Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 137

40th anniversary of JCB LOADALL

04.08.2017
40th anniversary of JCB LOADALL
Acum, cand JCB se pregateste sa celebreze, in decursul acestui an, cea de-a 40-a aniversare a productiei Loadall, “Masini si Utilaje” viziteaza linia lor de productie din Regatul Unit, pentru a urmari in detaliu procesele de fabricatie care au transformat acest utilaj cu brat telescopic in cel mai bine vandut produs de acest tip din lume.

De la primul Loadall, fabricat in 1977, JCB a ajuns sa construiasca in 2016 al 200.000-lea exemplar al utilajului cu brat telescopic, iar anul acesta aniverseaza patru decenii de cand a lansat aceasta masina emblematica. In prezent, exista peste 30 de modele de Loadall, desi numarul de optiuni disponibile pentru motoare, transmisii, brate si cabine inseamna ca in inima complexului JCB din Rocester se construiesc peste 1.000 de configuratii ale utilajului.
In fiecare an se folosesc mai mult de 35.000 de tone de otel pentru constructia de sasiuri, picioare de stabilizare si brate.

Tabla de otel este transportata catre doua linii principale de productie, una pentru brate si alta pentru sasiuri, in vreme ce pentru picioarele de stabilizare exista o zona de productie separata. Otelul se taie cu ajutorul unor lasere si utilaje de taiere cu plasma CNC controlate pe computer.

O presa de 650 de tone se utilizeaza pentru a modela sectiunea paralelipipedica a bratului, care se sudeaza in regim pulsat dupa potrivirea initiala a bucselor, in vreme ce in lateralele sasiului se perforeaza si se fileteaza toate orificiile necesare. Dureaza 45 de minute pentru a fabrica lateralele sasiului, urmate de alte 7 – 12 minute de perforat si filetat.

Toate structurile pentru sasiuri si brate se sudeaza manual, in regim pulsat. Apoi, pana la 70% dintre lucrarile finale de sudura pentru sasiuri si brate sunt executate de roboti de sudura, operatorii manuali preluand doar lucrarile de sudura in zone dificil de accesat. La complexul Loadall se utilizeaza anual incredibila cantitate de 14.509.818 m de sarma pentru sudura.

Un utilaj de gaurit dublu executa gaurirea finala a punctelor de montaj ale bratului, pentru a garanta alinierea perfecta a celor doua orificii. Doua centre de prelucrare computerizata, in valoare de 1,2 milioane de lire, perforeaza, fileteaza si finiseaza sectiunile bratului, pana sunt gata de asamblare.

Bratele, sasiul si stabilizatoarele parcurg, apoi, un proces de vopsire ce dureaza doua ore si incepe cu o procedura de curatare sub jet de alice, prin care se indeparteaza elementele contaminante si se pregateste otelul pentru vopsire.

Toate componentele se vopsesc inainte de asamblare, pentru a asigura finisarea de inalta calitate. JCB foloseste 73.000 de litri de grund si 50.000 de litri de lac in fiecare an pentru vopsirea utilajelor Loadall.
Componentele finisate se coc la 90 – 120 C, pentru a asigura un invelis de protectie robust pentru utilaj. Desi galbenul este culoarea cea mai populara, exista si clienti care comanda utilaje Loadall in culori personalizate.

In fabricatie lucreaza 300 de angajati, iar la asamblare participa peste 460 de muncitori. Pe fiecare parte a liniilor principale de asamblare se afla sectiuni secundare de asamblare, unde se pregatesc fascicule de cabluri, motoare si transmisii, cabine si agregatele puntilor. Aceste sectiuni se conecteaza la liniile principale, in functie de necesitati, garantand un mers rapid al productiei, pe parcursul intregului proces.
Pe puntile JCB se monteaza roti, ansamblul fiind apoi atasat la sasiu. Blocurile de supape hidraulice, pistoanele si cilindrii de la divizia de componente hidraulice din locatia Rocester sunt urmatoarele montate.

Motoarele de la JCB Power Systems se ataseaza la transmisiile de la JCB Transmissions, sistemele de esapament si alte accesorii fiind adaugate pe liniile secundare de asamblare.
Un JCB Loadall are circa 3.000 de componente si, deoarece vorbim despre pana la 1.000 de configuratii diferite, fiecare proces de constructie trebuie coordonat foarte strict. Exista 35 de etape de constructie si dureaza circa opt ore pentru a asambla complet un Loadall.

Cabinele Loadall sosesc intrutotul finisate, instalandu-se impreuna cu setul de racire al utilajului. Punctele de inspectie garanteaza ca fiecare utilaj indeplineste standardele stricte de calitate ale JCB.

Se adauga uleiurile si consumabilele lichide, apoi se porneste motorul. Fiecare Loadall merge mai departe pe o sosea pentru curse de proba, unde motorul si transmisia parcurg cate 13 minute de teste rapide menite sa calibreze angrenajele.
Dupa aceasta incalzire, utilajele Loadall intra intr-o cabina UVXPOSE ce utilizeaza lumina ultravioleta pentru a verifica integritatea componentelor hidraulice. Consumabilele lichide incarcate initial contin un aditiv de urmarire, vizibil cu usurinta sub lumina UV.

Urmeaza testarea la un institut de testare extern, unde 10 operatori efectueaza teste operationale intensive. Printre acestea se numara teste de incalzire, teste de directie si de greutate. Se instaleaza si se testeaza si eventualele accesorii comandate.
Dupa aceea, utilajele intra intr-o a doua camera intunecata UVXPOSE, unde sunt verificate din nou, ca parte a ultimei aprobari de calitate, inainte sa porneasca spre centrul de inspectie preliminara inaintea livrarii.

In august 2016, JCB a deschis Loadall Customer Focus Centre (Centrul de excelenta dedicat clientilor Loadall). Fiecare utilaj ce soseste de la inspectia preliminara inaintea livrarii (PDI) ajunge la CFC, unde este verificat inca o data. Se aplica imprimeurile realizate prin decalcomanie si elementele de personalizare si se adauga cutiile de unelte, elementele de iluminat si alte echipamente optionale.

Adevarata inovatie adusa de CFC consta in Centrul de comanda. Fiecare model Loadall este dotat cu sistemul telematic LiveLink de la JCB, care transmite informatii catre Centrul de comanda. Se importa date si de la centrul de servicii tehnice web JCB si din reclamatiile clientilor.
O echipa colationeaza toate informatiile disponibile privind toate utilajele Loadall din intreaga lume.

Daca se identifica o problema, echipa initiaza o investigatie a cauzelor si, daca problema tine de fabricatie, ea poate fi transmisa rapid inapoi catre fabrica. Apoi, Centrul de comanda urmareste valul urmator de utilaje produse, pentru a asigura mentinerea celui mai inalt standard de calitate. 

Sistemul imbunatateste cu mult viteza de feedback de pe teren, prin transmiterea de informatii care, in mod conventional, ar fi avut nevoie de saptamani intregi ca sa revina la departamentul de fabricatie.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 
 
 

PARTENERI