Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 136

Wirtgen 3800 CR: 100 mile – zi si noapte

27.06.2017
Wirtgen 3800 CR: 100 mile – zi si noapte

Wirtgen 3800 CR: 100 mile – zi si noapte

In San José, California, Statele Unite ale Americii, reabilitarea unui sector de drum cu o lungime de 100 de mile prin folosirea «in situ» a tehnologiei de varf de reciclare la rece a structurilor asfaltice si utilizarea in acest sens a unui utilaj de reciclare la rece Wirtgen 3800 CR, s-a dovedit a fi cea mai economica solutie.

„Timpul inseamna bani” spunea odata Benjamin Franklin. Iar in zilele noastre, semnificatia acestui proverb se dovedeste a fi cruciala in constructia de drumuri. In aceste cazuri, cand vine vorba de eficienta costurilor, posibilitatea de utilizare la capacitate maxima a masinilor specializate se dovedeste un factor esential si, cu atat mai mult, o masina cu un grad ridicat de flexibilitate in utilizare constituie un avantaj major.

In acest context, utilajul de reciclare la rece Wirtgen 3800 CR poate fi utilizat la fel de bine ca un reciclator la rece care opereaza prin procedeul «up-cut» (frezare si malaxare in sens invers avansului, ce asigura o productivitate ridicata), cat si prin procedeul «down-cut» (frezare si malaxare in sensul avansului, ce asigura o calitate ridicata a suprafetei), dar si ca o freza de inalta performanta. Gratie multiplelor sale posibilitati de utilizare, acest utilaj, care indeplineste specificatii de constructie unice, este cu adevarat capabil sa execute operatiuni specifice, in conformitate cu aplicatiile sau cerintele tehnice specificate in caietul de sarcini al oricarei licitatii pentru reabilitarea unui drum.



In California, supranumita si „Statul de Aur”, un reciclator la rece Wirtgen 3800 CR, veritabil concentrat de putere cu cei 963 CP (708 kW) ai sai, utilizat impreuna cu un finisor de asfalt pe senile VÖGELE VISION 5200-2i, in acord cu procedeul de lucru numit «rear load» (incarcare din spate), a asigurat reabilitarea«in situ» (la fata locului) a principalele axe rutiere din orasul San Jose, pe o lungime de 100 mile (cca. 160 km). Folosirea metodei de lucru «rear load» implica deplasarea masinii 3800 CR cu spatele, indepartarea straturilor deteriorate de asfalt prin procedeul «down-cut» si transferul materialului de reciclare in masina de finisare a asfaltului. O provocare speciala a constituit-o faptul ca lucrarile au fost raspandite de-a lungul a mai multe sectoare situate in zona centrala a acestei metropole cu mai mult de 1.000.000 de locuitori., dar aceasta nu a constituit o problema in sine deoarece masinile  utilajele au putut fi cu usurinta transportate pe semiremorci.

Metoda de lucru «down-cut» amelioreaza calitatea imbracamintii rutiere

Lucrarea a fost atribuita companiei MCK Services Inc. care a ales sa utilizeze acest procedeu de lucru pentru a obtine cel mai ridicat nivel de calitate al imbracamintii rutiere. Metoda de lucru «down-cut», dezvoltata de Wirtgen, implica ca tamburul de frezare sa se roteasca in sensul de avans a utilajului – invers fata de metoda «up-cut» unde rotatia tamburului de frezare se face in sens invers fata de directia de deplasare a utilajului. Rezultatul direct al acestei metode de lucru este acela ca se previne ruperea unor bucati mari de pavaj si este executat un control mult mai precis al granulometriei particulelor in cursul operatiunilor de reciclare a materialului de suprafata, mai ales la reabilitarea vechilor drumuri asfaltate, cu imbracaminti rutiere subtiri si friabile.

O noua capacitate portanta pentru caile rutiere din San Jose

Bulevardul W. Campbell, una dintre principale cai rutiere din San Jose, trecand prin centrul binecunoscutului cartier Silicon Valley, a fost inclus, de asemenea, in aceste lucrari de reabilitare. Aici, reciclatorul Wirtgen 3200 CR, a frezat si a faramitat, intr-o deplina fiabilitate, de altfel bine cunoscuta si apreciata de clienti, un strat de imbracaminte rutiera deteriorata, de 10 cm grosime si 3,80 m latime, care a fost amestecat cu ciment (1%) imprastiat in prealabil pe suprafata de drum frezata.


Doua autocisterne au asigurat in permanenta alimentarea reciclatorului cu bitum fierbinte si apa, prin intermediul unor furtunuri conectate. Adaugarea de aer comprimat a permis generarea de mixtura cu spuma de bitum. Rampele de injectie controlate de un microprocesor asigura un dozaj precis a bitumului spumant – in acest caz 2,5% - in camera de mixare, unde se realizeaza melanj optim cu materialul granulat. Prin ejectoarele dispuse pe rotor, amestecul astfel format este transferat catre conveierul utilajului 3800 CR.

In acest timp, traficul auto, incepand din fata teatrului Starbright si pana la intersectia cu strada Fulton, s-a desfasurat fara ambuteiaje, deoarece convoiul de masini si utilaje participante la reabilitarea drumului a finalizat lucrarea dintr-o singura trecere, fara ca vreo una dintre autocisterne sa fie nevoita sa se deplaseze in afara benzii de circulatie ce trebuia reabilitata , fapt ce a sporit siguranta si a reprezentat o considerabila usurare pentru reteaua rutiera.

Reciclatorul la rece Wirtgen 3800 CR a fost dezvoltat pentru a asigura un maxim de performanta, astfel incat proiectele de reabilitare a drumurilor sa poata fi finalizate rapid. In acest sens, conveierul pivotant si ajustabil pe inaltime, care ofera o capacitate de transport extrem de ridicata, a permis transferul rapid al amestecului de material in buncarul de alimentare a finisorului de asfalt pe senile, care a asternut un nou strat de 10 cm grosime de imbracaminte rutiera si a asigurat o precomprimare a suprafetei. Un compactor tandem HD+ 110 VV HF si un compactor pe pneuri GRW 280i, ambele modele de la HAMM, au efectuat compactarea finala in vederea obtinerii unei suprafete carosabile plane si netede.

Controlul costurilor si respectul pentru mediu

Dupa reabilitarea celor 100 de mile, lucrarile, desfasurate zi si noapte, fiind realizate intr-o perioada scurta de timp datorita utilizarii tehnologiei de reciclare la rece «in situ», Bob Garrigan, supervizorul lucrarilor din partea companiei MCK Services, s-a aratat deosebit de satisfacut de calitatea lucrarilor: „Datorita modelului Wirtgen 3800 CR am reusit sa respectam in totalitate cerintele tehnice si financiare, cat si cele privind traficul, impuse de primaria din San Jose.”


In final, cifrele vorbesc de la sine: prin folosirea tehnologiei de reciclare la rece „in situ”, a fost realizata o economie de 9.600 ore (90%) din timpul ce ar fi fost afectat deplasarii camioanelor in cazul reciclarii la rece in statii mobile, ceea ce a condus la reducerea emisiilor de CO2 si a consumului de carburant, precum si a traficului de camioane grele pe cai rutiere ce asigura in mod curent un trafic intre 12.000 si 35.000 de vehicule pe zi. In aceste conditii, primaria a putut sa economiseasca aproximativ 1,5 milioane dolari US.

Frank Farshidi, Director de Proiect la Primaria San Jose, a ajuns la aceeasi concluzie: „Procedeul de reciclare la rece «in situ» satisface cele mai exigente cerinte din punct de vedere economic, al respectului fata de mediu si are cel mai mic impact asupra fluiditatii traficului auto.”

Date de santier privind reabilitarea drumurilor principale si secundare din centrul orasului San Jose, California

Costuri: 13.703.110 dolari US

Lungimea santierului: 100 mile (cca. 160 km)

Suprafata santierului: 224.000 m2

Parametrii de lucru 

Latimea santierului: 3,80 ÷ 4,90 m

Grosimea stratului reabilitat: 10 cm

Material folosit 

Cantitatea de amestec: 50.545 tone de asfalt

Continut de bitum spumant: 2,5 %

Continut de ciment: 1 %

Continut optim de umiditate: 5 ÷ 7 %

Masini utilizate 

Reciclator la rece pe senile Wirtgen 3800 CR 

Finisor de asfalt pe senile VÖGELE VISION 5200-2i 

Compactor tandem HAMM HD+ 110 VV HF 

Compactor pe pneuri HAMM GRW 280i-20 

Anul XII, nr. 137, iul 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI