configuratii de lucru, modelele Hiarom propun doar doua, care pot fi usor alese de operator: modul normal si cel pentru optiunea de brat auxiliar. 



De clasa superioara

Cel de-al doilea model aparut in gama, pe care il puteti vedea in imaginile alaturate, este unul superior ca specificatii, cu sarcina maxima de 35 de tone si montat pe un sasiu 8x4. Numit AT 354, acesta va intra in flota Romgaz, care detine deja o flota destul de mare de macarale, dar nu de provenienta autohtona. Compania a ales produsele Hiarom in urma unei licitatii pentru doua exemplare, care s-a desfasurat in iarna trecuta. Hiarom a indeplinit exact specificatiile tehnice si a oferit cei mai bun pret, ceea ce nu face decat sa confirme succesul ideii de la care a plecat initial aceasta gama de produse.  
Spre deosebire de modelul pe care vi l-am prezentat in toamna trecuta, care propunea o solutie mai complicata, cu bratul catre spate (pentru aplicatii speciale), aici este vorba de o varianta standard de macara, cu bratul deasupra cabinei, care se va pozitiona la varful gamei pe care Hiarom a decis s-o dezvolte. Bratul are o lungime totala de 30 de metri si este format din patru tronsoane. Foarte important, operarea acestuia se poate face si prin telecomanda. Macaraua este actionata de un motor propriu, de origine Deutz, care dezvolta 120 CP. Hiarom poate oferi si versiuni in aceasta gama fara motor auxiliar, cu macaraua actionata de propulsorul camionului, astfe ca poate raspunde diverselor cereri din partea clientilor. Revenind la modelul nostru, exista si posibilitatea atasarii unui brat suplimentar cu lungimea de 6 metri.
Si in acest caz Hiarom a utilizat materiale si solutii moderne pentru constructia masinii, ceea ce se traduce prin fiabilitate si siguranta la nivelul normelor actuale UE. Pentru brat s-au folosit oteluri de granulatie fina, cu caracteristici speciale, din Suedia, partea hidraulica este de la Hawe, cabina de la Hitachi iar limitatoarele provin de la Trimble Lifting Solution. Toate comenzile sunt pilotate electronic si, chiar daca interfata in sine este foarte facila, soft-ul din spatele acesta, capabil sa proceseze nenumarate informatii fara interventia operatorului, este avansat. Pentru Hiarom, ”simplu” inseamna usor de operat, nicidecum o masina simpla in sine.
Macaraua este si foarte polivalenta, putand fi montata pe orice sasiu 8x4. Intr-adevar, Hiarom trebuie sa verifice configuratia canionului, dar marca nu e importanta, ceea ce aduce avantaje clare pentru un client care opereaza deja o flota a unei anumite marci de camioane.


Dezvoltarea gamei continua

Dezvoltarea lui AT 345 a durat circa o jumatate de an, dupa castigarea licitatiei, insa Hiarom a pornit de la un proiect deja inceput, chiar daca nu complet definitivat la acel moment. In prezent, se lucreaza si la versiunea de intrare in gama, care va avea sarcina maxima de 20 de tone si un brat cu lungimea de 23 de metri, format din doua tronsoane si va avea rolul de a inlocui actualele macarale de 20 de tone de pe piata, intrate in uz acum mai multi ani. Hiarom va realiza un prim exemplar de prezentare (pentru care exista deja intentii de cereri) pana la finalul acestui an.
In exclusivitate am aflat ca mai exista un proiect pe plansele inginerilor Hiarom, si anume un model ieftin, de circa 15 tone, pe un camion preferabil 4x4, foarte compact, cu capacitati de rulare in teren greu, care sa ofere o alternativa moderna si mult mai eficienta la vechile macarale Telemac, care aveau capacitati off-road dar nu se puteau deplasa pe drumuri publice.
O alta noutate de la Hiarom este dezvoltarea unei cabine proprii, al carui design urmeaza a fi finalizat pana la finalul lunii iulie. In prezent, sunt utilizate unitati de provenineta Hitachi, insa in acest caz productia macaralei depinde si de termenele de livrare ale japonezilor. Pentru clientul final, acest lucru inseamna pe de o parte garantia livrarii in timp a produsului, iar pe de alta o reducere a costului total. Prima astfel de cabina va fi monatata chiar pe modelul de intrare in gama, de 20 de tone, anul acesta.
 


Pentru a se alinia garantiei oferite in general de producatorii de camioane, de 24 de luni, Hiarom ofera garantie pentru macara pentru aceeasi perioada.

In total gama de automacarale Hiarom va avea trei modele: unul de 20 de tone la baza, unul intermediar de 25 de tone, in configuratie joasa pentru aplicatii speciale si varful de gama din imaginile alaturate.


„Piata a reactionat foarte bine la primul nostru produs. Oamenii au vazut macaraua AT 253 in lucru si s-au convins de validitatea ideii, astfel ca momentan exista discutii cu mai multi clienti, inclusiv pentru o versiune de intrare in gama, care va debuta spre sfarsitul acestui an.”
- Cristian Ionescu, Director de productie Hiarom Invest

”Daca se respecta ampatamentul si configuratia axelor, se poate folosi orice furnizor de camion, ceea ce este un mare avantaj pentru solutia noastra. Sunt chiar producatori consacrati de automacarale care lucreaza pe acest segment doar cu un 1-2 producatori de camioane, insa noi oferim aceasta flexibilitate, tocmai pentru a veni in intampinarea cat mai multor clienti.”
- Catalin Dragomir, director general Hiarom Invest


Anul XII, nr. 139, sep 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI